Toon posts:

problemen met ASUS EN7800gtx top

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb van de week via tweakers vraag en aanbod een 2e asus en7800gtx top kaart gekocht, ik had er al een liggen.
Dus ik heb de kaart erbij geprikt op mijn 2e PCI-E 16x slot, vervolgens opgestart en de optie sli modus enabled.
het beeld ziet er prima uit zover, mijn neefje is toen rollercoaster tycoon 3 gaan spelen, en na een tijd riep hij mij, want het bouwen verliep langzaam en het beeld vervormde.
Dit probleem had ik eerder niet gehad met mijn eigen kaart.
Dus ik heb de kaart die ik van de week heb gekocht op de PCI-E 16x s slot 1 gezet bij het opstarten starte hij al op in de minste resolutie, vervolgens heb ik de resolutie verhoogd naar 1900 -1200.
Het beeld viel hier constant bij weg aan / uit.
je kon de scherminstellingen niet meer bij wijzigen want de pc bevroor.
mijn eigen kaart die ik uit de winkel heb gekocht die vertoond dit probleem niet.
Ik heb natuurlijk met de vorige eigenaar van de kaart contact gehad, en die heeft dit nog nooit ondervonden.
Dus mijn vraag is wie weet wellicht wel wat er aan de hand is?, zou het aan mijn configuratie kunnen liggen.
De kaart heb ik vanaf het moment dat ik deze in bezit had altijd netjes behandeld zoals het betaamd met hardware.

Ik gebruik het met de volgendehardware.

hardware
ANTEC phantom 500W
ASUS A8n32sli - nvidia forceware 7.12
2 x WD raptor 74 Gb - win xp pro volledig up to date
AMD athlon 64 3500+ manchester
4 * geil ultra pc 3200 op 400 2048mb
NEC 3550 dvd writer
2 x EN 7800gtx top - software Nvidia 84.21 op direct 9.0 c
ASUS 138g onder windows geconfigureerd
cooling
thermaltake kandalf met 3 case fans
thermaltake symphony watercooler voor de cpu
input
dell 24fpw
logitech Di novo media desktop 2
logitech g 7 muis
camera logitech webcam sphere
geluid logitech wirelles music center.

Het geheel is niet of nooit overklokt geweest, de kaart die ik van de week heb gekocht daar weet ik het niet van.

edit bedankt aangepast

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2006 16:21 ]

• webfreakz.nl
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-02 22:08

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Allereerst is het een PCI-E 16x slot, geen PCI-x.

Probeer je kaart eens in een andere PC?

"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!

Verwijderd

Topicstarter
gedaan op een ASUS a8n deluxe met een amd athlon 64 3400+ wederom hetzelfde als ik met deze kaart opstart.

Verwijderd

Gebruik je de Drivers van de bijgevoegde CD? zo ja probeer ns de nieuwste drivers te downloaden van Internet.

Verwijderd

Aangezien de kaart van mij af komt zal ik proberen te helpen.

Ook ik heb de kaart 2e hands gekocht, ik zelf heb hem nooit overgeclocked maar weet dit dus ook niet van de vorige eigenaar. Ik heb er bijna niet mee gegamed (behalve cs1.6, ook meteen de reden waarom de kaart weg ging) maar heb er wel 3DMARK06 mee gedraaid. Deze verliep perfect, helemaal niks van artifacts oid te zien. Punten weet ik zo niet meer precies en vrees mn screenies verloren zijn gegaan bij de XP re-install.

Hoop dat het iets helpt ;D

Verwijderd

Topicstarter
nieuwe drivers van asus gedowned en geinstalled, fout blijft voortbestaan, ook een 3e pc waar de kaart in ging blijft hetzlefdevoortvertonen, ik ga toch maar terug naar de winkel, zodat er toch uitsluitsel word gegeven door de pc boer.
Pagina: 1