Toon posts:

[CSS] Complexe navigatie werkt niet goed

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig het IE-compatible maken van een webpagina:
http://home.aim.hsbrabant.nl/mpsekohl/got/

Maar nu zit ik met 3 problemen die ik maar niet opgelost krijg.

1. In FireFox hebben de sub-items de background-image van de normale (category)-items. Deze worden ge-inherited, ik heb zowel de selector specifieker proberen te maken als een background:none op de sub-items, beide werkte niet. Door de complexe html/css die ik nu heb krijg ik het niet opgelost.

2.In IE blijft het (category)-item niet goed zwart als je eroverheen hovert. Hij verandert wel gewoon van wit naar zwart, maar als je dan je muis over t submenu gaat schiet de kleur weer terug naar wit. Dit komt omdat de color op de anchor staat en niet op de list-item zelf. Ook dit probleem krijg ik niet opgelost, waarschijnlijk omdat ik ergens overheen kijk.

3. De subitems van het actieve (class active) item zijn zwart ipv donkergroen. Ook dit komt weer door inheritance maar ik krijg ze niet goed.

Daarnaast klopt de footer niet in Firefox (in IE wel), maar in beide browsers moet ie ook nog naar de bodem. Deze footer-problemen krijg ik waarschijnlijk zelf wel opgelost met wat meer speurwerk, maar mocht iemand tijd/zin hebben om zich hierin te verdiepen dan zou ik dat ook heel mooi vinden.

Ik ben overigens eerst in FireFox begonnen en toen dat eenmaal werkte ben ik aan IE begonnen. De versie die in FireFox helemaal werkte zal ik vanavond een uploaden als daar vraag naar is.

[edit] ik zie nu ook dat ik een sluitende div tag te veel heb. Zal ik zo ook even verwijderen al lijkt het me sterk dat dat problemen oplevert in dit geval.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2006 16:43 ]