aaahh, bios asus v6800 deluxe geupgrade

Pagina: 1
Acties:

• morpheus
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 25-08 08:00
heb dat dus zojuist gedaan. versie nummer was hetzelfde als wat ik al had, maar nu zat er sidebanding bij. Ging goed volgens mij en moest herstarten. Daar ging het al mis, hij sloot niet goed af volgens mij en herstarte dus niet.

Nu kan ik wel proberen te herstarten, volgens mij doet tie dat ook wel, maar ik krijg nog steeds geen beeld. Hoe kan ik dit oplossen????

3kwp pvoutput

Verwijderd

kijk eens op de site van Asus, misschien staat erwat omtrent zoiets...

suc6

• morpheus
zover ik kan zien heeft de asus site alleen die driver voor mij. en dan zit het zelfs nog in een progje wat ik onder win9x of winnt/2000 moet draaien. schiet ik dus niet veel mee op ben ik bang

is het mogelijk dat iemand met dezelfde kaart zijn bios dumped en dat er een progje is waarmee ik met bootflop automatisch het bios kan overschrijven???

3kwp pvoutput

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 12:30

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Oke, ik ken het.... heb het ook gehad met me V6800 DDR... :'(

Wat je ff doet is een reference bios van NVidia downloaden.
NVFlash downloaden.

oke, dan maak je een bootdisk.
Zet de bestanden erop....

zet in autoexec.bat de regel NVFlash (biosfile).

Diskette in de pc en dan opstarten van de diskette.

Zo heb ik het gedaan, zo moet het werken.

Succes!

Whatever.

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 12:30

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Heeeej je moet ff kijken op het volgende internet adres:

Zoiah Files

Ga dan naar Bios en download een NVidia reference bios voor de G-Force DDR.

Whatever.

• morpheus
ik denk dat die website op dit moment niet helemaal lekker werkt

als iemand mij aan NVFlash 3.03 kan helpen

en iemand die dezelfde kaart heeft en z'n bios niet geupgrade, als die in staat is om zijn bios op schijf te saven en dat te e-mailen naar me.

3kwp pvoutput

• morpheus
na wat zoeken heb ik dan ook een nvflash 3.03 gevonden.

heb er ook wel een reference driver bij. echter.... als er iemand is met dezelfde kaart en die bereid is een copy van z'n bios te maken (een onveranderde versie) dan zou ik echt super blij zijn.

wil je me helpen, mail me dan maar op feartje@usa.net dan kan ik je de software geven als je die niet heb.

3kwp pvoutput

• morpheus
hmmm, het is zelfs nog erger.

mijn pc start dus niet op. Het ziet zelfs mijn videokaart niet.

aahh, dit is niet leuk meer.

ik kan nu wel met een andere kaart (pci) bijv. opstarten, maar als ik dan dat bios gedoe doe, gaat dat dan niet op mijn pci-vga kaart???

als ik die ook kwijtraak kan ik echt niets meer.

iemand nog met oplossingen???

3kwp pvoutput

Verwijderd

Gewoon een pci kaartje erbij drukken voor beeld, en dan de update opnieuw draaien. de biossen hebben elk een eigen id. dus de update gaat altijd naar de goed kaart toe. Succes verzekerd. :)

• Jur
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jur

Dus....

Ditzelfde gezeik heb ik dus ook gehad.....

Wat je ff moet bekijken is of je een nieuwe of een oude V6800 hebt.(met 4x8 of 8x4 MB chips)

Ik heb van een goede kaart een dump gemaakt en deze opgestuurt naar www.geforcefaq.com

Doe er ff een pci kaart en en flash je bios terug met de originele bios en alles is weer als vanouds :)

Anders stuur ik je de bios wel ff maar deze is wel van een nieuwe (dus 4 x 8mb) V6800!!

• morpheus
ik heb dus 8 geheugeh chips, dus zal wel 8 x 4MB zijn dan :(

iemand anders die hiervan wel de bios heeft??
op internet is sowieso moeilijk vinden van drivers voor deze kaart doordat de chrontel chipset (video encoder) erop zit.

enne, als ik dan met andere pcikaart erin opstart, ziet tie met flashen dan wel de videokaart?? omdat nu met opstarten de welbekende speakergeluiden te horen zijn om aan te geven dat er geen videokaart in zit (zit er dan wel in)

3kwp pvoutput

• morpheus
Op woensdag 24 januari 2001 00:30 schreef doublefuck het volgende:
Gewoon een pci kaartje erbij drukken voor beeld, en dan de update opnieuw draaien. de biossen hebben elk een eigen id. dus de update gaat altijd naar de goed kaart toe. Succes verzekerd. :)
heb ik dus ook al geprobeerd, maar gaat waarschijnlijk niet goed omdat ie m'n v6800 niet ziet |:(

3kwp pvoutput

• Jur
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jur

Dus....

Tjek je mail....

Wel voor eigen risico dit is een rom file uit een originele asus driver.....

Met winrar geextract.

Ik zal nvflash er ook bij doen.

• morpheus
pffff, is ondertussen toch gelukt

met 2e videokaart. nog eens dat software pakketje van asus onder win98 geprobeerd en nu zonder sidebanding geselecteerd. (zou het dezelfde versie zijn als ik eerst had)

enne runnen nu :)

damn, halve dag verknald door dit geintje, maar beter dan 600 pieken verprutst :)

3kwp pvoutput

Pagina: 1