Toon posts:

MB of Geheugen??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hetvolgende

Specs:
amd 3200 64
gigabyte k8ns mb
2x 512 ddr 400 (exact hetzelfde)
300gb sata

mijn pc loopt sinds kort vast en start geregeld spontaan opnieuw op
ik heb het voordeel dat ik nu werk in een computer winkel
dus mijn pc meegenomen

hetvolgende geprobeert

andere hdd aangesloten op ide
geprobeert op master te zetten maar mb zag hem niet als master maar als slave
vervolgens op cs gezet toen zag hij hem wel als master (dus dacht in eerste instantie aan een kapot mb) daarna windows proberen te installeren bluescreen 0x0a of 0x0d1

toch maar ff het geheugen gewisseld (want mb was niet ter beschikking)
geheugen gewisseld 1 x 512(nieuw) werkt perfect

geheugen getest
(heb getest dmv installeren windows omdat ik daarmee de bleuscreens kreeg)

vervolgens nog een x de 2 eigen banken getest weer de zelfde bluescreens met installeren
daarna 1 van mijn eigen 512 getest werkt ook weer perfect
daarna de andere getest werkt ook perfect

daarna 2 totaal nieuwe banken gepakt en geinstalleerd werkte wel weer

zucht :)

dus bleef nog maar een ding over die banken kunnen niet samenwerken

maar nu het voglende andere pc gepakt mijn 2 banken ingezet windows geinstalleerd
en het werkt

ik snap er weinig meer van ligt het nu aan het mb of toch aan het geheugen? wie o wie heeft een advies

bvd en ja ik heb de bsod guide gelezen :>

• NBK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17-05 11:10

NBK

Weercam-Avatar

Waarschijnlijker is dat je CPU een probleem heeft en niet je moederbord. Bij AMD64 heeft moederbord niet zo veel meer van doen met geheugen omdat de geheugencontroller op je CPU zit en niet in je NB.

PC's; Home; Met 8619 units als 72e geëindigd bij DPC @ SETI-classic

Verwijderd

Topicstarter
maar het werkt gewoon goed met andere geheugenbanken dus dan zou die problemen heben met die 2 banken? of is hij gewoon gaar

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2006 16:26 ]

• Ekner
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-04 12:24
De meeste huidige moederborden zijn erg kieskeurig voor wat betreft geheugen (vooral ddr3200) , lijkt er dus op de jouw moederbord / geheugen combinatie elkaar niet ligt. Heb ff gekeken maar kan niet direct een memory-compatibility list vinden voor jouw moederbord bij Gygabyte.

C'est moi.

Verwijderd

Topicstarter
Ekner schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 17:00:
De meeste huidige moederborden zijn erg kieskeurig voor wat betreft geheugen (vooral ddr3200) , lijkt er dus op de jouw moederbord / geheugen combinatie elkaar niet ligt. Heb ff gekeken maar kan niet direct een memory-compatibility list vinden voor jouw moederbord bij Gygabyte.
oke dankje hoop het iig want ga morgen ff 2 nieuwe kingston bankjes halen hoop dat het dan is opgelost had trouwens voorheen 2 jetram banken iemand nog iets waar ik op kan en moet letten

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2006 17:14 ]

• Woohooo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-05 15:06

Woohooo

Smilie, James Smilie

Je werkt in een computer winkel waar ze niet eens test apparatuur hebben voor dit soort problemen?
En je kan een geheugen reepje niet beoordelen of het tijden de installatie wel goed werkt

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:50

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Zie PMG FAQ en dan het onderste deel: geheugen :)
Niet alles past, en niet alles is compatible. Ik denk dat je dan veel duidelijk zal worden :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Woohooo schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 19:42:
Je werkt in een computer winkel waar ze niet eens test apparatuur hebben voor dit soort problemen?
En je kan een geheugen reepje niet beoordelen of het tijden de installatie wel goed werkt
Zal wel Expert zijn ofzo..

Verwijderd

Topicstarter
Woohooo schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 19:42:
nee hebben geen apparatuur nee maar wel programma's maar omdat dat lang (kan) duren vraag ik hier ff naar een snelle oplossing of eventuele ervaringen van mede gebruikers die tips hebben

en je kan het miss wel niet beoordelen of het wel goed werkt maar je kunt wel zeggen dat hij niet goed werkt als hij bluescreen geeft in combinatie van 2 banken...

Verwijderd

Topicstarter
Zal wel Expert zijn ofzo..
nee aldi

Verwijderd

Topicstarter
Gister geheugenbanken gewisseld maar nu nog steeds zelfde bluescreen

dus het is 100% zeker heb mb?
of is er ook nog kans dat het de processor is.

[ Voor 84% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2006 10:03 ]

Verwijderd

Topicstarter
wie o wie :)

• kahm-jai
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07-02-2022

kahm-jai

Kyon-Kyon Neko!

Ik denk dat het best plausibel is dat het de CPU is, A64s hebben immers een geintergreerde mem controller.

Wat je zou kunnen doen is even een CPU lenen van een andere pc (je werkt toch in een computerzaak) en het daarmee even proberen, als het probleem daarmee niet is opgelost, tja.. kijk even naar je voltages ofzo.

Gewoon het probleem isoleren (elke keer 1 variabele testen, mem, CPU, MB, harddisk, voeding) je hebt toch zat onderdelen om te testen

succes!

Asus A8N-SLI, Athlon 64 3000+ @ 2,4 GHz, Corsair TwinX 2x512 3200XL 2xWD120GB, Apogee 6800 PCI-E@430/860, Enermax Noisetaker 495, Thermalright XP120, Nec3500, liteonDVD

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:54
Ik kom nooit naar jou met een kapotte pc...Als je al moet hulp vragen voor een relatief eenvoudig probleem(gwn incompatibel geheugen maak ik op het eerste gezicht uit.)

http://specs.tweak.to/16567

Pagina: 1