Toon posts:

laptop processor problemen.

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hallo allemaal,

Ik heb een laptop Acer Aspire 9104WLMI

hiet zit een processor in wat op 2GHZ zou moeten draaien.
maar als ik naar deze computer kijk staat die op 978 oid.

er werd mij verteld dat dit zo hoort want als je laptop niet z'n processor snelheid nodig is
dat hij het naar beneden gooit.

Maar als ik een game oid wil gaan spelen dan blijft hij ook te laat.

hoe verander ik dit zodat m'n processor die managment goed doet of gewoon altijd fullspeed blijft?
want ik zit toch altijd op netspanning met m'n laptop.

thnx for youre help

• andreict
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-05 14:29
kijk eens in je bios en zoek de instelling cool and quite!

Dit is ook terug te vinden in de search.

Verwijderd

Topicstarter
ik kan in deze bios helemaal niets!! alleen de bootvolgorde changuh leuke he acer :S

• wouter37
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-05 16:02
moet je niet met een andere knop in de bios (del, f1, f10 oid)
kan je CnQ niet in je config scherm uitzetten? bv je energie beheer niet op minimaal zetten

kijk voor mijn kitcar project hier: http://wouters-stekkie.synology.me/joomla/

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

das gewoon omdat de processor snelheid terugschakelt wanneer hij het niet nodig heeft.
is normaal voor laptops.

je kan het wel uitzetten door de bijpassende software van je CPU fabrikant te downloaden.
voor een Intel processor heet het Speedstep en voor een AMD is het PowerNOW.
maja het snelheidswitchen uitzetten lijkt me nogal nutteloos aangezien het er juist in zit om de accu te sparen (minder snelheid => minder stroom nodig => minder accuverbruik)

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Verwijderd

Bij Energie in je controlpanel moet je hem ook iig van "minimaal" af zetten. :)

Verwijderd

Als ie op netstroom staat moet ie volledig functioneren. Op accu draait ie minder. Ik twijfelde er ook aan en heb toen amd power mnitor gedowbload. en het was gewoon goed. Misschien dat het programma het verkerd aangeeft?

• EvilWhiteDragon
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 26-05 12:16
ik vermoed dat je bij deze computer kijkt ... en aangezien windows maar 1x de CPU snelheid bepaald, lijkt het dat ie altijd hetzelfde is. Ga eens gamen oid en kijk dan eens met CPU-Z wat de kloksnelheid is.

LinkedIn
BlackIntel

Verwijderd

EvilWhiteDragon schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 18:27:
ik vermoed dat je bij deze computer kijkt ... en aangezien windows maar 1x de CPU snelheid bepaald, lijkt het dat ie altijd hetzelfde is. Ga eens gamen oid en kijk dan eens met CPU-Z wat de kloksnelheid is.
Dat is niet zo, ik heb zelf een Asus Z92v met centrino 1.73 erin. Als ik de stroom eruit trek gaat hij op 799Mhz draaien, plug ik hem er dan in staat hij weer netjes op 1.73 bij deze computer.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:21

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

GoT Huisregels

- vragen over laptops horen in CSL
- over dit soort 'probleem' is zat geschreven

Nog los daarvan, je dient op GoT altijd eerst zelf op zoek te gaan en dingen te proberen. In je topicstart doe je niets anders dan een probleem omschrijven. GoT is geen helpdesk :o

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.