Toon posts:

Goedkoopste media-pc incl. monitor?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben dus van plan om zelf een nieuwe pc te kopen inclusief (tft)-monitor.

Waar ben ik van plan mijn pc voor te gaan gebruiken?
  • Muziek downloaden en afluisteren
  • Videobestanden, films bekijken
  • Fotobewerkingsprogramma's draaien, zoals Photoshop
  • Gewoon internet
  • School, verslagen en presentaties etc. maken
  • Cd's en DVD's branden
  • Eventueel aansluiten op TV en versterker voor surround geluid
  • Eventueel af en toe een spelletje doen, hoeft niet full-detail maar wil het wel normaal kunnen draaien
Verder heb ik weinig verstand van computers, welke processoren etc. beter zijn voor bepaalde doeleinden. Daarom vraag ik ook jullie om hulp.

Graag zou ik een prijs zien incl. alles. btw, toetsenbord, muis enz. en een link is altijd handig.

Mijn budget ligt nu rond de 600 euro, maximaal 800.

Alvast heel erg bedankt.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2006 14:31 ]

• sariel
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07-12-2025
Ga eens kijken vij de ALDI of LIDL of een van de computerzaken. Misschien hebben ze iets voor je.

Copy.com

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Met een budget van 600 zou ik gaan kijken naar een leuk 2ehands systeem, nieuw is met slechts 600 euro bijna niet te doen.

• J-air
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-11-2023
Verwijderd schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 14:27:
Ik ben dus van plan om zelf een nieuwe pc te kopen inclusief (tft)-monitor.

Waar ben ik van plan mijn pc voor te gaan gebruiken?
  • Muziek downloaden en afluisteren
  • Videobestanden, films bekijken
  • Fotobewerkingsprogramma's draaien, zoals Photoshop
  • Gewoon internet
  • School, verslagen en presentaties etc. maken
  • Cd's en DVD's branden
  • Eventueel aansluiten op TV en versterker voor surround geluid
  • Eventueel af en toe een spelletje doen, hoeft niet full-detail maar wil het wel normaal kunnen draaien
Verder heb ik weinig verstand van computers, welke processoren etc. beter zijn voor bepaalde doeleinden. Daarom vraag ik ook jullie om hulp.

Graag zou ik een prijs zien incl. alles. btw, toetsenbord, muis enz. en een link is altijd handig.

Mijn budget ligt nu rond de 600 euro.

Alvast heel erg bedankt.
600 euro red je nooit met een fatsoenlijk tft scherm, Je moet kijken in de tweedehands sector, daar heb je genoeg aanbod.

Verwijderd

Topicstarter
800, red je het daarmee wel dan? En anders een 2ehands monitor?

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2006 14:32 ]

• weekend warrior
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:57
Dell heeft af en toe ook leuke aanbiedingen voor complete systemen met tft en gratis verzenden voor rond de €500-€600. kun je alles wat je wenst goed op doen behalve natuurlijk de nieuwste spellen.

• PilatuS
  • Niet online
Kijk eens naar de best buy guide -> reviews: Tweakers.net Best Buy Guide: editie januari 2006

Als je dan die tft weg zou laten en daar bijvoorbeeld een 2ehands iiyama 19" CRT voor in de plaats neemt kan je het geld dat dan over blijft weer in iets betere hardware voor de pc steken.

• roan
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Aldi heeft momenteel 17" TFT voor E199,- staan.

• almar
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-04-2024
Haal je met scherm tog makkelijk voor 600 als je em zelf bouwt?

Verwijderd

Topicstarter
Dat zelf bouwen heb ik ook weinig verstand van ben ik bang. Als ik bij zo'n site zelf een computer samen stel kom ik zonder monitor al op zo'n 700/800 euro uit. Maar dat komt ook omdat ik gewoon niet weet welke processor etc. ik nodig heb voor mijn doeleinden. Dus ik pleur er dan maar gewoon wat in wat mij wel goed lijkt. Ik kijk dus alleen maar naar de cijfertjes.

• almar
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-04-2024
Ik zou aanbiedinge van verschillende computerzake gaan combinere...Kijke in de mycom krantjes enzo mss een kennis vrage om hulp ofzo>

Verwijderd

Topicstarter
PilatuS schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 14:39:
Kijk eens naar de best buy guide -> reviews: Tweakers.net Best Buy Guide: editie januari 2006

Als je dan die tft weg zou laten en daar bijvoorbeeld een 2ehands iiyama 19" CRT voor in de plaats neemt kan je het geld dat dan over blijft weer in iets betere hardware voor de pc steken.
Zo'n 700 euro is dat, dat is nog wel te doen. Maar is dat een beetje geschikt dan voor mij doeleinden? Dus ook fotobewerkingen, ik gebruik mijn pc trouwens wel veel. Hij staat doordeweeks al snel 7 tot 8 uren aan. En in het weekend meer dan 10 uren.

En over zelf samenstellen. Dat kan ik zelf niet dus omdat ik niet weet wat geschikt is voor mij.. Misschien kan iemand van jullie dat doen? Of in elk geval vertellen wat voor moederbord etc. ik moet gebruiken.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2006 15:15 ]

• PilatuS
  • Niet online
AMD Athlon64 3000+ S939 - 177.50 euro

Asus MB A8V-MX AMD S939 - 69 euro

DVD+/-Rewriter NEC 3550 16X dual - 45 euro

Behuizing miditower ATX 300/350WATT zwart - 29 euro

CPU Cooler Zalman CNPS 7700 CU Koper/Aluminium - 39 euro

512MB DDR PC3200 400MHZ - 32.50 euro

Microsoft Keyboard Basic Zwart - 12.50 euro

Microsoft Optical Wheel Mouse Zwart - 15 euro

HDD 80Gb 7200rpm SATA II 8Mb - 59.50 euro

Nvidia GeForce 6600GT 128MB PCIe - 149 euro

Samsung 793S 17Inch syncmaster CRT monitor - 119 euro.

Totaal 747 euro rond. Prijzen komen van de zaak Funprice.

Voor fotobewerkingen is het fijn om veel ram te hebben een snelle hdd en een snelle cpu alleen met een redelijk mager budget is dat niet echt mogelijk.

Edit : Een goede voeding van een A-merk met minimaal 350 watt is wel een aanrader, denk bijvoorbeeld aan Tagan, Enermax of Antec.

[ Voor 10% gewijzigd door PilatuS op 23-03-2006 17:14 ]

• Ruben314199
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-04-2025
koop een mooie tweedehands CRT bak (monitor). In de vraag&aanbod zijn er voldoende te vinden. Dan kun je wat dat betreft voor E 50,- klaar zijn. De rest kun je dan nieuw kopen bijvoorbeeld het setje van hierboven (ik zou er persoonlijk een wat grotere HD in gooien, bijv de 250 Gb maxtor).

De gaafste watergekoelde pc ter wereld

Verwijderd

Topicstarter
Een grote harde schijf wil ik in elk geval, minstens 250 dus.

Maar als ik de fotobewerkingen etc. weg wil laten (is hobby, dus niet noodzakelijk), wat zou ik dan kwijt zijn? Omdat ik dan oa minder geheugen (RAM) nodig heb.

Dan zou ik mijn computer dus alleen maar willen gebruiken voor:

Muziek downloaden/luisteren
Videobestanden downloaden/luisteren
Schoolwerk
Internetten
Msnnen :9

En dat gebruikt weinig 'rekenkracht' lijkt me?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2006 18:20 ]

• bakvis
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 06-02 16:29

bakvis

Tweakers.Nerd

Ik zou zeker niet minder ram pakken, 512 is wel het minimum, ik heb zelf 1024, en heb op dit moment 334 mb in gebruik (beetje surfe met firefox, msn, azureus (bittorent), winnamp) niet zoveel speciaal dus..

Mijn Specs

Verwijderd

CRT monitor ipv TFT scheelt al een pak.
En dell heeft idd vaak erg leuke acties als je dat een beetje in de gaten houdt.

• PilatuS
  • Niet online
Ben het eens met bakvis dat 512 zeker het minimum is, als je er niet mee wilt gamen kan je een videokaart halen die 1 derde kost van die 6600GT, bijvoorbeeld een FX5200 of Radeon X550.

Je zou ook voor een Sempron CPU icm een ander moederbord kunnen gaan dat scheelt ook weer wat geld.

• _AvA_
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 28-12-2025

_AvA_

en dat ben zo.

Kijk eens bij de BCC bijvoorbeeld. Heb ik ooit een PB gekocht voor 600 euro, alles erop en eraan.
Maar spaar liever nog even door.

Droogkloot.

• _AvA_
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 28-12-2025

_AvA_

en dat ben zo.

PilatuS schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 18:41:
Ben het eens met bakvis dat 512 zeker het minimum is, als je er niet mee wilt gamen kan je een videokaart halen die 1 derde kost van die 6600GT, bijvoorbeeld een FX5200 of Radeon X550.

Je zou ook voor een Sempron CPU icm een ander moederbord kunnen gaan dat scheelt ook weer wat geld.
Vrienden van me spelen vaak games op de FX5200, prima kaart. Zeker als je hem op DX7 instelt.

Socket A, of 754 is ook wel voordelig nu. Voormalige slagschepen zijn nu voor een spotprijs te koop.

Droogkloot.

• PilatuS
  • Niet online
Je kan opzich wel gamen met een FX5200 maar spellen zoals Doom3, Far Cry en HL2 lijken mij toch niet echt goed speelbaar met die kaart.

@ jordi15, kijk eens in Vraag en aanbod daar staan regelmatig leuke systeemen voor een aardig prijs 2ehands te koop.

offtopic:
@ _AvA_ Als je die upgrade gaat uitvoeren zou ik niet voor een 6800GT gaan maar eerder voor een 7900GT, imo meer waar voor je geld.

[ Voor 25% gewijzigd door PilatuS op 23-03-2006 19:23 ]

Verwijderd

HL2/Doom3/FC op een FX5200?
Da's hopeloos hoor.
Pagina: 1