Toon posts:

6800GT SLI hoe vaak te splitten???

Pagina: 1
Acties:
  • 113 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb 2 maanden geleden mijn computer een heel eind geupdate qua hardware...

Ik heb nieuw gekocht:

Big tower (DOET ER NIET TOE)
19" TFT (DOET ER NIET TOE)
AMD Athlon 3700+
CPU Koeler (ook voeding nodig door zo'n display ding) 1x molex
ASUS A8N SLI Deluxe
XFX 6800GT PCI-e (2x molex) 2x molex
DVD brander 1x molex
Q-tec 550 Watt
4x 512 mb DDR
verder 4 sharkoon case fans en een LED 5x molex

Ik had al
2x Maxtor 80 Gig IDE 2x molex
1x CD brander 1x molex

Nu heb ik een extra 6800GT gekocht, waarop ook weer 2x molex zit, en ik moet op mijn
moederbord de molex aansluiten om op SLI te kunnen draaien. Dit wil dus zeggen dat ik
nog 3x molex extra krijg, dus in totaal 10. (zonder de fans en de LED, deze is wel te splitten
want die trekken toch bijna niets)

Maar nu vraag ik mezelf af, krijg ik het ooit gemaakt om dat geheel op die ene voeding te
proppen? Ik heb het er met iemand over gehad en die zei dat ik mijn videokaarten allebei
naar 1 molex moest terug brengen en dan van een aparte voeding voorzien, een aparte
voeding voor mij moederbord, en de rest op 1 groep te stoppen.

Mijn CPU draait op het moment op ongeveer 2650 mhz.

Heeft hier iemand een advies over, hoe ik het geheel het best aan kan sluiten?

Groeten en alvast bedankt

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

q-tec is volgens mij niet helemaal de juiste start om een systeem te beginnen, als ik mij niet vergis is dit een budget merk. Geen aanval, als het niet zo is neem ik het terug natuurlijk.

Bij budget voedingen moet je oppassen met de watten die ze aanbieden, een Enermax 550 watt is vele malen krachtiger dan een budget 550 watt.

Mijn 6800 maakt gebruik van 2 molexen die aan dezelfde bos zitten, ik heb hiermee nog nooit problemen gehad ookal zijn er mensen die het af raden. Ik denk dat het echter wel verstandig is om het zaakje uit te rusten met een wat stabielere voeding. Waarom probeer je het anders niet even, dan controleer je de voltages met speedfan of mbm en kijk je of de voeding het goed houdt, zo niet dan wissel je hem alsnog om.

Verwijderd

Topicstarter
Oke, ik heb in het begin niet gedacht aan het groot aantal aansluitingen dat ik nodig zou
gaan hebben, erg dom van me. Ik had inderdaad beter een A merk voeding kunnen kopen.

Ik had er ook geen idee van dat er zoveel spreiding zat in verschillende voedingen, want
ik dacht dat een 550 W voeding, gewoon een 550 W voeding is. Er blijkt nu ik wat aan het
zoeken ben dat er heel erg veel spreiding is in de verschillen.

• loodgieter
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07-01 16:54

loodgieter

Mars Vs. zie hieronder :)

Als ik jouw was zou ik ook eens een kijkje gaan nemen anar een andere voeding?

Goede merken zijn o.a:
Tagan
Zalman
Enermax

Deze hebben wat meer power op de lijn vooral de 12 en 5 volt lijn is van belang dat die stabiel en redelijk wat kunnen leveren. En wat al gezegd is een verschil tussen een kwaliteits voeding en Q-tec is nogal groot (bijna appels en peren ;))

• _AvA_
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 28-12-2025

_AvA_

en dat ben zo.

Ik denk dat je het beste de draden van de casefans kan splitten.
Maar eigenlijk nog, denk ik dat het beter is als je een nieuwe voeding koopt.

In andere topics word de q-tec zooi als gevaarlijk omschreven, ze ontploffen of branden door, en nemen je hele pc mee naar de hemel.

Bespaar dus nooit op je voeding.

Droogkloot.

• _AvA_
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 28-12-2025

_AvA_

en dat ben zo.

Twix schreef op vrijdag 24 maart 2006 @ 08:47:
Als ik jouw was zou ik ook eens een kijkje gaan nemen anar een andere voeding?

Goede merken zijn o.a:
Tagan
Zalman
Enermax

Deze hebben wat meer power op de lijn vooral de 12 en 5 volt lijn is van belang dat die stabiel en redelijk wat kunnen leveren. En wat al gezegd is een verschil tussen een kwaliteits voeding en Q-tec is nogal groot (bijna appels en peren ;))
Wat vind je van een Asus voeding?

Droogkloot.

• _avalanche_
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06-02 11:14
Asus levert goed spul ,maar voedingen? Ga echt opzoek naar de voedingen die twix noemt. Of kijk in het topic over de voedingen, dat staat ergens in overige hardware daar staat een heel rijtje goede merken.

• loodgieter

loodgieter

_AvA_ schreef op vrijdag 24 maart 2006 @ 08:50:
[...]

Wat vind je van een Asus voeding?
Asus voor mij onbekend kwa voeding. Bedoel je niet Antec? Deze beestje zijn ook wel aardig.

Maar 100 euro voor een goede voeding is echt geen overbodige luxe en dan heb je een

Zalman ZM460-APS, 460W (ATX12V 2.01) € 86,-
Tagan TG480-U22, 480W (ATX, PCI-e) € 78,65
Tagan TG580-U22, 580W ( ATX, PCI-e) € 112,99
Enermax EG565AX-VE(W), 535W (ATX12v 2.01) € 93,44

Q-Tec, 550W (ATX, Dual Fan) € 27,43 :Y)

Linkje naar pricewatch

Welke voeding heb ik nodig? Deel 14

[ Voor 17% gewijzigd door loodgieter op 24-03-2006 09:02 . Reden: pricewatch edit ]

Verwijderd

laat die q-tec maar zit en ga voor zo'n andere

Verwijderd

Topicstarter
Twix schreef op vrijdag 24 maart 2006 @ 08:55:
[...]
Zalman ZM460-APS, 460W (ATX12V 2.01) € 86,-
Tagan TG480-U22, 480W (ATX, PCI-e) € 78,65
Tagan TG580-U22, 580W ( ATX, PCI-e) € 112,99
Enermax EG565AX-VE(W), 535W (ATX12v 2.01) € 93,44

Q-Tec, 550W (ATX, Dual Fan) € 27,43 :Y)

Linkje naar pricewatch

Welke voeding heb ik nodig?
Ik begin ik sterk het idee te krijgen dat de Q-Tec een dikke rommelbak is. Misschien is het zelfs wel
een Z-merk als je het mij vraagt. Vroeger niet bij na gedacht, maar ik denk dat de conclusie wel
duidelijk is, vuilnisbak in dat apparaat.

• elTigro
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-11-2025

elTigro

Es un Gringo!

Verwijderd schreef op vrijdag 24 maart 2006 @ 09:04:
[...]

Ik begin ik sterk het idee te krijgen dat de Q-Tec een dikke rommelbak is. Misschien is het zelfs wel
een Z-merk als je het mij vraagt. Vroeger niet bij na gedacht, maar ik denk dat de conclusie wel
duidelijk is, vuilnisbak in dat apparaat.
't Is natuurlijk geen supermerk.. maar waarom probeer je het niet eerst?
Ik bedoel iedereen zegt hier wel dat zo'n voeding bout is enzo, maar als ie het voor jou doet, waarom dan een andere kopen? Ik had eigenlijk het idee dat je alleen wou weten of het zou gaan werken. En daar is natuurlijk maar 1 manier voor: proberen. :Y)

Lazlo's Chinese Relativity Axiom:No matter how great your triumphs or how tragic your defeats --approximately one billion Chinese couldn't care less.

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-02 12:31
Ik lees nergens in de topicstart dat het niet werkt met een Q-tec voeding. Dus waarom je meteen orienteren op een nieuwe???

Ik ben het met mijn mede-tweakers eens dat Q-tec niet echt super is. Maar als het naar behoren werkt
(lees: stabiel loopt) hoef je mijn inziens je voeding niet te vervangen.

Er wordt overigens vaak geklaagd over de 5 en 12 volt lijnen van q-tec. Nu heb ik zelf ook een qtec, maar merk daar dus niets van. Sterker nog, kheb ook een Aopen voeding liggen en die onstabieler is als de Qtec!

Nu over de molexen:
Ik zou een aantal molex splittes kopen. De disken en de optische drives kan je al delen, netzoals de cpu koeler en de casefans.

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

• ChojinZ
BK1 schreef op vrijdag 24 maart 2006 @ 09:09:
[...]

't Is natuurlijk geen supermerk.. maar waarom probeer je het niet eerst?
Ik bedoel iedereen zegt hier wel dat zo'n voeding bout is enzo, maar als ie het voor jou doet, waarom dan een andere kopen? Ik had eigenlijk het idee dat je alleen wou weten of het zou gaan werken. En daar is natuurlijk maar 1 manier voor: proberen. :Y)
Fijn om te zien dat er nog meer mensen zijn die zo denken als mij! _/-\o_

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

• jealma
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

jealma

Jesus is Lord!

(overleden)
Kijk, het probleem is, dat die qtec 550 watt het wel doet, maar als ie het doet laat de TS em er waarschijnlijk in zitten. Tot er een keer een stroompiek of een blikseminslag is en dan brand de voeding door, samen met zo ongeveer de helft van de hardware die eraan vast zit, en dat wil je natuurlijk niet.

Avalon, Fireflight, Gaither, Point of Grace, Third Day
C2D E6400 @ 3GHz - Zalman CNPS8000 - GA-P35-DS3 - Corsair 2GB ram - Asus 9400GT - OCZ Vertex 30GB
Archlinux 64-bit + Awesome

• boesOne
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 21:59

boesOne

meuh

Qtec is asociale bagger. Niks proberen. Mijn Qtec 550 kreeg niet eens een mid end systeempje stabiel [XP2800+, R9600Pro, 3 schijven.. ] .. Weg ermee. Ik heb nu een zalman 400W en die trekt een AMD64@2700MHz, 2GB ram, 6800GT en een zooi schijven met gemak..

Die Qtec is niet voor niets zo goedkoop..

Wat bettreft welke molex je moet splitten: als je voeding maar 1 12 volt rail heeft dan boeit het niet.
Als ie er 2 heeft [ATX2.1 spec geloof ik] dan kan je de load verdelen over 2 rails..

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga het vanavond ook zeker proberen, heb een lan bij mij thuis en dan wil ik zeker die extra
kaart gaan proberen, desnoods de agregaat eraan.

Ik was op zoek naar de specs van die Q-tec, hoeveel ampere het apparaat geeft, maar ik kan
er niets over vinden, zelfs niet op de site van Q-tec.

Vanavond ga ik het weten, het resultaat zal ik hier ook wel posten...

Wish me luck

• boesOne

boesOne

meuh

I wish you interesting times with that Qtec ;)

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:19
Qtec of welke andere goedkope voeding is eigenlijk gemaakt om af en toe eens je computer te gebruiken.
Het is niet aan te raden om met deze voedingen een lange tijd je pc aan te hebben.
Ben je van plan om je pc een aantal uur per dag achtereen aan te hebben, dan raad ik je toch aan om een andere voeding te gaan zoeken.
Wil je elke dag eens een uurtje achter je computer zitten (denk het niet), dan kun je die Qtec gemakkelijk gebruiken.

Met andere woorden Qtec is alleen rot wanneer je het gebruikt waarvoor het eigenlijk niet bedoeld is.
(De bedoeling wordt natuurlijk nooit verteld in het boekje of waar dan ook, maar ga er maar vanuit dat goedkope voedingen niet bedoeld zijn om úren achtereen te draaien).

• elTigro

elTigro

Es un Gringo!

jealma schreef op vrijdag 24 maart 2006 @ 09:16:
Kijk, het probleem is, dat die qtec 550 watt het wel doet, maar als ie het doet laat de TS em er waarschijnlijk in zitten. Tot er een keer een stroompiek of een blikseminslag is en dan brand de voeding door, samen met zo ongeveer de helft van de hardware die eraan vast zit, en dat wil je natuurlijk niet.
Ik ben bang dat ik met een A-merk voeding ook niet beschermd ben tegen een echte blikseminslag hoor , Of nog erger: Een bolbliksem door m'n flatje :P
Daarom heb ik er ook altijd zo'n apparaatje tussen zitten dat pieken afvangt. Maar goed, met de eerste de beste blikseminslag zal dat mooie apparaatje ook wel uit fikken. Zou ik er dan misschien twee achter elkaar moeten zetten? De eerste om de tweede te beschermen? 8)

Lazlo's Chinese Relativity Axiom:No matter how great your triumphs or how tragic your defeats --approximately one billion Chinese couldn't care less.

• CTwiest
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16-01 15:54
Hey is dit niet iets voor jou ?
http://www.thermaltake.co...Power/w007374/w007374.asp

Heb hem zelf ook laatst in gebouwt je kan echt super makkelijk zelf bepalen hoeveel molex aansluitingen je maakt ! Er zitten er zowiezo al 10 op ! Echt super makkelijk en een stabiele 520 Watt voeding !

• Marck21
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14-11-2011
Een Q-tec met 2 6800GT's in SLI kun je natuurlijk altijd proberen. Als het ergens mis gaat weet je wel meteen waar je het moet zoeken :Y)

Asus A7V880 | AthlonXP 2500+ | Sapphire 9800 PRO | 2x256MB Kingston HyperX & 2x512MB Twinmos SpeedPremium | 80 GB SATA | 160 + 80 GB IDE

• elTigro

elTigro

Es un Gringo!

Die thermaltake is een mooi ding, zeg! Ik vind alleen dat verdeeldoosje een beetje simpel eruit zien. hadden ze van mij best wat mooie metertjes in mogen stoppen...

Verwijderd

Topicstarter
Zijn er nog meer van zulk soort voedingen bijvoorbeeld van een ander merk te vinden die dat
kunnen en die zouden volstaan voor mijn toepassing? Zo'n voeding waarbij je zelf het aantal
molexen en dergelijke kan bepalen staat me erg aan namelijk. Ik wist niet dat deze op de markt
verkrijgbaar waren. Andere merken?

Mijn computer staat 24 uur per dag aan, maar doe eigenlijk niets zwaars. Enige
wat hij moet trekken ongeveer is BF2.

Thermaltake heeft ook bijvoorbeeld de Toughpower, maar hier zitten de voedingskabels vast in
dus je kunt niet zelf beslissen hoeveel je er aan zet toch?

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2006 09:48 ]

• ChojinZ
@Jealma: Ik denk dat een A-merk voeding dat ook niet overleefd! Dus dat heeft niets met het merk te maken!

@-Boesone-: Omdat jij het niet stabiel kreeg moet het de topicstarter het niet proberen met een q-tec?

@NielsOveres: Niet lang aan laten staan? Een voeding voor incidenteel gebruik?
Sorry, maar das grote onzin! Ook qtec's moeten (en kunnen) langere tijd aanstaan.

Heren, dit zijn allemaal kreten die niet echt goed onderbouwd zijn!

Daarnaast vergeten veel mensen dat Qtec ontzettend veel verkocht wordt. Dus de uitval is dan ook hoger (net zoals het aantal topics over gare -qtec voedingen)

Nogmaals, qtec is low-budget. Maar dat wil nog niet zeggen dat het nooit niet gaat werken.

Mijn specs
Qtec 300 Watt
MSI kt333
Xp2000+ @ 1810
6800LE @ 6800
2x 40 gig raid0
1X 120 gig
2x optical
3X casefan
3com NIC
Cinegy 400

En dit alles draait al 3 jaar bijna 24/7 zeer stabiel!

• CTwiest
Verwijderd schreef op vrijdag 24 maart 2006 @ 09:41:
Zijn er nog meer van zulk soort voedingen bijvoorbeeld van een ander merk te vinden die dat
kunnen en die zouden volstaan voor mijn toepassing? Zo'n voeding waarbij je zelf het aantal
molexen en dergelijke kan bepalen staat me erg aan namelijk. Ik wist niet dat deze op de markt
verkrijgbaar waren. Andere merken?

Mijn computer staat 24 uur per dag aan, maar doe eigenlijk niets zwaars. Enige
wat hij moet trekken ongeveer is BF2.

Thermaltake heeft ook bijvoorbeeld de Toughpower, maar hier zitten de voedingskabels vast in
dus je kunt niet zelf beslissen hoeveel je er aan zet toch?
Deze http://www.thermaltake.co...wer/w0057-01/w0057-01.asp ook van TT maar deze heeft geen appart kastje maar kan wel zelf bepalen hoeveel.

Verwijderd

Topicstarter
Kent iemand een ander merk die hetzelfde kan met die kabels?

• boesOne

boesOne

meuh

ChojinZ schreef op vrijdag 24 maart 2006 @ 09:44:

@-Boesone-: Omdat jij het niet stabiel kreeg moet het de topicstarter het niet proberen met een q-tec?
Dat jij je setup stabiel krijgt met die ene Qtec zegt ook niks..

Bekijk voor de lol eens deze review waar ze een Qtec 650 W aan de tand voelen.

Quoteje uit de funnies section:
You don't spend a week in PD's company without hilarity ensuing. As I tested the QTec Triple Fan 650W, PD was sat nearby working on some copy for the site. He heard me laughing as the input power shot up to 900W for just 400W of output power. "Video it, Rys!". So I did. The following download is the last few seconds of that PSU's life, in input power terms, before I turn the camera off and stand back from the test bench to watch it pop. I really wish I'd caught it on camera for you, but I didn't want to stand too close as nearly 1100 watts made that piece of junk go bang.
900 W input voor 400 W output.. Droevig..
Ze hebben ook een leuk filmpje trouwens..

• Peter_italia
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 23-11-2024
Verwijderd schreef op vrijdag 24 maart 2006 @ 10:00:
Waarom wil je zo graag een ander merk?
Thermaltake is echt wel een goed merk.
Ik heb al mijn computers hier thuis uitgerust met thermaltake voedingen en ze draaien echt zeer stabiel en ze zien er ook nog eens mooi uit :)

• brute51
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-08-2025
Verwijderd schreef op vrijdag 24 maart 2006 @ 10:00:
Zoek is met b.v. Google naar 'modulaire voeding'.

Ik heb echt een hele goeie PC.

Verwijderd

Topicstarter
Omdat die niet vandaag nog te leveren is ;)

Brabant he, moeilijk te krijgen die zooi hier... Hier moet je nog meefietsen als je meer dan een
half uur achter je computer wil blijven zitten.

Nee zonder gekheid, ik zou hem het liefst vandaag nog gaan halen...

[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2006 10:15 ]

• CTwiest
Verwijderd schreef op vrijdag 24 maart 2006 @ 10:14:
Omdat die niet vandaag nog te leveren is ;)

Brabant he, moeilijk te krijgen die zooi hier... Hier moet je nog meefietsen als je meer dan een
half uur achter je computer wil blijven zitten.

Nee zonder gekheid, ik zou hem het liefst vandaag nog gaan halen...
http://www.alternate.nl/h...etails.html?artno=TN5T02& ?? daar verkopen ze deze voedingen vaak 24 uur in huis ?

[ Voor 6% gewijzigd door CTwiest op 24-03-2006 10:18 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb voor mezelf de keuze gemaakt dat ik zeker zo'n modulaire voeding wil, ik vind ze erg
practisch, ik ben alleen nog aan het kijken welke ik nu het best kan pakken.

• ChojinZ
-boesOne- schreef op vrijdag 24 maart 2006 @ 10:05:
[...]

Dat jij je setup stabiel krijgt met die ene Qtec zegt ook niks..

Bekijk voor de lol eens deze review waar ze een Qtec 650 W aan de tand voelen.

Quoteje uit de funnies section:

[...]

900 W input voor 400 W output.. Droevig..
Ze hebben ook een leuk filmpje trouwens..
Het enige wat dat zegt is dat het wel mogelijk is. Genoeg rede dus voor de ts-er om het toch te proberen!

Ennuh, leuk zo'n review, maar dat zegt alleeen maar wat over dat type voeding.
Ik heb ook zat slechte hardware reviews gelezen over Asus, MSI, Tyan, etc. Maar dat wil nog niet meteen zeggen dat alles van die merken meteen slecht is.

Maar waar het mij omgaat is dat de ts-er vraagt hoe hij zijn molex stekkers het beste kan aanlsuiten
en vervolgens iedereen roept dat hij een andere voeding moet kopen. Mijns inziens een slecht advies....

• Marctraider
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-12-2025
Mijn computer draait al een jaar stabiel op een 250 Watt mini voeding geleverd bij een mini atx kastje die ik op de HCC beurs had gekocht.
Ik twijfelde of ik hem wel zou kopen omdat 250 Watt erg krap klinkt, voor de volgende specificaties:

Athlon XP 2800+ op 2.13GHz 74 watt
Moederbord met alles onboard 25 watt
DDR geheugen 2 sticks van 256MB 20 watt
Radeon 9200 AGP 35 watt
Maxtor 20GB 7200 RPM 25 watt
Maxtor 20GB 5400 RPM 20 watt
Maxtor 120GB 5400 RPM 20 watt
DVD-R/DVD+R/CD combo drive 30 watt
SB Live 10 watt
USB muis 5 watt
Zalman cooler CNPS7000-Cu puur koper, zal niet zoveel zuigen...

(Natuurlijk weet ik dat deze wattage's op peak utilization nog niet eens haalbaar zijn)

Ik heb hem een paar dagen aangehad aan het begin, dus volle CPU stress, Video stress, Audio, netwerk data overdracht, Hardeschijven stress, en hierdoor gewoon een DVDtje fikken.
Nooit geen enkel probleem gehad.
Zelfs met het overklokken van mijn 2800+ XP van 2.13ghz naar 2.4ghz ofzo, en de voltage van 1.65v naar 1.8v ging zonder moeite (behalve dan dat mijn Athlon XP het niet echt aankon :9)

Bij de vorige voeding, een 350watt ging het er een stukje slechter aan toe.
Zodra de PC aanging hoorde je de hardeschijven moeite hebben met opstarten.
Ze spinnen telkens up en dan verliezen ze weer hun draaikracht, en misschien als ik geluk had dat ze eindelijk na 30 seconde allemaal stabiel draaien.

Die 250 Watt mini voeding zal ook wel geen super merk zijn maar toch vind ik het knap dat hij het aankan.

Verwijderd

Wat betreft dat "goedkope"voedingen sleccht zijn.....dat weet ik zo nog niet...
Ik had laatst mijn voeding eens open gesloopt omdat m'n fan nogal veel lawaai maakte...ik op de print kijken...stond er op die print Seasonic electronics..nou en zo slecht zijn die voedingen toch echt niet van dat merk????...alles draait ook zeer stabiel athl.64 3200+@2300mhz...dus ja...

Hij koste me maar 13 euro 8)7 maar ben er zeer tevreden over.
Het is trouwens een 400watt OEM dacht ik.

Zo staan ze in de pricewatch (wel 30 watt meer maarja)
http://tweakers.net/pricewatch/125724
Kost toch even 77 euro >:) en ik heb em voor 13!! nieuw!

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2006 10:48 ]

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:19
ChojinZ schreef op vrijdag 24 maart 2006 @ 09:44:
@NielsOveres: Niet lang aan laten staan? Een voeding voor incidenteel gebruik?
Sorry, maar das grote onzin! Ook qtec's moeten (en kunnen) langere tijd aanstaan.

Heren, dit zijn allemaal kreten die niet echt goed onderbouwd zijn!

Daarnaast vergeten veel mensen dat Qtec ontzettend veel verkocht wordt. Dus de uitval is dan ook hoger (net zoals het aantal topics over gare -qtec voedingen)

Nogmaals, qtec is low-budget. Maar dat wil nog niet zeggen dat het nooit niet gaat werken.
En dit alles draait al 3 jaar bijna 24/7 zeer stabiel!
Ik zeg toch ook niet dat het niet gaat werken, maar voor low-budget worden low-budget onderdelen gebruikt welke dus minder lang mee gaan en sneller instabiel kunnen worden.
Bij jou draait het al jaren goed met een Qtec voeding, ik zelf zou het niet uit willen proberen.
Jij hebt dus een geheel andere ervaring als dat ik heb met goedkopere merken.
Ik zou iemand wel een goedkopere voeding aanraden met de redenen die ik zelf opgaf.
Iemand die kort achter de computer zit en dat ding niet uren/dagen aan laat staan, raad ik ook van harte een goedkope voeding aan.
Mijn ouders daarentegen (geen idee welke voeding ze hebben) zou ik eerder een A-merk voeding aanraden. Die laten dat ding (lees vergeten) altijd aanstaan.

En ja, ik ben het wel met je eens dat bij bliksem inslag of bolbliksem echt niets je zal helpen.
Sommige mensen gebruiken speciale stekkerdozen, maar vergeten dan nog altijd dat via de netwerk verbindingen en Coax ook nog die pieken in je huis kunnen komen.

• boesOne

boesOne

meuh

ChojinZ schreef op vrijdag 24 maart 2006 @ 10:33:
[...]

Het enige wat dat zegt is dat het wel mogelijk is. Genoeg rede dus voor de ts-er om het toch te proberen!

Ennuh, leuk zo'n review, maar dat zegt alleeen maar wat over dat type voeding.
Ik heb ook zat slechte hardware reviews gelezen over Asus, MSI, Tyan, etc. Maar dat wil nog niet meteen zeggen dat alles van die merken meteen slecht is.

Maar waar het mij omgaat is dat de ts-er vraagt hoe hij zijn molex stekkers het beste kan aanlsuiten
en vervolgens iedereen roept dat hij een andere voeding moet kopen. Mijns inziens een slecht advies....
TS gaat gewoon voor een goeie modulaire voeding. Ik vind dit wel een leuke : http://www.alternate.nl/h...etails.html?artno=TN4O01&

Die review zegt me dat Qtec slechte voedingen maakt. Zo'n efficientie is gewoon kl*te. Ze gebruiken gewoon slechte componenten en raten hun psu's niet goed. Dit is algemeen bekend. Ik begrijp niet waarom je zo halsstarrig Qtec voedingen blijft verdedigen. Verder wens ik je veel plezier met je voeding.. Ik heb liever een PSU in mijn bak waarvan ik weet dat ie stabiel is en genoeg power kan leveren. Ik hou op met deze discussie.. :z

• ChojinZ
-boesOne- schreef op vrijdag 24 maart 2006 @ 11:36:
[...]

TS gaat gewoon voor een goeie modulaire voeding. Ik vind dit wel een leuke : http://www.alternate.nl/h...etails.html?artno=TN4O01&

Die review zegt me dat Qtec slechte voedingen maakt. Zo'n efficientie is gewoon kl*te. Ze gebruiken gewoon slechte componenten en raten hun psu's niet goed. Dit is algemeen bekend. Ik begrijp niet waarom je zo halsstarrig Qtec voedingen blijft verdedigen. Verder wens ik je veel plezier met je voeding.. Ik heb liever een PSU in mijn bak waarvan ik weet dat ie stabiel is en genoeg power kan leveren. Ik hou op met deze discussie.. :z
Ow, dus als een fabrikant een slechte review krijgt over 1 bepaald product, dan is meteen alles slecht???
hmmm.... dan moet ik mijn MSI & Asrock mobo, XFX videokaart en mijn Terratec tv kaart ook maar dumpen want dat zijn immers merken die ook weleens een slechte review hebben gehad.

Dat ze hun psu verkeerd raten, dat weet ik, en dat is ook een slechte zaak. Maar dat is geen goed argument om meteen een andere voeding aan te schaffen. ALs het stabiel werkt, waarom dan aanpassen?
Slechte componenten?? Mwha, ik wil het eerder goedkopere componenten noemen. En ook in topmerk voedingen kunnen slechte componenten gebruikt worden. VB. Was het niet Abit en MSI die mobo's uitbrachten met lekkende condesatoren??

En nee, ik probeer qtec niet te verdedigen. Ik heb meerdere malen al gezegd dat Qtec idd lowbudget is. Maar als het stabiel loopt, waarom vervangen? Als je een trust cordless muis hebt, en deze vindt
je lekker werken, dan vervang je die toch ook niet omdat het lowbudget is???

Verwijderd

Topicstarter
;)
-boesOne- schreef op vrijdag 24 maart 2006 @ 11:36:
[...]

Dank je, ik zat ook aan zoiets te denken, ga alleen kijken hoe ik het apparaat naar hier ga krijgen,
ben bang dat dat niet gaat lukken voor vanavond. Het is wel een gave koeling, zonde alleen dat er
maar 1 x PCI-e uitgang op zit maar denk wel dat het zoiets gaat worden.

Nu ik eigenlijk zeker ben dat het op zo'n korte termijn niet gaat lukken, zit ik ook een beetje aan
deze te denken, heb er veel goede dingen over gelezen tot nu toe.
http://www.thermaltake.co...wer/w0057-01/w0057-01.asp

Maar de huidige opstelling van de pc vind ik een beetje risicovol. Het systeem kostte al ruim 1000
euro en als ik alles om zeep help door alleen mijn voeding, wil ik hier liever niet aan beginnen. Daar
hebben we mensen voor die testen denk ik ;). Dus ik wacht met aansluiten tot ik een nieuwe voeding
heb, dan weet ik zeker dat het niet verkeerd gaat.

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2006 13:17 ]

• loodgieter

loodgieter

ChojinZ schreef op vrijdag 24 maart 2006 @ 12:28:
[...]

Ow, dus als een fabrikant een slechte review krijgt over 1 bepaald product, dan is meteen alles slecht???
hmmm.... dan moet ik mijn MSI & Asrock mobo, XFX videokaart en mijn Terratec tv kaart ook maar dumpen want dat zijn immers merken die ook weleens een slechte review hebben gehad.

Dat ze hun psu verkeerd raten, dat weet ik, en dat is ook een slechte zaak. Maar dat is geen goed argument om meteen een andere voeding aan te schaffen. ALs het stabiel werkt, waarom dan aanpassen?
Slechte componenten?? Mwha, ik wil het eerder goedkopere componenten noemen. En ook in topmerk voedingen kunnen slechte componenten gebruikt worden. VB. Was het niet Abit en MSI die mobo's uitbrachten met lekkende condesatoren??

En nee, ik probeer qtec niet te verdedigen. Ik heb meerdere malen al gezegd dat Qtec idd lowbudget is. Maar als het stabiel loopt, waarom vervangen? Als je een trust cordless muis hebt, en deze vindt
je lekker werken, dan vervang je die toch ook niet omdat het lowbudget is???
Klopt wat je zegt.

maar ik zou voor zo`n opstelling nooit een Qtec nemen. 2 6800GTs zijn stroom slurpers en ik zou wel graag willen hebben dat een voeding dat wel bij kan houden.

En daar heb ik bij Qtec niet zo`n goed gevoel bij. Maar voro een Huis-tuin-keuken PC is het een prima voeding.

En een review is altijd maar een Indicatie van hoe een product presteerd iedereen heeft zijn eigen mening daar over en dat is goed ook! (in hoeverre een mening nog mag tegenwoordig ;))

• Dukey
  • Laatst online: 06-02 15:21

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Ik had eerst een Tagan 480 normaal en nu een Tagan 530 Easycon. Verschil is het aantal wattages en dat je kabels kunt afkoppelen naar wens.

Een groot voordeel waar de TS eens naar moet kijken is dat deze easycon modellen twee 12volt rails apart heeft specifiek voor SLI videokaarten. Als je geen SLI hebt kun je die 12v rails koppelen door middel van een switch zodat je het voor wat anders gebruikt oid dat nog meer stroom nodig heeft. In de doos zitten twee aparte kabels speciaal bedoeld voor SLI.

Ook niet onbelangrijk, je hoort hem niet 8) .

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Enermax heh :)

Afbeeldingslocatie: http://www.sallandautomatisering.nl/files/20048.gif

[ Voor 8% gewijzigd door Pixal op 24-03-2006 14:30 ]

Verwijderd

Topicstarter
Oke mensen, bedankt voor de reacties, ik denk dat ik op het moment genoeg weet. thanks!
Pagina: 1