[html/css] Pullquote tonen in bericht

Pagina: 1
Acties:

• Phenomenon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-02 21:27
Goed, ben dus bezig om een 'pullquote' in een bericht te krijgen. Dat is een kort stukje uitspringend tekst uit het bericht. Deze wil ik rechts in het bericht hebben. zodat de tekst er om heen loopt. Maar ik krijg het niet helemaal voor elkaar.

Wat ik heb:

HTML:
1
2
3
4
5
6
<h1>titel</h1>
<div id="pullquote">Ja ja een uitspringend stukje tekst</div>
<p>bericht: bla bla bla bla bal bla bla bla bla bal bla bla bla bla bal bla bla bla bla bal
bla bla bla bla bal bla bla bla bla bal<br /><br />

bla bla bla bla bal bla bla bla bla bal bla bla bla bla bal</p>

Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
5
#pullquote {
(..)
float: right;
width: 200px;
}

Zo werkt het in principe goed, de tekst loopt er mooi omheen. Maar ik wil die pullquote lager hebben. Als ik een margin-top er bij op geef, dan blijft de tekst daarboven steken op de width van #pullquote en zodra die #pullquote klaar is loopt de tekst weer goed.

Ik wil de tekst dus pullquote dus lager hebben, zonder dat de tekst die daarboven staat afbreekt. Als ik het absolute plaats, dan loopt de tekst er gewoon doorheen en met 'top' blijft de tekst er boven ook afbreken.

Een oplossing zou zijn om de div 'pullquote' gewoon halverwege het bericht er in te planten, maar dan moet ik in het script gaan rommelen. Zou het liever met css oplossen. Kan dit uberhaubt?

Beetje duidelijk hoop ik B)

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-01 15:49

JHS

Splitting the thaum.

Dat is op zich best logisch, aangezien die margin boxruimte aan de bovenkant creert :) . Relatieve positionering tegelijkertijd toepassen gaat natuurlijk niet werken, en een andere oplossing kan ik eerlijkgezegd niet zo snel bedenken :) .

DM!

Verwijderd

volgens mij is de enige oplossing het de quote verder in het bericht te stoppen.

overigens lijkt het me verstandig een class hiervoor te nemen ipv een id, en bovendien niet een div te gebruiken, maar een p, of als het echt een quote is q of blockquote.

een dubbele br zou ik overigens ook gewoon door 2 alinea's vervangen

• Phenomenon
Verwijderd schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 15:53:
volgens mij is de enige oplossing het de quote verder in het bericht te stoppen.

overigens lijkt het me verstandig een class hiervoor te nemen ipv een id, en bovendien niet een div te gebruiken, maar een p, of als het echt een quote is q of blockquote.

een dubbele br zou ik overigens ook gewoon door 2 alinea's vervangen
Aaaah ja het is geparsed bericht uit de database, dus <br /> werkt wat makkelijker. Maar goed ik zal hem dan maar halverwege het bericht gaan proppen....

Verwijderd

wat ik vaak doe is iets als (uit hoofd):
PHP:
1
$out = '<p>'.preg_replace("/[\n\r]+/",'</p><p>',$in).'</p>';

• Phenomenon
Heb het al voor elkaar :)

Ziet er wel :9 uit

http://www.regiohoogeveen...zeling_te_beeindigen.html

Als dat mag :/