Toon posts:

resetten linksys WAP54G

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

Volgens specs moet je dit wireless accesspoint kunnen resetten om de default fabrieksinstellingen te krijgen.
Dat wil ik ook graag aangezien ik het password weer op de defaultwaarde ''admin' wil hebben!!

Echter wat ik ook probeer (resetknop 10 seconden in, 30 seconden in, stroom eraf etc) ik krijg dat ding niet gereset.

Graag jullie hulp.
Randy

• PeetR
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09-2025
hoelang heb je de stroom eraf gehad dan??

en volgens mij staat het ook gewoon in het boekje

Handleiding en dan pagina 33

[ Voor 64% gewijzigd door PeetR op 23-03-2006 17:25 . Reden: user manual gevonden ]

Your time as a student is the best time of your life

• ZeroKay
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 03-04 15:15
Hoe bedoel je "niet gereset"? Kun je geen verbinding meer krijgen met je accesspoint? Standaard moet je het nu kunnen bereiken op 192.168.1.245 (moet je nic ook een 192.168.1.xxx-adres hebben)

[ Voor 5% gewijzigd door ZeroKay op 23-03-2006 17:28 ]

Verwijderd

Topicstarter
PeetR schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 17:21:
hoelang heb je de stroom eraf gehad dan??

en volgens mij staat het ook gewoon in het boekje
in het boekje staat 10 seconden de resetknop indrukken. Op linksys.com heb ik gevonden dat je wellicht ook de stroom eraf moet halen (1 minuut)

• PeetR
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09-2025
Probeer het maar is door de stekker er 24 uur uit te laten. Dat gaat wel werken denk

Your time as a student is the best time of your life

Verwijderd

Topicstarter
PeetR schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 17:26:
Probeer het maar is door de stekker er 24 uur uit te laten. Dat gaat wel werken denk
Ja ga ik doen! Bedankt in ieder geval!

Verwijderd

Topicstarter
ZeroKay schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 17:21:
Hoe bedoel je "niet gereset"? Kun je geen verbinding meer krijgen met je accesspoint? Standaard moet je het nu kunnen bereiken op 192.168.1.245 (moet je nic ook een 192.168.1.xxx-adres hebben)
Hoi ZeroKay,

Nee ik kan geen verbinding krijgen via 192.168.1.245
Welke nic (van welk apparaat) moet ik dan een 192.168.1.xxx-adres geven en hoe doe ik dat?

Alvast bedankt voor je reactie!
Randy

• ZeroKay
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 03-04 15:15
Je moet je netwerkkaart (nic) een vast IP-adres (bijv. met het adres 192.168.1.1) geven. Ik weet niet of standaard op het accesspoint DHCP staat ingeschakeld, maar als dat het geval is, dan hoeft dat niet. Ik ga er echter van uit dat DHCP default uitgeschakeld staat. Als je je netwerkaart een vast IP-adres hebt gegeven, kun je via de browser het accesspoint bereiken door in de adresbalk het ip adres (192.168.1.245) van het accesspoint in te geven.

Verwijderd

Topicstarter
ZeroKay schreef op vrijdag 24 maart 2006 @ 22:14:
Je moet je netwerkkaart (nic) een vast IP-adres (bijv. met het adres 192.168.1.1) geven. Ik weet niet of standaard op het accesspoint DHCP staat ingeschakeld, maar als dat het geval is, dan hoeft dat niet. Ik ga er echter van uit dat DHCP default uitgeschakeld staat. Als je je netwerkaart een vast IP-adres hebt gegeven, kun je via de browser het accesspoint bereiken door in de adresbalk het ip adres (192.168.1.245) van het accesspoint in te geven.
Ja dank je wel, ik kan er nu bij!
Inderdaad TCP/IP instelling op mijn PC wijzigen naar 192.168.1.1 (om zoals je eerder aangaf de gelijke range te krijgen met het AP)
DHCP staat inderdaad default uitgeschakeld.
Wanneer ik het goed begrijp zou ik dus wanneer ik DHCP aanzet in het AP niet meer het IP-adres van mijn machine te hoeven wijzigen.
Niet dat ik dat ga doen want ik ben al heel blij dat het nu werkt. Als ik ooit nog eens iets wil wijzigen in het AP dan verander ik mijn IP-adres wel even handmatig.

Nogmaals onzettend bedankt voor je adviezen!

Met vriendelijke groet,
Randy
Pagina: 1