Ik zit hier met een probleem.
Ik kan losse dts bestanden niet naar mijn receiver toe streamen.
Ik kan dts en/of ac3 wel via een dvd met powerDVD naar mijn receiver toe streamen.
De receiver detecteert netjes een meerkanaals audiospoor.
Echter ik krijg het dus niet voor elkaar met losse dts bestanden...
Mijn situatie:
- sounblaster audigy met KX-drivers
- foobar
- powerDVD
Wat heb ik al geprobeerd:
- Ik heb met foobar kernelstreaming aan staan en de KX-drivers loodsen het signaal door naar de sp-dif uitgang. (op deze manier werkt een dvd met powerDVD goed)
- Ik heb het bestand in popwerDVD af te spelen...
- Ik heb de bestanden gerenamed tussen .dts en .wav
Tot zover heb ik alleen Foobar kunnen gebruiken die het signaal met een DTS-encoder omzet naar stereo... Ik heb dan wel geluid over de receiver, echter is dit gewoon een analoog signaal. Geen meerkanaals audio...
Is er bepaalde software die dts en ac3 bestanden kan streamen?
Ik heb al gezocht in het archief op dit forum. Daar kon ik niets vinden wat mij verder helpt.
Wel heb ik gezien dat de audigy niet om zou kunnen gaan met dts omdat er intern geresampled wordt naar 48000hz. Echter met een DVD krijg ik dus wel een dts-stream op de receiver. Dit komt door de KX-drivers, deze doen iets met ASIO ofzo... Maar daar heb ik niet zoveel verstand van... maar goed het werkt, maar alleen nog niet voor losse bestanden...
Ik kan losse dts bestanden niet naar mijn receiver toe streamen.
Ik kan dts en/of ac3 wel via een dvd met powerDVD naar mijn receiver toe streamen.
De receiver detecteert netjes een meerkanaals audiospoor.
Echter ik krijg het dus niet voor elkaar met losse dts bestanden...
Mijn situatie:
- sounblaster audigy met KX-drivers
- foobar
- powerDVD
Wat heb ik al geprobeerd:
- Ik heb met foobar kernelstreaming aan staan en de KX-drivers loodsen het signaal door naar de sp-dif uitgang. (op deze manier werkt een dvd met powerDVD goed)
- Ik heb het bestand in popwerDVD af te spelen...
- Ik heb de bestanden gerenamed tussen .dts en .wav
Tot zover heb ik alleen Foobar kunnen gebruiken die het signaal met een DTS-encoder omzet naar stereo... Ik heb dan wel geluid over de receiver, echter is dit gewoon een analoog signaal. Geen meerkanaals audio...
Is er bepaalde software die dts en ac3 bestanden kan streamen?
Ik heb al gezocht in het archief op dit forum. Daar kon ik niets vinden wat mij verder helpt.
Wel heb ik gezien dat de audigy niet om zou kunnen gaan met dts omdat er intern geresampled wordt naar 48000hz. Echter met een DVD krijg ik dus wel een dts-stream op de receiver. Dit komt door de KX-drivers, deze doen iets met ASIO ofzo... Maar daar heb ik niet zoveel verstand van... maar goed het werkt, maar alleen nog niet voor losse bestanden...
[ Voor 3% gewijzigd door Ejorne op 23-03-2006 15:15 ]
Twist each pair of letters and you'll know at least something of me...