Toon posts:

[Azureus]

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik gebruik al jaren Azureus en het bevalt prima. Altijd update ik ook naar de laatste Java engine en Azureus core.
Sinds Azureus met zijn officiele 2.4.0.0 release kwam kreeg ik problemen. Stel ik heb er 2 .torrent files in staan die downloaden/uploaden en ik gooi er weer eens een stuk of 8 bij dan blijven die lang tot zeer lang op 'Reserveren' staan. Ik ben toen weer terug gegaan naar versie 2.3.0.6. Meteen had ik geen problemen meer (gewoon er over heen geinstalleerd).

Nu heb ik het weer geprobeerd met de laatste 2.4.0.2 release, maar alweer precies dezelfde symptomen en ik heb er weer 2.3.0.6 over heen geinstalleerd en nu gaat het weer goed.

Ik heb op internet al het 1 en ander nagezocht op dit soort problemen, maar ik kom er zo niet uit. Ik wil graag deze laatste versie kunnen gebruiken, omdat er nogal wat perfomance, enhancement en stability fixes zijn om over functionaliteit nog maar niet te spreken.

Misschien is het een functie die in die nieuwe versie zit die de problemen veroorzaakt? Settings kunnen het in ieder geval niet zijn, want daar heb ik al tijden niet aan gezeten.

Kan iemand me aub verder helpen?
Alvast bedankt!

• Nvidiot
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-01 23:32

Nvidiot

notepad!

Ik heb het vermoeden dat Azureus de hardeschijfruimte voor de torrents alvast gaat reserveren voor de torrents die je toevoegt. Dat scheelt enorm in de fragmentatie, maar als je 8 torrents toevoegt van 4 GB, dan kan dat een flinke tijd duren. Oplossing: dit reserveren uitzetten, of 1 voor 1 toevoegen en niet alle 8 tegelijk.

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

Verwijderd

Topicstarter
Waarom heb ik dit alleen met de twee laatste versies en 2.3.0.6 niet? Ik gooi er net nog 20 in met in totaal iets van 20 GB.. Beginnen allemaal binnen 5 sec.

Dus..

• Nvidiot
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-01 23:32

Nvidiot

notepad!

Misschien een andere standaard instelling? Als ie met 20 gb aan torrents binnen 5 sec begint dan reserveert ie nu dus duidelijk geen ruimte, want dat duurt iets langer dan 5 seconden. :)

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

Verwijderd

Topicstarter
Welke zou dat dan zijn.... ik kom er niet uit.. en waarom zouden ze een standaardinstelling zo verpoeren als het altijd perfect werkte en nu niet meer? Ben ik dan de enige?

btw:
Specs Azureus server
- 80 GB IDE HDD
- 2.09 GHz AMD Athlon CPU
- 512 MB DDR RAM