.AC3 heeft geen geluid?

Pagina: 1
Acties:

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-08 10:54

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Topicstarter
Hey jongens, ik ben bezig met wat avi bestanden om te zetten van NTSC naar PAL. Video is klaar en gelukt (denk ik). Maar het audio gedeelte wil niet zo goed. Ik heb met Virtual Dub Mod het geluid uit de .avi gehaald en opgeslagen als .wav. Dit bestand was zo'n 500mb groot. En toen ging ik het met BeSweet naar AC3 omzetten, zodat ik het AC3 bestand en het AVI bestand met TMPGEnc samen kon encoden en dat weer in DVD Lab pro laden.

Maar het wil niet om het AC3 bestand goed te laten werken, hij duurd wel even lang als de AVI is 60mb groot. Maar heeft helaas geen volume. Weet iemand hoe dat komt? Zo niet, weet iemand misschien een betere oplossing om het 500mb grote wav bestand om te zetten naar iets zonder kwaliteits verlies?

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

• KatirZan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:09

KatirZan

Wandelende orgaanzak

Ik neem aan dat je wel de AC3 codec op je pc hebt staan? of heb je alleen een decoder als ffdshow met audio er bij?

zo niet, zoek dan in google op ac3 codec ;)

Wabbawabbawabbawabba

• andreict
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-07 20:15
de film (avi omzetten naar mpeg2 (dvd)) en dan het geluid gewoon wav laten en dan zo in elkaar mergen.

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10:54
Ik zou het geluid niet als WAV uit de originele video halen.
Je kan gewoon het geluidsspoor ongemodificeerd vanuit de eerst video naar de 2e video copieren.
Dan heb je het originele ongewijzigde audiospoor (gaat ook het snelst).

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Verwijderd

Van iets vergelijkbaars had ik van de week ook last, en ik heb er nog niet helemaal intensief naar kunnen kijken. Vrij slechte MP3 mbv Soundforge bewerkt, en weer als WAV weggeschreven. Daarna AC3 audiostream gemaakt mbv BeSewet.

Daarna met Nandub proberen te muxen in (in mijn geval een AVI), maar Nandub kan hem niet muxen. Err ontstaat inderdaad ook iets van een codec-error, terwijl er helemaal niets "gecodect" hoeft te worden lijkt me. Alleen muxen is noodzakelijk toch ?

Geen idee hoe het zit btw.

@ TS: Je moet bij BeSweet goed alle settings nalopen. Want in de BeSewet settings zit ook allerlei opties om DRC toe te passen, volume levels aan te passen of een normalize toe te passen. Ik heb al die mogelijkheden uitgezet en kreeg een aanvaardbare AC3 terug. Kostte bij mij ook een aantal pogingen voordat ik een beetje begreep hoe het werkte.

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2006 15:35 ]

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-08 10:54

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Topicstarter
Hey, wat een snelle reacties.

De codecs staan er op. Ik heb net nog met de volume panel gespeeld in het config scherm.
De reden waarom ik een .wav bestand moet hebben is omdat het AVI bestand NTSC is, dus 23.976, het geluid ook. Ik heb nu het AVI bestand goed omgezet naar PAL 25.000 maar dan loopt het geluid niet goed samen. En met BeSweet kan je het geluid ook van NTSC naar PAL veranderen, zoals ik nu heb gedaan. Helaas heb ik geen geluid, wat ik wel raar vind wat het AC3 bestand duurd ~40 min en is 60 mb groot. Dus er zit wel ergens wat.

TMPGEnc kan niet goed NTSC naar PAL verwerken, ik heb het vaak geprobeerd en op allerlei manieren maar het komt er op neer dat het beeld gewoon vast loopt.

Daarom doe ik het nu zo.

Maar niemand een goede verklaring waarom het geluid er niet is/zacht is?

//edit. Ik zal eens wat settings na lopen en anders ff een SS maken.

//edit

http://forum.videohelp.com/viewtopic.php?t=228505

Hopelijk is het met behulp van die tutorial allemaal goed gekomen, ik zal straks nog ff posten of het goed is gegaan.

[ Voor 15% gewijzigd door MrVegeta op 23-03-2006 16:20 ]

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Pagina: 1