Toon posts:

Sandisk Cruzer Micro 2 GB extreeem traag

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

kom net thuis met de Sandisk Cruzer Micro 2 GB plug het ding in de computer (Intel mobo, Intel CPU Pentium IV 3.2 Ghz, 1 gig ram) de stick wordt onmiddellijk gedetecteerd maar is ongelofelijk traag bij het schrijven.

20 MB schrijven (6000 bestandjes) duurt 2 uur. Terwijl 200 MB schrijven (1 bestand) ongeveer 10 minuten duurt. 150 bestandjes wissen duurt bijna een minuut. Geprobeerd op verschillende computers met verschillende OS'en steeds dezelfde shit.

Zelfs één JPG van 6 KB kopiëren zie je hem denken "ga ik het kopieren? zou ik het kopieren? ok dan maar ... plok" Duurt zeker 1.5 seconde.

Is dit normaal ??? Iemand gelijkaardige ervaringe?

Dieter

• kcRogue
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 29-11 11:20
Is de genoemde stickl wel usb 2.0 ?? Ook zijn er van deze stickjes high-performance en budget-stickjes die een enorm verschil in snelheid maken...

• koenderks
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-05-2024
Deze memorystick is USB2.0 en het merk staat bekend als kwalitatief goed. Het probleem moet dus volgens mij ergens anders gezocht worden.
Misschien ligt het aan eventuele programmas die erop staan?

[ Voor 60% gewijzigd door koenderks op 24-03-2006 01:43 ]

• DaRealRenzel
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-12 14:36

DaRealRenzel

Overtuigd Dipsomaan

6000 bestandjes schrijven duurt altijd langer dan 1 bestandje schrijven, ook al is die ene 10x zo groot als die 6000. Wat dacht je van FAT updates ? Voor elk van die 6000 bestandjes moet er een file pointer gemaakt worden, een directory index, een Open File, een Write File en een Close File actie enz.. Bij 1 file van 200MB is dat slechts 1 pointer, 1 file-open request, een heleboel write requests en weer slechts 1 file-close request.

Probeer je stickje eens opnieuw te formatteren, met een andere indeling )FAT32/NTFS) dat gaat wellicht ook wat sneller..

Nothing is a problem once you've debugged the code

Verwijderd

Topicstarter
Even een update van mijn testresultaten. Grote files schrijven gaat echt wel snel ... Een 600 MB ISO file gaat er op in 10 min, die 200 MB ISO file (waarover eerder sprake) gaat er op in 4 min.

Maar veel bestandjes schrijven is echt pain in the ... De I386 folder van Windows XP. (een kleine 6000 bestandjes) samen goed voor 477 MB heb ik na 2 uur afgebroken. Weet je wat ook zo vreemd is ... de eerste 100 bestandjes vliegen op de stick en daarna schakelt het ding over op en slakkengangetje.

Ook bij lezen zelfde problemen ... 1 grote file op je harddisk zetten NO PROBLEM. 300 kleine filetjes komen echt traag van de stick.

Ik heb hier zo'n echt rommel sticks van 128 MB en 256 MB ram en bij die gaat dat echt wel véél sneller.

Heb het net even geformatteerd in FAT32 en maakt heel weinig verschil. Feit dat die grote files er zo snel opvliegen lijkt me dat de stick op zich wel goed is.

Nu ja, er valt mee te leven is kwestie van die 6000 files effe te rarren en ze dan op de stick te gooien en te unrarren als ik ze nodig heb.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2006 08:34 ]

• nl-x
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-09 21:10
Ik heb ook zo een ding gekocht. En jeeeeeeeeeeeeeeeeeeeejtje wat is dat ding traag.

Zouden ze gewoon stuk kunnen zijn en moet ik m omruilen? Of is this it? En moet ik een andere hebben?

Ik hoop dat ze m bij de mediamarkt nog terugpikken. Want dit is niet te doen zo. usb2.0 mijn grote teen.

• BAWLS
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 24-06 14:26

BAWLS

... dingen met spullen

Ik heb ook de fout gemaakt zo' 2Gb Cruzer Micro te kopen, zodra ik een bestand van 150Mb probeer te kopieren (backup van documenten in rar formaat) dan krijg ik ongeveer halverwege de melding "Delayed write failed".

Na wat googlen blijkt deze melding normaal te zijn als je je memorystick verwijderd zonder hem netjes te "ejecten". Maargoed, ik heb dat ding er helemaal niet uit gehaald. Ik krijg de melding tijdens het kopieren. (Wat overigens ook niet al te snel gaat)

De eerste keer dat ik die melding kreeg was ook gelijk m'n hele partitie weg en kon ik hem opnieuw formatteren, ik kon met geen mogelijkheid meer bij de data.

Ik heb het op 2 verschillende machines geprobeerd, een Compaq Presario R4000 en een normale desktop (P4 3Ghz) op beiden krijg ik dezelfde fouten.

Om eerlijk te zijn heb ik ook het idee dat die memory stick erg warm wordt, heeft iemand soortgelijke ervaringen met deze stick? Zo ja dan gaat hij linea recta terug naar de winkel, ik ben er nu al helemaal klaar mee! ;)

<signature/>

• daanNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19-12 19:20
BAWLS schreef op maandag 27 november 2006 @ 09:34:
Ik heb ook de fout gemaakt zo' 2Gb Cruzer Micro te kopen, zodra ik een bestand van 150Mb probeer te kopieren (backup van documenten in rar formaat) dan krijg ik ongeveer halverwege de melding "Delayed write failed".

Na wat googlen blijkt deze melding normaal te zijn als je je memorystick verwijderd zonder hem netjes te "ejecten". Maargoed, ik heb dat ding er helemaal niet uit gehaald. Ik krijg de melding tijdens het kopieren. (Wat overigens ook niet al te snel gaat)

De eerste keer dat ik die melding kreeg was ook gelijk m'n hele partitie weg en kon ik hem opnieuw formatteren, ik kon met geen mogelijkheid meer bij de data.

Ik heb het op 2 verschillende machines geprobeerd, een Compaq Presario R4000 en een normale desktop (P4 3Ghz) op beiden krijg ik dezelfde fouten.

Om eerlijk te zijn heb ik ook het idee dat die memory stick erg warm wordt, heeft iemand soortgelijke ervaringen met deze stick? Zo ja dan gaat hij linea recta terug naar de winkel, ik ben er nu al helemaal klaar mee! ;)
Ik heb hetzelfde probleem, maar dan met het oudere model. Namelijk deze:
Afbeeldingslocatie: http://www.valcenter.ch/images/grandes/san_cruzermic2gb.jpg

Heb dik een jaar veel plezier aan deze stick beleefd, maar is er nu plots mee op gehouden. Alleen maar "Delayed write failed" meldingen :|

• BAWLS
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 24-06 14:26

BAWLS

... dingen met spullen

daanNL schreef op maandag 27 november 2006 @ 09:44:
Heb dik een jaar veel plezier aan deze stick beleefd, maar is er nu plots mee op gehouden. Alleen maar "Delayed write failed" meldingen :|
Dan denk ik dat ik er geen tijd meer aan besteed, ik ben inmiddels al 5 minuten bezig om door het telefonische menu heen te komen: Sandisk Netherlands Technical Support 020 2015029

(na enige tijd wachten werd er automatisch opgehangen... erg handig)

[ Voor 7% gewijzigd door BAWLS op 27-11-2006 10:12 ]

<signature/>

Pagina: 1