Asus CUSL2-C IDE probleem

Pagina: 1
Acties:

• k0ewl
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13-11-2025
Beste mensen,

ik heb van school een PC mee naar huis gekregen. Deze wilde ik gaan gebruiken als server hier thuis om websites op te maken voordat ze het net op gaan.
Nu staat er op die machine Windows XP en ik wil er Debian Linux opzetten.
Om dat te doen, heb ik dus een CD-rom nodig.

Hier komt het probleem. Als ik de PC boot blijft standaard de IDE led al branden en gaat nooit uit. Ook het booten van een CD-rom of DVD-rom gaat niet. Zowel op het primary IDE als het secondairy IDE niet.
Hoe kan ik hier wel van booten is nu de vraag. Hardeschijf gaat wel goed btw.

De BIOS heeft update gehad.

Ik heb geprobeerd:
- Alles eraf behalve mijn DVD-rom
- Andere CD-rom
- Andere kabels

Systeemspecs:
- Intel P3 800mhz 133mhz FSB
- Asus CUSL2-C moederbord
- 3Com etherlink 3 netwerk kaart
- Asus 7000 4 mb AGP videokaart
- Creative Soundblaster

Ik ben ten einde raad. Heeft er iemand een idee?

A byte walks into a bar and orders a pint. Bartender asks him "What's wrong?" Byte says "Parity error." Bartender nods and says "Yeah, I thought you looked a bit off."

• Miagieek
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14-05-2019
geeft hij een bepaalde foutmelding, zoja welke?

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-12-2023
Toch ff checken, je IDE kabel zit toch wel goed om he?

• k0ewl
nee hij slaat alles gewoon over.

Ik heb net geprobeerd om de beta bios erop te zetten, maar hij loopt vast voordat hij gaat flashen. Ikzelf heb het idee dat het moederbord helemaal brak is. Hij is namelijk ook gebruikt tijdens de open dag van onze school en daar lag ie open en bloot op een tafeltje.

Maandag maar eens vragen of ik niet een andere mee kan krijgen.
Mishmash schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 20:46:
Toch ff checken, je IDE kabel zit toch wel goed om he?
Hij kan maar op 1 manier, maar ja heb de pin nummers nog ff nagekeken, rode draadje bij de 1 aan beide kanten

[ Voor 28% gewijzigd door k0ewl op 23-03-2006 20:47 ]

A byte walks into a bar and orders a pint. Bartender asks him "What's wrong?" Byte says "Parity error." Bartender nods and says "Yeah, I thought you looked a bit off."

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:03

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dit zijn vragen over Opslagmedia & I/O Controllers, dus move ik de topic...

Verder:
Master/Slave instellingen gecontroleerd (zeker bij WD HDDs *ERG* belangrijk)

Oslik blyat! Oslik!

• k0ewl
Nou, het is me net gelukt om de BIOS eindelijk te updaten naar versie 1014c.

Wat ik zo gek vind is dat hij prima van HDD, netwerk en floppy start, maar CD-rom ho maar. Op geen enkel IDE kanaal. Heel frapant. Hij ziet de drive wel goed in de BIOS, maar hij probeert gewoon niet te booten.

Ik heb het ook geprobeerd met een windows 98 bootdisk met cd-rom support, maar daar krijg ik een error:
CDR101: Not ready reading drive E

Dit heb ik opgezocht en er kwam uit dat er een hardware probleem is of dat de drivers niet goed zijn. Nu is het zo dat de DVD-rom een plug-and-play ding is van LG, dus drivers zijn het niet.

Nog iemand ideeën?

[edit]
Nog een aantal topics doorgelezen op meerdere plaatsen op het inet, en 1tje zei dat als hij OAKCDROM.SYS gebruikte, dat het wel goed ging. Ik heb gekeken, maar die driver gebruikt de windows bootdisk dus al.

[ Voor 15% gewijzigd door k0ewl op 24-03-2006 18:13 ]

• k0ewl
Nou goed, nieuws, de NIEUWE DVD-rom die ik gekocht heb, is kapot. Tenminste daar lijkt het op.
Toen ik de andere CDrom er weer in deed, bootte alles prima opeens.

Nouja, morgen maar eens rellen gaan schoppen in de winkel :+

Pagina: 1