Toon posts:

Nieuwe subwoofer

Pagina: 1
Acties:
  • 366 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

ik heb eventjes wat advies nodig voor een subwoofer die ik wellicht een dezer dagen ga aanschaffen.

Momenteel ben ik in het bezit van een gloednieuwe DENON AVC-10SE DD/DTS versterker (5x125watt) en een vijf stuks Dynaudio speakers. 2xAudience 40 (rear), 2xAudience 50(front) en 1xAudience C120+ (center).
Mij is aangeraden te gaan voor de Dynaudio Audience SUB-30A (prijs 2750,= gulden).

Maar er zijn waarschijnlijk ook nog goede alternatieven, mogelijk. Of zeggen jullie van koop die Dynaudio maar, want daar kom zo gigantische veel laag uit.

Het maximale budget is 3000 gulden en het moet in een keer helemaal goed zijn.

De SUB is dan ook het enige wat ik nog mis.

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:57

JT

VETAK y0

Ga is luisteren en vergelijken met een REL Q200/201 en de Storm III. Voor de rest heb ik niet echt aanraders...

REL Q200 : http://www.rel.net/p_q200e.shtml
REL Q201 : http://www.rel.net/p_q201e.shtml
REL Storm III : http://www.rel.net/p_storm_III.shtml

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

Verwijderd

Waarom is iedereen hier toch altijd zo verrukt over die REL subwoofers? Ik heb laatst een paar beluisterd (Quake, Storm en Strata II) en ik vond ze redelijk, maar niet echt super ofzo. Daarentegen is die Dynaudio echt een zeer goede subwoofer. Maar goed, eerlijk is eerlijk, Dynaudio is gewoon een merk wat z'n goede naam allang heeft verdiend en bewezen. Ik zou voor die Dynaudio gaan als ik jou was.

• JT

JT

VETAK y0

nare man : ik denk dat het een kwestie van smaak is..... niet van ze ZIJN redelijk...nee, ik VIND ze redelijk, snappie ? :)

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

Verwijderd

Op dinsdag 23 januari 2001 20:10 schreef Stonehead2000 het volgende:
Beste mensen,
Momenteel ben ik in het bezit van een gloednieuwe DENON AVC-10SE DD/DTS versterker (5x125watt) en een vijf stuks Dynaudio speakers. 2xAudience 40 (rear), 2xAudience 50(front) en 1xAudience C120+ (center).
Mij is aangeraden te gaan voor de Dynaudio Audience SUB-30A (prijs 2750,= gulden).

Maar er zijn waarschijnlijk ook nog goede alternatieven, mogelijk. Of zeggen jullie van koop die Dynaudio maar, want daar kom zo gigantische veel laag uit.

Het maximale budget is 3000 gulden en het moet in een keer helemaal goed zijn.

De SUB is dan ook het enige wat ik nog mis.
Hé Stonehead,

Wat een lekker set zeg....Audience all-around. Heel mooi.
f 3000,- is veel voor een sub. Het antwoord op je vraag ligt volgens mij in jouw toepassingswens van je sub. Luister jij naar je muziek via je front-speakers alleen, en wil je dus een sub voor ondersteuning bij surround? Of maak je altijd gebruik van alle speakers en mis je extra laag?

In het eerste geval, als je toch het geld hebt:) , neem die Dynaudio-sub! Voor het houden van harmonische geluid ook bij gebruik van al je speakers.

In het tweede geval zijn er vele sub's te koop. Over REL wordt inderdaad met veel lof geschreven. Het zal je wat minder kosten en bij een film zal je echt geen verschil merken met een orginele Dynaudio sub. Maar als je serieus wilt luisteren zou ik bij Dynaudio blijven.

Veel plezier! Pierre

Verwijderd

Lama.....

Verwijderd

Op woensdag 24 januari 2001 03:42 schreef xovox het volgende:
Lama.....
Wat is het nut van deze letters??

Verwijderd

Leuk setje heb je >:)>:)>:)

dat zou ik ook wel willen hebben>:)>:)>:)
daar hoor natuurlijk ook een subwoofer op maat bij
B&W schijnen ook leuke subs te maken
en die van REL zijn ook niet mis
maar het lijkt me beter om bij dynaudio te blijven
dat lijkt met toch beter op elkaar afgesteld

Verwijderd

Over die REl Subs

Nare man heeft gelijk

Die zijn inderdaad niet zo geweldig zoals iedereen denkt

Dit is geen eigen mening maar de meningen
van een hele groep experts in het high end
circuit. BEGREPEN

• ALH
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-08 22:46

ALH

zo, dat is het betere spul! :D

Step into the shadow. Forty six and two are just ahead of me ...

• JT

JT

VETAK y0

Op woensdag 24 januari 2001 04:27 schreef KEREL het volgende:
Over die REl Subs

Nare man heeft gelijk

Die zijn inderdaad niet zo geweldig zoals iedereen denkt

Dit is geen eigen mening maar de meningen
van een hele groep experts in het high end
circuit. BEGREPEN
Hmmmm...raar dat die mening anders is bij het groepje experts dat ik kan. En dan heb ik het niet over 20-30 jarigen, maar mensen zoals mijn vader die al 25-30 jaar in die bussines zit... Maar ga nou niet zeggen dat het slecht is, een echte audiofiel respecteert de mening van een ander. En als hij nou gewoon gaat luisteren en vergelijken, dan kan hij het zelf uitmaken.

En wat betreft dat 'beter op elkaar afgesteld', dat geld voor de rear, front en center, maar voor de sub zo goed als niet.

Ecodan warmtepomp

Verwijderd

Die Rel subs

Ik zeg echt niet dat ze slecht zijn
alleen de concurrentie staat ook niet stil
en die REL modellen lopen al een tijdje
Voor hetzelfde geld zijn er gewoon nog betere subs te krijgen dan de REL

Net als met mijn B&W 602 speakers
toen die uitkwamen waren ze de beste in
hun klasse
maar een jaartje later niet meer
maar dat zegt niet dat die dingen van mij dan ik een keer waardeloos zijn.

• XElD
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-08 10:54
Hmmmm, ik heb wel een beetje vergelijkbare set thuis staan, en daar hangt een REL Q200 in...

Ik zal je even de specs geven...

-Een marantz RS7000 Dolby Dig./DTS set, met 5x100W
-2x Mission 782Žs voor
-1x Mission 70C centrum
-2x Mission 750 LEŽs achter...
-En dus ook nog een REL Q200...

Over de sub; Het is een kanon, dat wil zeggen dat hij vrij snel de muziek overstemt en das niet mooi, tenzij de muziek daarvoor geschikt is natuurlijk :) ...
Maar het kastje heeft 2 input mogelijkheden, een zogenaamde high (hier sluit je m niet op de sub uitgang aan, maar op de output voor je front speakers, dit belast btw je versterker volgens mij niet merkbaar) en low level (sub uitgang dus), hiervan is het volume ook apart te regelen, en als je bij muziek de high level tot de helft opdraait moet ik zeggen dat je een heel aardig effect krijgt, en dan heb je naar mijn idee wel een heel relaxde bas, ook zijn er nog andere instelmogelijkheden, zoals de controle logica uitschakelen, voor een boem effect wat over het algemeen verschrikkelijk klinkt, verder kan je de zgn slam instellen, dan produceert ie wat hogere tonen en is het meer een soort party box..., verder kan je m nog in tegenfase laten werken..., voor films is ie heel erg geschikt vind ik, voor muziek ook wel, mits je m wel goed instelt, als je m een keer gaat beluisteren, expirimenteer dan wel eerst ff met de knopjes, dat kan je een heel andere indruk geven...

Specs
-200W sustained 400 Peak
-Uitgerust met controlelogica, wat voor een mooie lage bas zorgt
-bereik van 20 tot 100Hz of 40 tot 200Hz bij maximale slam
-Prijs c.a. f2200,-
-Erg compacte behuizing (wat ik erg kan waarderen)

Verwijderd

Topicstarter
De reactie liet even op zich wachten, maar ik denk dus toch dat ik lekker voor de dynaudio ga. Ik heb een tijdje geleden ook al een keer geluisterd toen ik overwoog om mijn huidige versterker te gaan kopen. Bij Mijn Hifi in Nijmegen hebben ze toch een ASW-sub aangesloten. Die kon de hele ruimte (winkel) "vol" krijgen. Type weet ik helaas niet meer, maar ook die zou nog in aanmerking kunnen komen.

Tja REL, wat moet je er nu mee, de een vind hem helemaal geweldig, de ander zegt kan beter. Dit wordt hem dus absoluut niet!

Maar al met al, ik heb nu alles van DynAudio en dat bevalt me prima, op de bassen in de DD/DTS films na. Ik wil daar de explosies voelen, de muren moeten trillen en onze buren 100 meter verderop moeten het ook nog kunnen meemaken. Maar dit alles natuurlijk met een zo hoog mogelijke kwaliteit. Ik denk dan dus ook dat ik de SUB-30 maar ga kopen.

In ieder geval bedakt voor jullie reacties.

• Heintje
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09-06 16:15
De REL Storm gaat wel even dieper dan de Sub30a (vanaf 18hz ipv. vanaf 25 hz.) heeft meer versterkervermogen en weegt een slordige 8 kilo zwaarder!

Ik zou het wel weten. Ik heb zelf een StrataII en een Storm, en heb maar 1 betere gehoord voor muziek en dat was de JM-Lab Electra Sub. Andere subs maken misschien meer lawaai, maar het echte rollende laag van aardbevingen/ontploffingen: ga voor de REL. Ze gaan gewoon gecontroleerd dieper.

ECOTEC plus VHR25/32cs, Arotherm VWL 55/5 AS, Arotherm VWL 57/5 IS, Buffervat 45 ltr., VR70, Sensocomfort VRC720, Vloerverwarming 11 groepen 100m2, vrijstaand, houtskelet, hr++

• JT

JT

VETAK y0

Tja....ik zou ook voor REL of M&K gaan....

Ecodan warmtepomp

• A3-D
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-08 14:23
Ik ben zelf ook alweer een tijdje de gelukkige bezitter van een Onkyo 787 receiver, centre Mission 78C, front Mission 782, rear Mission 780 en een REL Q201E.

Ik ben erg tevreden over deze set en kan 'm dan ook van harte aanbevelen. Ook ik ben van mening dat je het gewoon zelf moet gaan beluisteren.
Over de sub; Het is een kanon, dat wil zeggen dat hij vrij snel de muziek overstemt en das niet mooi, tenzij de muziek daarvoor geschikt is natuurlijk
Een kwestie van goed afstellen... Ik draai er alle soorten, en dan bedoel ik ook echt alle soorten, muziek mee. Het enige jammere is dan ook dat er geen voorkeursstanden op mijn receiver zitten voor de verschillende geluidsbronnen en/of muzieksoorten... :(

EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.36 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V157.3 - CT003 V118 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber

Verwijderd

tja het is maar wat je wil...ik heb een REL Strata (van toen slechts 1800) onder mijn audiostatics van toen 9500, nu 11000 hangen...

Verwijderd

3000,- voor alleen een sub ???

zeker vrijgezel ? >:)
Pagina: 1