Toon posts:

Systemworks 2006 vertraagt andere programma's?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb sinds 3 dagen Norton Systemworks 2006 geinstalleerd, maar sinds die tijd is mijn PC enorm langzaam. Ik heb de oude norton verwijderd, en deze geinstalleerd.

Het gebruikt maar 4 MB aan geheugen volgens de processen, en ik heb nog meer als 800 MB aan geheugen vrij.

Weet iemand wat hiet aan te doen is, of hoort dit zo bij de nieuwe norton?

Robin

Verwijderd

Ik kan je zo wel vertellen dat hij zeker meer geheugen gebruikt, de vraag is echter hoeveel cpu gebruikt hij ?

Systemworks heeft vast meedere processen lopen oa. van NAV.

[edit]
Norton is traag :P

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2006 16:25 ]

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:11
Verwijderd schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 16:18:
Ik heb sinds 3 dagen Norton Systemworks 2006 geinstalleerd, maar sinds die tijd is mijn PC enorm langzaam. Ik heb de oude norton verwijderd, en deze geinstalleerd.

Het gebruikt maar 4 MB aan geheugen volgens de processen, en ik heb nog meer als 800 MB aan geheugen vrij.

Weet iemand wat hiet aan te doen is, of hoort dit zo bij de nieuwe norton?
Hoeveel processorkracht gebruikt die, en krijgt die relatief veel processortijd. Dit kan je opzoeken in de Task Manager. Zo is te controleren of dit aan Norton ligt, of dat hij met achtergrond bewerkingen (defrag) bezig is.

Ondanks dat veel mensen gaan roepen dat Norton traag is, valt dat best mee. Je moet alleen even ontdekken of die soms ergens mee bezig is.

Verwijderd

Topicstarter
Onder CNTL+ALT+Del staat onder processen:
Processen: 76
CPU-gebruik:"wisselend tussen 6 en 12 procent"
Geheugengebruik: 676/1248 MB

Als je dan norton protect en norton monitor opzoekt stat er bij CPU:
Beide: 00 CPU
Geheugen totaal voor norton: 3.246 kB.

Erg vreemd of niet?

Robin

Verwijderd

Zou je eens een screenshot van al je processen kunnen maken dit zijn er wel redelijk veel namelijk.

[edit]
Onder de shell kun je 'tasklist' gebruiken als je xp pro hebt (dacht bij home niet) om een processen lijst te maken.

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2006 16:28 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 16:26:
Zou je eens een screenshot van al je processen kunnen maken dit zijn er wel redelijk veel namelijk.

[edit]
Onder de shell kun je 'tasklist' gebruiken als je xp pro hebt (dacht bij home niet) om een processen lijst te maken.
Afbeeldingslocatie: http://85.92.134.115/~robin/taken.jpg

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://blackspotsoftware.com/files/private/swjunk.jpg
Deze zijn allemaal al van SW en dan ben ik er vast nog wat vergeten...

Lost je probleem niet op maar kun je wel kijken hoeveel cpu/geheugen hij gebruikt.

Kijk ook eens naar de disk i/o van die processen. Info kun je toevoegen in taskmanager en anders bij systeminternals process explorer downloaden.

http://www.sysinternals.com/Utilities/ProcessExplorer.html

[edit]
File Name: ewupdater.exe
Process Name: ewupdater
Description: ewupdater.exe EasyWebSearch adware updater. This process monitors your internet surfing habits and history, and report them back to a central database. It is a registered security risk and should be removed immediately.

** Even nakijken

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2006 16:47 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dat zijn er idd iets meer dan verwacht, ik zal dat programma installeren en dan even een screen uploaden.

Edit: Geinstalleerd en er staat toch echt:
System Idle Process: 97 % CPU
Dus 97% is vrij gemiddeld, hier alsnog een screen:
Afbeeldingslocatie: http://85.92.134.115/~robin/taken2.jpg
Edit 2: Je kunt ook zien wat het meeste CPU verbruikt momenteel, en dat is toch GrabIt (met 5%), dus daar zal het ook niet aan liggen

[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2006 16:58 ]

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Norton software staat bekend om zijn traagheid. Zeker de virusscanner en de firewall zijn bijzonder vertragend. In systemworks zit ook de virusscanner. Ik zou eens gaan kijken naar een andere virusscanner. AVG Free edition is gratis voor thuisgebruik en erg licht. Probeer die eens zou ik zeggen :).

Verwijderd

Topicstarter
Zo, volgens mij ben ik eruit.
In Norton Systemworks zit ook Norton GoBack, dit maakt dus blijkbaar regelmatig bij het gebruik van je computer backup bestandjes aan, daardoor is de harde schijf continu bezig, en duurt het laden van andere programma's enorm lang.

Oplossing: Ik heb norton systemworks verwijderd, norton internet security geinstalleerd. Ik heb nu gewoon antivirus, en firewall en alle andere dingen. De utilities heb je ook gewoon in windows zitten in prenciepe. Met norton internet security, loopt de PC weer op zijn oude tempo (snel dus), ipv enorm langzaam met systemworks

Bedankt allemaal!

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-08 23:05

pasta

Ondertitel

* pasta voert nog even een titelfixje uit. :)

Signature

Verwijderd

Je had natuurlijk ook gewoon GoBack kunnen uitschakelen.
Pagina: 1