Toon posts:

Problemen met externbureaublad.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers

Zoals jullie al aan de titel kunnen zien heb ik problemem met het externbureaublad.
Ik wil via een "externe" computer kunnen inloggen via het externbureaublad.

Hier onder eerst de benodigde specs:
Abonement = ADSL Wanadoo Lite
Type Modem = Alcatel Speedtouch 510 (Firmware versie: 4.2.7.16.0)
Router = Linksys WRT54G v5 (Firmware Versie: v1.00.6)
Switch = Linksys 5 poorts EZXS55W (10/100Mbit)

PC is bekabeld aangesloten. het Wireless gedeelte heb ik uitgeschakeld.

Ik krijg het externbureaublad wel aan de gang als ik met een andere PC in mijn netwerk in log op mijn iegen PC. maar als ik dit probeer met een PC buiten mijn eigen netwerk werkt het niet.
(zo ver ik weet dus niet iets fout ingesteld op mijn PC).

Ik gebruik Windows XP Pro Engelse versie.

Het geen wat ik zelf gedaan en geprobeerd heb:
Rechtermuiknop op My Computer --> Remote --> en dan het vinkje zetten dat gebruikers mogen verbinden met deze pc.
Ik mijn eigen account geselecteerd bij Select Remote Users.
In mijn router heb ik Poort 3389 doorgestuurd naar mijn pc.
ook heb ik het nodige op google gezocht en op GoT

Ik heb ook geprobeerd om de DMZ open te zetten en door te sturen naar mijn pc. Maar dit wil ik liever niet ( vind het niet zo veilig als alle poorten standaard naar mijn pc worden gestuurd)

alle tips en opmerkingen zijn welkom :)

groeten Marco

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2006 18:39 ]

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Misschien een probleem met Norton Antivirus 2005/2006? (als je die hebt natuurlijk)
Die heeft zo'n optie "bescherming tegen internetwormen" met nog wat subopties (trojaanse paarden/autoblock etc.), heb daar in het verleden wel vaker ruzie mee gehad i.c.m. extern bureaublad.

Verwijderd

Topicstarter
Ik had net mijn virusscanner en de windows firewall uitgezet. ik heb het laten testen maar het werkt nog niet.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2006 18:57 ]

Verwijderd

Ik denk dat je vergeten bent om de poort ook nog eens te forwarden op je Speedtouch. Als de term 'bridged mode' je niets zegt is dat het euvel, en moet je even zorgen dat poort 3389 geforward is naar je Linksys router (welke het dan weer op zijn beurt doorgooit naar je computer).

Ook kan je, als je de Linksys niet als router maar als switch fungeert, in je Speedtouch zelf al een portforward opgeven, dit staat (afhankelijk van je firmware, weet 't zelf ook even niet precies meer) onder Advanced -> NAPT.

Verwijderd

Ja ik denk ook dat je je poorten van de remote desktop open moet zetten.

Hier staat hoe en welke

Verwijderd

Topicstarter
In mijn modem heb ik nu onder NAPT het volgende ingesteld:

Protocol: tcp
Inside IP: 10.0.0.152 Inside Port:3389
Outside IP: 0.0.0.0 Outside port: 3389

Ik heb trouwens ook als Inside IP 10.0.0.138 geprobeerd omdat ik met dit ip verbinding maak met mijn modem.

met deze instelling werkt het ook niet :?

Verder kan ik in mijn Router bij Operating Mode kiezen tussen Gateway en Router. Ik heb hem nu staan op Gateway. de uitleg die er bij staat luid als volgt:

Operating Mode: If the router is hosting your Internet connection, select Gateway mode. If another router exists on your network, select Router mode.

Dus ik neem aan dat Gateway de juiste instelling is.

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-04 13:43
nee, je moet hem volgens mij op router zetten, aangezien jouw speedtoch je internet verzorgd.
Dus speedtoch port forward naar router, en in router naar pc, volgens mij moet het dan werken.

[ Voor 35% gewijzigd door Ora et Labora op 23-03-2006 19:43 ]

Who's general failure, and why is he reading my disk?

Verwijderd

Je moet ook de UDP protocol instellen. Zelfde poort en ip.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2006 19:45 ]

• sturkel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-04 12:19
Verwijderd schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 19:44:
Je moet ook de UDP protocol instellen. Zelfde poort en ip.
Alleen tcp/ip is toch maar nodig?
Ik had dit dacht ik ook altijd zo staan, maar weet dit niet meer zeker.
tegenwoordig laat ik alles via een ssh tunnel lopen, wel zo veilig (vnc op linux etc)

[AMD 64 X2 3800] [Asus a8n-e] [2048mb Kingston] [nvidia 7300GS] [2*Seagate160GB s-ata] [WD 120GB 8MB] [Plextor px-708a] [nec 4550]

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 19:25:

Hier staat hoe en welke
Als je naar de link kijkt die ik eerder gepost heb zie je dat je ze allebij moet instellen.

Verwijderd

Yes, UDP en TCP beide, één van de twee werkt niet.

Dus even samenvattend: 10.0.0.138 (Speedtouch) plempt 3389 TCP/UDP door naar 192.168.1.254(denk ik, weet je zelf iig :)) (Linksys), welke het weer doorstuurt naar je PC.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 19:25:

Hier staat hoe en welke
Ik heb deze link doorgewerkt en de instellingen zien er nu als volgt uit
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/~amjgreyn/modem%20instelingen.JPG

192.168.1.102 dat is het IP wat ik via IPconfig te zien krijg.

(regel nr 1 van het modem stond er standaard al in)
EJVL schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 19:42:
nee, je moet hem volgens mij op router zetten, aangezien jouw speedtoch je internet verzorgd.
Dus speedtoch port forward naar router, en in router naar pc, volgens mij moet het dan werken.
als ik mijn Router van de functie Gateway af zet en dan instel op Router dan doet mijn hele internet het niet meer.

Externbureaublad werkt nog steeds niet en ik heb vernomen dat ze ook niet naar mijn IP adres kunnen pingen

Verwijderd

Fout (ook een beetje van mij in mijn vorige post, trouwens) :)

Die Linksys krijgt gewoon een IP-adres van je modem, dus dit kan (althans, als jij niks hebt zitten veranderen) niet gaan werken met een 192.168.x.x IP-adres, dat is namelijk het IP-adres wat de Linksys gebruikt aan de LAN-kant, niet aan de WAN-kant.

1) Vind uit welk IP-adres de Linksys krijgt van de Speedtouch (kijk eerst eens naar die 10.0.0.152, die lijkt mij interessant)
2) Maak naar dit IP-adres (10.0.0.x dus) twee forwards aan op je Speedtouch, 3389 TCP en UDP

3) Remote desktoppen, dunkt me

Edit,
Vergeet niet even in te stellen dat die Linksys een statisch IP krijgt van je Speedtouch, anders zit je bij de volgende reboot van één van de twee of leaseverloop weer met hetzelfde probleem. Dit kun je instellen bij DHCP in je Speedtouch.

Dat je niet gepingt kan worden klopt, dit wordt automatisch geblokkeerd door de Speedtouch.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2006 21:21 ]

Pagina: 1