Bestandsuitlezing: CD-ROM v.s. DVDROM

Pagina: 1
Acties:

• M. Mulder
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16-01-2021

M. Mulder

DPC: Team TFC

Topicstarter
Hallo mensen,

Ik heb een heel raar fenomeen met het uitlezen van bestanden.

Ik heb een groot bestand (± 1300 MB) gesplitst met Mastersplitter in 2 bestanden van 650 MB.
Mastersplitter zet er dan een 001 en een 002 extensie achter.

Op deze manier kon ik ze op CD zetten en naar mijn buurman heenbrengen, want ikzelf had nog geen DVD brander, maar mijn buurman wel.
Daar aangekomen om de bestanden vanaf zijn DVD speler op de hard schijf te zetten, bleek het in 1 keer dat op beide CD-roms dezelfde bestanden stonden, n.l.

Nepal 2005.zip.002

Terwijl ik 100% zeker wist dat ik Nepal 2005.zip.001 en Nepal 2005.zip.002 op beide CD's had gebrand.
Dus ik weer terug naar mijn PC, want ik had een CD-rom speler en ja hoor daar gaf hij keurig aan dat het 2 verschillende bestanden waren. Dus terug naar de buurman en daar weer ingelezen. Toen pakte hij hem wel, maar de volgende dag had ik exact hetzelfde probleem en ben er maar mee opgehouden.

2 dagen geleden heb ik mijn DVD-brander ontvangen (NEC-4571A) en ja hoor daar manifesteert zich exact hetzelfde probleem en kan ik het makkelijk verifieren door de CD-rom snel te wisselen.

Als ik de beide CD-Roms in de CD-Rom brander uitlees dan geeft hij weer keurig de 2 verschillende bestanden aan, maar in de DVD speler/brander gaat het weer fout.

ZEER VREEMD !!!

Hoe is dit mogelijk ? Heeft het te maken met een andere booktype of laser ?

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-02 17:28
Niet toevallig elke keer eerst de CD met het 002-bestand bekeken, en niet goed gerefreshed?

• M. Mulder

M. Mulder

Topicstarter
Haha, was dat maar waar.

Heb wel 10 x gerefreshed, in/uit gedaan. Blijft hetzelfde :?

Ik ga hem ook nog niet formatteren, want dit is een uniek iets volgens mij !!

[ Voor 32% gewijzigd door M. Mulder op 23-03-2006 18:57 ]

Verwijderd

Een keertje proberen tussendoor bij het wisselen van de cd's de pc te herstarten?

• M. Mulder

M. Mulder

Topicstarter
Ga ik nu even proberen.

Verwijderd

Sluit je dan wel je brandprogramma af?

Is een probleem van windows verkenner.

Wat jr kan proberen, is de cd/dvd eruit halen. en dan de cd/dvd-speler via windows verkenner proberen te benaderen. Je krijgt dan een fout dat er geen media in de speler zit ofzo.
Doe nu de cd/dvd erin en probeer het nog een keer.

• M. Mulder

M. Mulder

Topicstarter
Dat kan inderdaad wel is het probleem zijn:

Ik sluit de CD niet af inderdaad.

Maar waarom kan verkenner hier niet mee omgaan dan?

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
M. Mulder schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 19:26:
Dat kan inderdaad wel is het probleem zijn:

Ik sluit de CD niet af inderdaad.

Maar waarom kan verkenner hier niet mee omgaan dan?
heb ik me ook zo vaak afgevraagt ,maar ik accepteer het nu gewoon als mankepoot in de verkenner,

tipje: via de commandprompt proberen 8)

404 Signature not found

• M. Mulder

M. Mulder

Topicstarter
Ik ga voortaan maar de sessies sluiten, want dit soort rare fratsen zijn vrij vervelend als je bij iemand anders wat moet installeren.

Bedankt voor jullie hulp. Blijf ik nog wel steeds nieuwsgierig hoe het kan dat de het in de CD-Rom speler wel goed wordt weer gegeven in verkenner en niet door de DVD-Rom :?
Pagina: 1