2 gb geheugen, PC crasht

Pagina: 1
Acties:

• SuX DeLuXe
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06-07-2023
hallo mensen, ik weet niet zeker of dit het juiste subforum is voor dit probleem, aangezien het verschillende factoren zijn. ik heb zojuist 2 x 512 mb ram geinstalleerd, heb nu dus 4 x 512 mb ram. Nu wilde de pc al niet doorstarten, dus heb ik de processor teruggeclockt naar 2300 Mhz. het zijn overigens 4 dezelfde repen (Kingston pc3200). nu ging ik (denkend dat de pc wel liep) effe bf2 in. En het doel is bereikt, ik kan alles op High zetten en het schokt niet meer. Alleen nu kreeg ik af en toe wat zwarte strepen/vlekjes op het scherm, totdat BF2 opeens totaal crashte. Ik vraag me af zou dit aan de overclock kunnen liggen dat het geheugen toch niet meer meewilt opeens of misschien de voeding? Heb een 300 watt voeding van FSP. Mijn systeem is: AMD64 3000+ @ 2300 Mhz, 4 x 512 mb ram PC3200, Asus A8N SLI, XFX Geforce 6800 GS.
Kan het zijn dat mijn voeding het niet meer aankan??? ik heb iig 4 PRECIES dezelfde reepjes, en toch kan ik niet meer ver overclocken, en ook het beeld klopt niet helemaal meer ingame.

• RoadKill21
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

RoadKill21

Mn naam is niet Haas, maar Han

Wat je zou kunnen proberen (wat vast ook in de faq stond) is alleen het nieuwe geheugen erin prikken en het oude eruit halen en vise versa.
Verder is je voeding nogal mager voor je systeem specs.
Ook zou je je videokaart eens kunnen nakijken. Airflow, temps zijn wel handig om te weten.
Ook niet onverstandig om het met 3Dmark ook te testen.
PSU calculator

[ Voor 10% gewijzigd door RoadKill21 op 23-03-2006 19:58 . Reden: linkje ]

Cherish your memories, but don't live in the past. Always outdated specs

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Op welke kloksnelheid draait je RAM?

en omdat het iedentiek dezelfde reepjes zijn, wil niet zeggen dat ze uit dezelfde batch komen, want je hebt ze later gekocht, kan dus zijn dat ze uit een totaal andere serie komen

klok je CPU eens terug op standaard speeds (dus je FSB @ 200)

Heb je het dan niet meer , dan wil dat zeggen dat je nieuwe reepjes niet zo goed clocken

Heb je het dan WEL nog, dan moet je eens checken op errors met memtest86 ofzo

succes

[ Voor 25% gewijzigd door Snake op 23-03-2006 19:55 ]

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• SuX DeLuXe
ok. ik ben nu aan het testen met RAM snelheden. het lijkt lopend met 245 x 9 = 2200 Mhz, en geheugen op DDR333 ipv 400, geheugen dus op 200.8 mhz, bijnna even snel als standaard. maar zou het niet kunnen zijn dat ie raar gaat doen juist als er een zwaar programma als BF2 wordt opgestart, dat dan de wattages opeens omhoog gaan?

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Zet allereerst alles eens op de standaard waarden en kijk dan naar het resultaat. Eventueel kun je het geheugen testen.

ARME AOW’er

• SuX DeLuXe
ik heb de 2 "oude" reepjes eruit gehaald, en ben wat gaan testen met m'n 2 nieuwe reepjes. Nu blijkt dat die veeeeel slechter overclocken, bij 2.0 Ghz met ddr400 geven ze al errors. Zou het misschien kunnen dat ze even moeten 'inbranden'?. Dat ze over een tijdje wel beter overclocken. Ze clocken op dit moment nauwelijks boven de 200Mhz (standaard).

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-05 11:34
Dan heeft inbranden weinig effect ;). Dus je zult ze óf moeten ruilen tegen betere modules óf je zult genoegen moeten nemen met de DDR266 multiplier.

• SuX DeLuXe
maar maakt het verschil als je van ddr400 met 200 Mhz gaat naar ddr266 en door overclock van de processor het geheugen weer op 200 Mhz krijgt?

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-05 11:34
Dat zou je moeten proberen. Gewoon weer vanaf de grond beginnen met overklokken, anders kom je daar nooit achter. Post je resultaten hier, want ik ben hier ook erg benieuwd naar :).

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06:39

Croga

The Unreasonable Man

Let ook op dat "oudere" batches van de Athlon64 niet in staat zijn 4 repen op 200Mhz aan te sturen. Kijk even op de website van AMD hoe dat precies zit.

• SuX DeLuXe
ik draai nu eventjes op 2.2 Ghz (standaard 1.8) en geheugen op DDR333, waardoor het geheugen weer op 200.9 Mhz uitkomt. hij lijkt prime95 stabiel en ook verschillende geheugentests geven geen errors. ik ga langzaam weer opbouwen en kijken waar ie ophoudt.

• powerflux
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 27-05 01:18

powerflux

Edit zich kapot@375fsb

zoals croga zei (als je 754 hebt, en blijkbaar voor 4 dimms bij 939 ook??):

Afbeeldingslocatie: http://tw2005.giga-byte.com/MotherBoard/FileList/FAQ/faq_amdguide.jpg

dit zou wel eens op jou van toepassing kunnen zijn.

[ Voor 16% gewijzigd door powerflux op 24-03-2006 08:05 ]

if computergames really affect us, we would be running around in dark rooms and eating magic pills.

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

@ ^^ , zijn MB is socket 939 en géén 754. Volgens de handleiding van dat MB gaat jouw verhaal niet op.

Mogelijk is de truuk om voor de oude set bank A1 en B1 te gebruiken en voor de nieuwe A2 en B2. Je weet maar nooit.

Je kunt sowieso nu vaststellen dat de identieke modules niet zo aan elkaar gelijk zijn als gedacht.

Dat is vrijwel altijd zo en om die reden hebben de producenten de matched pair uitgevonden. Blijft de vraag hoe het zit met 2 matched pairs. Ik ben i.i.g. nog nooit een set van 4 tegengekomen.

[ Voor 50% gewijzigd door Guardian Angel op 24-03-2006 09:28 ]

ARME AOW’er

• SuX DeLuXe
ja ik heb gister al fftjes 2e bank met de 3e verwisseld, dus A1 met B1 , maar nog steeds geen succes, die 2 nieuwe modules houden de boel echt op.

• Sjaak_Trekhaak
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Als je geen Venice core op je 3000+ hebt zitten, kan je processor 4 banken maar maximaal op DDR333 snelheden aansturen.
Als je wel Venice hebt, kan dit wel, maar zorg er voor dat je geheugen op 2T staat.

• SuX DeLuXe
ok thnx. ik heb iig Venice, als ik Everest Home Edition moet geloven.
Pagina: 1