In een netwerk heb ik 4 computers staan.
Alles via een router op het internet.
Alle 4 kan ik bestanden mee verzenden binnen het lan en ook bij elkaar er op.
Sinds een paar dagen heb ik 1 pc die ik wel zie op de andere computers, maar als ik op
een harde schijf wil van die computer krijg ik de melding netwerk pad niet gevonden.
De schijven staan nog steeds gedeeld, ip adressen kloppen nog steeds en alles staat nog steeds binnen dezelfde werkgroep.
Ga ik naar die pc pingen dan werkt dit ook 4 x pakket verstuurd 0% verlies.
Vanaf die pc die niet te bereiken is kan ik wel de andere'3 pc's bereiken en bestanden ophalen.
alleen vanaf de 3 pc's naar die ene niet.
Het is plotseling ontstaan en in het netwerk is niets veranderd.
Ip adressen zijn statisch ingevoerd.
Ik heb al het eens alle netwerk instellingen er af gegooid, computer opnieuw opgestart en alles weer ingesteld, doch geen resultaat.
Heeft iemand nog een idee
Besturingssysteem is winxp
100 mb netwerkkaart
Alles via een router op het internet.
Alle 4 kan ik bestanden mee verzenden binnen het lan en ook bij elkaar er op.
Sinds een paar dagen heb ik 1 pc die ik wel zie op de andere computers, maar als ik op
een harde schijf wil van die computer krijg ik de melding netwerk pad niet gevonden.
De schijven staan nog steeds gedeeld, ip adressen kloppen nog steeds en alles staat nog steeds binnen dezelfde werkgroep.
Ga ik naar die pc pingen dan werkt dit ook 4 x pakket verstuurd 0% verlies.
Vanaf die pc die niet te bereiken is kan ik wel de andere'3 pc's bereiken en bestanden ophalen.
alleen vanaf de 3 pc's naar die ene niet.
Het is plotseling ontstaan en in het netwerk is niets veranderd.
Ip adressen zijn statisch ingevoerd.
Ik heb al het eens alle netwerk instellingen er af gegooid, computer opnieuw opgestart en alles weer ingesteld, doch geen resultaat.
Heeft iemand nog een idee
Besturingssysteem is winxp
100 mb netwerkkaart