Toon posts:

SCSI Kaart., welke moet ik hebben

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb thuis een HP Deskscan staan alleen geschikt voor SCSI. Nou heb ik onlangs een nieuwe PC gekocht zonder SCSI kaart. Mijn oude PC, met wel SCSI controller, moet ook zo uitgerust blijven omdat daar twee (kleine) SCSI harddisken in zitten. De scanner wil ik op de nieuwe PC. Ik wil niet te veel geld uitgeven hiervoor aangezien ik het maar af en toe gebruik. Wat kan ik het beste kopen???

• Gert
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05-12-2025
Tekram Scsi 2 controller. Kost 9 tientjes, pci. Je hebt ook de U-scsi versie, kost het zelfde :)

Verwijderd

Topicstarter
Is de transfer rate van deze kaarten dan wel Snel?? Ik had namelijk gezien dat de ene kaart data zes keer zo snel verwerkte als de ander. Daar zal het prijsverschil wel in zitten.

• php
  • Niet online

php

Voor een scanner heb je aan 10Mb/s ruim genoeg. Alle SCSI-2 kaartje kunnen dat. Om even de Adaptec-lijn erbij te pakken:

De 2910(b/c) doet 10Mb/s
De 2920 doet 20 Mb/s
De 2930 doet 30 Mb/s
De 2940 doet 40 Mb/s

De 2940 heb je dan ook nog in UW uitvoering, maar dat is alleen nuttig voor harde schijven.

Zelf heb ik een 2910b, waaraan probleemloos een CD-speler (Plex40) een CD-writer (Plex4/2/20) een Zipdrive en een Scanner (Canoscan300) hangen.

Gewoon een goedkoop kaartje kopen dus.

Succes!

• Gert
  • Laatst online: 05-12-2025
Leuk bedacht maar de 2930U doet toch gewoon 20 MB/s. Is de bootable, nieuwere versie van 2920.