Toon posts:

Hercules 3d prophet 9700Pro is langzamer dan 9600pro

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Na uren rond zoeken op dit forum zag ik mij genoodzaakt om toch maar zelf een topic te openen.
Ik heb veel problemen gevonden rondom deze "oude kaart" maar niet specifiek het probleem wat ik ermee heb.

Ik deze Hercules 3d prophet 9700Pro een tijd geleden overgekocht van iemand. Het is de red edition met headsinks op de chips.
Als ik mijn favoriete race spel Grand prix 4 speel (oud spel ik weet het) en ik heb antialysing en antistrophic filtering vol open staan dan is het spel niet vooruit te branden. Als je in het spel op de "o" drukt zie je de processor occupancy deze staat dan rond de 200 a 300 % normaal is rond de 100% of veel langer.
Nu heb ik laatst bij een computersloop een radeon 9600xt op de kop weten te tikken deze kaart speelt het spel vloeiend in dit spel met ongeveer tussen de 30 en 40 % oc. Ik gebruik daar dezelfde instellingen voor als dat ik die met de 9700pro gebruik.
Ook heb ik een Nvidia 5800 geprobeerd die werkte netzoals de 9700pro in het begin goed en nu is ie net zo traag.
De 9700pro heb ik nu ook in een ander systeem geprobeerd en is net zo traag als in mijn systeem. Ik d8 eerst dat het met mijn moederbord te maken had. Dit is een asus A7n8x-x amd 2600+ 1gb ddr 400.

Mijn vraag is deze kaart zo rot als een appel? of ben ik nog iets vergeten?
Ligt het aan mijn moederbord? sloopt die de kaarten? is het de voeding 300watt?

Ik weet het echt niet meer. Ik hoop dat iemand mij kan helpen....

ps. heb de catalyst drivers geprobeerd en de omega ook..no result..

Verwijderd

Topicstarter
niemand?

Verwijderd

Opzich moet de ati radeon 9700 pro veel sneller zijn dan een ati 9600 xt. Weet je zeker dat de kaart het perfect doet, dat bijv hij geen artifacts vertoond en zit de stock cooler er nog op?
Hoe meer info je ons geeft des te beter we met je vraag kunnen omgaan :)

Verwijderd

Heb je de nvidia drivers wel eerst verwijderd? Of heb je je ATI en nVidia doorelkaar gegooid?

Download drivercleaner en maak de boel maar eens schoon.

Verwijderd

Topicstarter
Het klopt dat ik 1x de twee verschillende drivers door elkaar heb gebruikt. Maar ik heb een de 9700pro in een ander systeem gezet en windows geinstalleerd met de ati drivers. Resultaat is hetzelfde als op mijn eigen pc. ALs ik dan de 9600xt in het andere systeem zet dan loop het spel als een tierelier.

Ik heb verder geen last van rare dingen die voorbij komen op het beeldscherm, het is puur en alleen dat ik het merk in dit spel. Misschien ook wel in andere spellen maar ik heb dat verder nog niet onderzocht omdat ik toch voornamelijk GP4 speel. Ik ben daar namelijk een tracks voor aan maken.

De kaart ziet er veder normaal uit. De koeler draait goed etc.

Verwijderd

Draai maar eens 3DMARK01 met die kaarten, kijken welke beter scoort, anders ligt het gewoon aan het spel (al lijkt dat me sterk).

Verwijderd

Topicstarter
ik heb 3dmark05 gedraaid

de uitkomst:

mijn systeem + nvidia gforce 5800 128mb
2629 pc marks

mijn systeem + radeoan 9700Pro 128 mb
2999 pc marks

mijn systeem + radeon 9600XT 128 mb
2582 pc marks

Met andere woorden de radeon 9700pro is het beste. Helaas is dit in de praktijk dus niet zo...
Aan het spel ligt het niet, aangezien de 9600xt gewoon een mindere kaart is en beter presteerd. Mijn pa heeft een radeon 9800XXL en daar loopt het spel ook goed op..
Pagina: 1