DTS wel via dvd, niet via bestand aan de gang te krijgen...

Pagina: 1
Acties:
  • 442 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Ejorne
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-08-2024

Ejorne

Twisted Pairs

Topicstarter
Ik zit hier met een probleem.
Ik kan losse dts bestanden niet naar mijn receiver toe streamen.
Ik kan dts en/of ac3 wel via een dvd met powerDVD naar mijn receiver toe streamen.
De receiver detecteert netjes een meerkanaals audiospoor.

Echter ik krijg het dus niet voor elkaar met losse dts bestanden...

Mijn situatie:
- sounblaster audigy met KX-drivers
- foobar
- powerDVD

Wat heb ik al geprobeerd:
- Ik heb met foobar kernelstreaming aan staan en de KX-drivers loodsen het signaal door naar de sp-dif uitgang. (op deze manier werkt een dvd met powerDVD goed)
- Ik heb het bestand in popwerDVD af te spelen...
- Ik heb de bestanden gerenamed tussen .dts en .wav

Tot zover heb ik alleen Foobar kunnen gebruiken die het signaal met een DTS-encoder omzet naar stereo... Ik heb dan wel geluid over de receiver, echter is dit gewoon een analoog signaal. Geen meerkanaals audio...

Is er bepaalde software die dts en ac3 bestanden kan streamen?

Ik heb al gezocht in het archief op dit forum. Daar kon ik niets vinden wat mij verder helpt.
Wel heb ik gezien dat de audigy niet om zou kunnen gaan met dts omdat er intern geresampled wordt naar 48000hz. Echter met een DVD krijg ik dus wel een dts-stream op de receiver. Dit komt door de KX-drivers, deze doen iets met ASIO ofzo... Maar daar heb ik niet zoveel verstand van... maar goed het werkt, maar alleen nog niet voor losse bestanden...

[ Voor 3% gewijzigd door Ejorne op 23-03-2006 15:15 ]

Twist each pair of letters and you'll know at least something of me...

• Ejorne

Ejorne

Twisted Pairs

Topicstarter
Zit er dan niets anders op dan een andere geluidskaart kopen?
daar zit ik niet echt op te wachten, maar wil wel graag dts als dts-stream naar mijn receiver loodsen...

• Sv3n
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:02
probeer eens AC3Filter v1.01a RC5 beta, die heeft ondersteuning voor DTS, bij mij was dat de oplossing voor problemen die ik had met een xdvid met DTS.

[ Voor 8% gewijzigd door Sv3n op 27-03-2006 13:33 ]

Last.fm
Films!

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:07

voodooless

Sound is no voodoo!

Je kaart resampled, dus de in PCM verpakte DTS stream wordt gewoon volledig verneukt.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• Ejorne

Ejorne

Twisted Pairs

Topicstarter
Sv3n schreef op maandag 27 maart 2006 @ 13:31:
probeer eens AC3Filter v1.01a RC5 beta, die heeft ondersteuning voor DTS, bij mij was dat de oplossing voor problemen die ik had met een xdvid met DTS.
Het lijkt erop dat dit alleen voor videobestanden is, ik zoek het liefst iets voor Foorbar
deepspace schreef op maandag 27 maart 2006 @ 13:42:
Je kaart resampled, dus de in PCM verpakte DTS stream wordt gewoon volledig verneukt.
Ja, dat had ik ook al ergens gelezen. Echter bij gebruik van een dvd krijg ik wel de stream naar mijn reciever toe. Voorheen lukte dat ook niet, maar met KX-drivers wel.

Maar ik neem aan dat een dvd niet te vergelijken is met een losse dts bestand. Is dit wat je bedoeld met "een in pcm verpakte dts" ?

/edit:
I kzou dus alle dts bestanden moeten verbouwen naar dvd-bestanden. Dit lijkt mij niet praktisch maar het is wel een oplossing... Denk dat ik dan toch maar een andere geluidskaart moet kopen, maar wat is een beetje een betaalbare?

[ Voor 13% gewijzigd door Ejorne op 27-03-2006 13:56 ]

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

DVD streams zijn altijd (minimaal) op 48 khz. brand ze gewoon op audio CD en speel ze digitaal via receiver op je CD/DVD (non oversampling) af.

[ Voor 67% gewijzigd door voodooless op 27-03-2006 14:00 ]

• Ejorne

Ejorne

Twisted Pairs

Topicstarter
deepspace schreef op maandag 27 maart 2006 @ 13:58:
DVD streams zijn altijd (minimaal) op 48 khz. brand ze gewoon op audio CD en speel ze digitaal via receiver op je CD/DVD (non oversampling) af.
Op dezae manier doe ik het momenteel. Echter zou ik graag vanaf de comp kunnen afspelen. Nu kost het me elke keer een cdtje. Dit is nog niet zo'n probleem, maar ik vind het lastiger dat ze door mijn normale cd's gemixed worden. Laatst had ik er eentje in de auto, ik schrok me wild toen er ineens een harde ruis om de oren vloog.

Nu is het natuurlijk makkelijk om ze toch gescheiden te houden of om ze te voorzien van koeieletters DTS. Echter vind ik het grootste nadeel nog dat er maar weinig op een cd'tje past. Vanaf de computer kan ik zo een DTS bestand kiezen zonder daarvoor van mijn stoel te hoeven opstaan. ik ben lui en vooral slordig..., ik weet het... :+

[ Voor 3% gewijzigd door Ejorne op 27-03-2006 14:09 ]

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Enige oplossing is dan een andere geluidskaart, of de DTS op de computer omzetten naar 5.1 analoog, en dat naar de receiver sturen.

• Ejorne

Ejorne

Twisted Pairs

Topicstarter
deepspace schreef op maandag 27 maart 2006 @ 14:18:
Enige oplossing is dan een andere geluidskaart, of de DTS op de computer omzetten naar 5.1 analoog, en dat naar de receiver sturen.
Weet jij misschien een goede geluidskaart die hiervoor geschikt is? Het liefst zo goedkoop mogelijk. Ik neem tenminste aan dat de kwaliteit van de geluidskaart van ondergeschikt belang is omdat mijn receiver de da-conversie toepast...

Sorry, voor deze offtopic vraag, op mijn eigen topic nogwel notabene. :+ Maar om nu een nieuwe hiervoor aan te maken is ook weer zo'n vervuiling

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Volgens mij zijn er wat trust kaartjes die dat kunnen. Zoek iets met een VIA envy chipje :)

• Ejorne

Ejorne

Twisted Pairs

Topicstarter
deepspace schreef op maandag 27 maart 2006 @ 14:31:
Volgens mij zijn er wat trust kaartjes die dat kunnen. Zoek iets met een VIA envy chipje :)
Okay, ga ik doen... THX.

Pagina: 1