TVout 6600 kapot?

Pagina: 1
Acties:

• P4uluz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 30-03 08:54
Ik heb dit weekend een nieuwe videokaart binnen gekregen. Een GF6600 van Asus met 256mb. Ik heb netjes de drivers van mijn oude videokaart (TI4200 met 128mb) gedeinstalleerd, de PC uitgeschakeld en vervolgens de kaarten verwisseld. Daarna netjes de nieuwste (MCE) drivers geinstalleerd en alles werkte prima, tot zondagmiddag..

Ik had mijn PC aan een beamer aangesloten via de TVout. Ik zette 's avonds mijn beamer aan om te genieten van een filmpje op een lekker groot beeld, maar toen leek ineens de TVout niet meer te werken. Ook bij het laden van het BIOS bij het opstarten gaf hij al helemaal geen beeld. Ik heb de drivers/directx opnieuw geinstalleerd, maar dit leek niet te helpen. Vervolgens een system restore gedaan naar een punt dat de kaart wel gewoon beeld gaf, en ook na deze restore kreeg ik geen beeld op mijn beamer. Ik kon toen wel met vrij grote zekerheid zeggen dat mijn TVout het had begeven, simpelweg omdat ik niks vreemds heb gedaan, en hij het opeens niet meer deed.

De volgende dag heb ik de TI4200 er weer in gezet (zelfde volgorde als beschreven in de eerste alinea) een deze gaf gelijk weer een fatsoenlijk beeld. Wat ik alleen wel vreemd vond, was toen ik de kabel uit de TVout aansluiting haalde, dat ik een soort van licht schokje kreeg, een gevoel alsof je iemand aanraakt die statisch geladen is. Ik heb dit voor de rest genegeerd, omdat ik het idee had dat dit gewoon nog was achtergebleven in de kabel van toen er nog een signaal doorheen liep. Ik heb de TI4200 ook gewoon weer netjes aangesloten en de kabel terug in de TVout van TI4200 gedaan. Inmiddels draai ik nu alweer 5 dagen probleemloos op de TI4200.

Mijn vraag is nu aan jullie of er enige kans bestaat dat er een verband is tussen het feit dat de TVout van mijn nieuwe videokaart (Asus 6600 256mb) het opeens begaf, en het feit dat ik een soort van statische lading voelde aan de kabel. Ik heb namelijk (waarschijnlijk) al eerder een videokaart kapot gemaakt door statische elektriciteit toen ik er een andere koeling op aan het monteren was.

Ik heb inmiddels de nieuwe kaart al terug gestuurd, en ik krijg waarschijnlijk gewoon een nieuwe teruggestuurd, maar ik wil niet het risico lopen dat ook bij die nieuwe kaart de TVout het begeeft.

Ik zal voor de volledigheid mijn specs geven:
MSI K8T Neo (Socket 754)
AMD 64 3200+
Asus 6600 256mb
2x Kingston 512mb

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Heb je zowel de pc als de beamer op een geaard stopcontact aangesloten ?

• P4uluz
Volgens mij wel ja (kan het niet met 100% zekerheid zeggen, want ik zit op mijn werk)..

• P4uluz
Nog meer mensen die me kunnen helpen?