Toon posts:

LEES!! : Intel wil geen garantie geven !!!

Pagina: 1
Acties:
  • 89 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Beste Fellow-Tweakers,

Vorige week stopte mijn AOpen Barebone ermee. Ik kon niks vreemds ontdekken en bracht deze naar computerland in Amsterdam. De heren wisten al snel te bepalen dat het de CPU was. Een andere processor deed het dus wel.

Ik heb toen Intel gebeld ( 020 - 487 4562 ) en aangegeven dat mijn CPU (3 jaar garantie) defekt was. Na een hoop vragen over de processor kreeg ik tech-support aan de lijn. Zij moesten natuurlijk alles weten over het systeem waar de CPU in zat en de referentie CPU die het wel deed. Ik heb computerland dit allemaal laten opschrijven en dit aan Intel gegeven. Vandaag kreeg ik te horen dat ik GEEN RECHT op garantie heb..

Waarom?

De reden die Intel aangaf is dat de CPU's zowel verkocht worden als "Tray" alsmede als "Boxed". Zoals jullie weten zit in de box een boekje en een ventilator. Bij de tray niet. Als je dus een boxed gekocht hebt (zo beweerde Intel) moet je dus ook hun ventilator gebruiken daar je anders GEEN RECHT op garantie hebt. Bij de tray processor zou het dan wel kunnen.. paradox!

Ik heb nogmaals uitleg gedaan dat de AOpen Cube een CopperCooler heeft met een hogere capaciteit en een ventilator die in de juiste richting wijst (Die van Intel zou het niet getrokken hebben) maar alsnog blijft het antwoord hetzelfde.

Een collega van mij heeft net ook nog eens gebeld maar kreeg hetzelfde antwoord te horen. Intel gaat op die manier dus met de klant om door een werkelijk onzinnige wijze geen garantie te moeten geven.

Na meer dan 18 jaar intel ga ik over op AMD zowel prive alsmede voor de servers die wij in de komende jaren zullen aanschaffen

Groet,
Bastard Admin

• WooK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-05 11:19

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

Of je belt nog een keer en meldt goudeerlijk dat je uiteraard hun stock cooler hebt gebruikt?

en dat is gewoon fraude en daar doen we niet aan :/

[ Voor 26% gewijzigd door Turkish op 23-03-2006 14:38 ]

I'm not as think as you stoned I am

• Stereotomy
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Of ik het wil lezen bepaal ik zelf wel.

Alors.

• jeroendevries
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-03 01:34
Nou idd wat een topictitel..

en over die koeler, tja regels zijn regels.

Sex is like hacking. You get in, you get out, and you hope you didn't leave something behind that can be traced

Verwijderd

Ik zou het niet zo makkelijk opgeven als ik jou was.

Bij garantie is het tegenwoordig zo dat de bewijslast bij de fabrikant ligt. Laat intel maar aantonen dat jouw cooler die CPU kapot gemaakt heeft. Als ze dat niet kunnen, moeten ze garantie geven.

Stel een nette brief op waarin je samenvat wat de klacht is, hoe deze is ontstaan (voor zover mogelijk), hoe alles geinstalleerd zat, enz. Beschrijf dat de gebruikte cooler een cooler is welke voor deze CPU bedoeld is.

Intel kan dit punt niet hard maken. Stel dat de boxxed cooler een keer kapot gaat, dan mag je geen andere koeler plaatsen?

Bij dit soort zaken is het vaak zo dat men eerst nee zegt, totdat je genoeg aandringt.

Dus: nette brief aangetekend opsturen waarin je ze sommeert jou onder garantie een nieuwe CPU te verstrekken.. Nee heb je..

• Luppie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-03 23:21

Luppie

www.msxinfo.net

Het is geen wereldnieuws dat Intel een andere garantie hanteerd voor tray en boxed processoren. Op een tray processor heb je niet eens 3 jaar garantie (volgens mij maar 90 dagen ofzo)

Kan me voorstellen dat bij de boxed processor een boekje zit met daarin de garantievoorwaarden. Is zo'n voorwaarde dat je de Intel cooler moet gebruiken dan heeft Intel helemaal gelijk.

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

Verwijderd

titel had wel iets genuanceerd kunnen worden

• KingCrash
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:47

KingCrash

Angry Rabbit

WooK schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 14:17:
Of je belt nog een keer en meldt goudeerlijk dat je uiteraard hun stock cooler hebt gebruikt?
Dat mag toch niet O-)
Maar goed, dit zou ook in mij opkomen jah..
Ik denk trouwens dat AMD een soortgelijk garantie bepaling heeft.

[ Voor 12% gewijzigd door KingCrash op 23-03-2006 14:24 ]

Angry Rabbit

• Mitch
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-01 23:26
ik zie het probleem ook niet helemaal :?
Ik denk dat als je dit bij AMD probeert, ze precies hetzelfde zullen reageren .... boxed is 3 jaar garantie, maar dan wel met de bijgeleverde koeling.

• labtech
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23-04-2019
Garantie dient te worden afgehandeld door de leverancier, en niet door de fabrikant. Je spreekt denk ik de verkeerde partij aan. Gewoon je garantie bij de leverancier van de processor claimen. Dat hij geen garantie van Intel krijgt, is niet jouw probleem.

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-05 16:21

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Verwijderd schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 14:15:
De reden die Intel aangaf is dat de CPU's zowel verkocht worden als "Tray" alsmede als "Boxed". Zoals jullie weten zit in de box een boekje en een ventilator. Bij de tray niet. Als je dus een boxed gekocht hebt (zo beweerde Intel) moet je dus ook hun ventilator gebruiken daar je anders GEEN RECHT op garantie hebt. Bij de tray processor zou het dan wel kunnen.. paradox!
In feide heef intel jou de processor niet geleverd, maar degene die op de factuur staat. Die is ook verantwoordelijk voor de garantie. Zeker bij tray processors zal intel als amd daar aan vast houden.
WooK schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 14:17:
Voor zo'n opmerking heb ik op dit forum ooit een waarschuwing gehad.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Hezik,

Dank je voor je tip. Ik zal inderdaad niet zo snel opgeven en het proberen te claimen op garantie. Ik heb reeds contact gezocht met AOpen en hun op de hoogte gebracht van dit voorval en probeer ook zo deze "onzinnige regel" aan de tand te voelen.

Ja, regels zijn regels. Maar wat doe jij als je de bijgeleverde koeler niet kunt inzetten zoals in mijn geval en zelfst AOpen aangeeft dat je echt wel die van hun moet gebruiken.. beetje kort door de bocht intel :/

Enne.. voor die mensen die over de titel vallen ach.. niet te snel op de teenjtes getrapt zijn he?? :X het ging zich natuurlijk om de informatie in het bericht. Op de tray zit wel garantie voor de koeler.. maar dan maar 90 dagen ja. Maar vraag je eens af. Als je een CPU koopt en na 1 jaar gaat deze stuk en je hebt niks fout gedaan. Hoe zou jij dan reageren?

Groet!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06:39

Croga

The Unreasonable Man

Verwijderd schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 14:15:
Ik heb toen Intel gebeld ( 020 - 487 4562 ) en aangegeven dat mijn CPU (3 jaar garantie) defekt was.
Waarom heb je Intel gebeld dan? Heb je die processor bij Intel gekocht?

Intel heeft geen overeenkomst met je, en hoeft dus ook geen garantie te geven. Jij hebt de processor bij een winkel gekocht. Die winkel moet jou garantie geven. Wat Intel denkt of wil heb jij verder helemaal niks mee te maken, aangezien je een overeenkomst hebt met die winkel, en niet met Intel.

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-04 10:11

Turkish

zhé germans

Beste BastardAdmin

Ik snap best dat je teleurgesteld bent in de reactie van Intel, echter heb je voor de garantieafhandeling alleen te maken met degene die jou de cpu/het systeem heeft verkocht. Zij moeten zorgen voor de afhandeling.
Verder is het al jaren zo dat er op cpu's alleen garantie wordt gegeven indien ze worden gebruikt met een door de leverancier gecertificeerde cooler (de bij de box ingesloten cooler dus).

Je moet dus bij computerland zijn als zij die cpu cooler erop hebben geschroefd en niet bij Intel :)

Overigens is je topictitel nogal schreeuwerig en zijn er meer topic geweest over dit probleem, dus gaat deze dicht (te meer omdat dit niet aan Intel ligt). Aan iedereen die hier niet constructief in dit topic heeft gereageerd wil ik Policy m.b.t. replies in 'slechte' topics nog eens onder de aandacht brengen.

Dit topic gaat dus dicht :)

[ Voor 88% gewijzigd door Turkish op 23-03-2006 14:50 ]

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.