[XP] Medion PC start iedere keer weer op.

Pagina: 1
Acties:
  • 130 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Toad
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-03 15:04
Ik weet dat er meer topics over zijn, maar ik doe toch een poging.

Een collega heeft problemen met een Medion PC. Als ze hem opstart dan krijg je even het Windows xp logo en dan komt hij in een zwart scherm geeft aan dat hij niet goed is opgestart en ik kan kiezen uit de volgende opties:

- Opstarten in veilige modus
- Opstarten in veilige modus met netwerkmogelijkheden
- Opstarten in veilige modus met opstartprompt
- Windows systeemherstel
- Normaal opstarten

Wat ik ook kies hij blijft iedere keer weer terugkomen in bovenstaand scherm. Processor koeler en koeler op de videokaart draaien gewoon.

Ik heb de PC nu op mijn werk en ik heb haar harde schijf(met Win xp home) vervangen door een eigen harde schijf met Win xp pro en dat geeft hetzelfde resultaat. Ik heb haar harde schijf in een externe behuizing gedaan en dan kan ik hem gewoon benaderen.

Mijn conclusie tot nu toe: harde schijf is goed en niet de oorzaak van de fout.

Ik heb een eigen voeding er naast gezet en aangesloten op de PC, maar dat gaf hetzelfde resultaat. De voeding is het dus ook niet.

Ik heb de TV kaart, DVD speler, DVD-brander losgekoppeld en dan proberen op te starten, maar weer hetzelfde resultaat, daar ligt het ook niet aan.

Ik heb een van de twee geheugenkaartjes er even uitgehaald, maar dat maakte ook niets uit.

Via de search kwam ik nog een methode tegen om het schakelaartje van de voeding uit te zetten, dan de PC aan en dan de voeding weer aan etc. (of zoiets). Mocht ook niet baten.

Ik weet het nu niet meer en ik weet niet welk advies ik haar moet geven: naar een PC-shop brengen en hem proberen daar te laten repareren? Hij is een jaar of twee oud schat ik, maar het preciese type en bouwjaar kan ik niet ontdekken aan de PC. Garantie zal er niet meer zijn.

Heeft iemand een idee wat het kan zijn: moederbord?

• KatirZan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-03 12:01

KatirZan

Wandelende orgaanzak

wat het allemaal KAN zijn :

- Beide geheugen chips kapot
- Defect moederbord
- Conflicterende hardware

Wabbawabbawabbawabba

• --Christiaan--
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-03 09:32
Toad schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 13:52:
Ik weet dat er meer topics over zijn, maar ik doe toch een poging.

Een collega heeft problemen met een Medion PC. Als ze hem opstart dan krijg je even het Windows xp logo en dan komt hij in een zwart scherm geeft aan dat hij niet goed is opgestart en ik kan kiezen uit de volgende opties:

- Opstarten in veilige modus
- Opstarten in veilige modus met netwerkmogelijkheden
- Opstarten in veilige modus met opstartprompt
- Windows systeemherstel
- Normaal opstarten

Wat ik ook kies hij blijft iedere keer weer terugkomen in bovenstaand scherm. Processor koeler en koeler op de videokaart draaien gewoon.

Ik heb de PC nu op mijn werk en ik heb haar harde schijf(met Win xp home) vervangen door een eigen harde schijf met Win xp pro en dat geeft hetzelfde resultaat. Ik heb haar harde schijf in een externe behuizing gedaan en dan kan ik hem gewoon benaderen.

Mijn conclusie tot nu toe: harde schijf is goed en niet de oorzaak van de fout.

Ik heb een eigen voeding er naast gezet en aangesloten op de PC, maar dat gaf hetzelfde resultaat. De voeding is het dus ook niet.

Ik heb de TV kaart, DVD speler, DVD-brander losgekoppeld en dan proberen op te starten, maar weer hetzelfde resultaat, daar ligt het ook niet aan.

Ik heb een van de twee geheugenkaartjes er even uitgehaald, maar dat maakte ook niets uit.

Via de search kwam ik nog een methode tegen om het schakelaartje van de voeding uit te zetten, dan de PC aan en dan de voeding weer aan etc. (of zoiets). Mocht ook niet baten.

Ik weet het nu niet meer en ik weet niet welk advies ik haar moet geven: naar een PC-shop brengen en hem proberen daar te laten repareren? Hij is een jaar of twee oud schat ik, maar het preciese type en bouwjaar kan ik niet ontdekken aan de PC. Garantie zal er niet meer zijn.

Heeft iemand een idee wat het kan zijn: moederbord?
Probeer eens de BIOS te resetten. Dit doe je door de jumpers die op je moederbord zitten even "aan" te zetten als de stroom van de PC af is. Ze zitten naast het ronde batterijtje op je moederbord. Er staat iets bij van "Clear CMOS" of iets van dien strekking.

• wouter37
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-03 14:27
kan je in de bios komen?
zo ja zet daar alles eens op default
en kijk ff naar de temps en voltages
het geheugen kan je testen met memtest

kijk voor mijn kitcar project hier: http://wouters-stekkie.synology.me/joomla/

Verwijderd

Ik zet het OS nog even vooraan in je topictitel, probeer daar de volgende keer even op te letten :)

• Toad
--Christiaan-- schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 13:59:
[...]

Probeer eens de BIOS te resetten. Dit doe je door de jumpers die op je moederbord zitten even "aan" te zetten als de stroom van de PC af is. Ze zitten naast het ronde batterijtje op je moederbord. Er staat iets bij van "Clear CMOS" of iets van dien strekking.
Toen ik met het schakelaartje van de voeding en de PC zat de experimenteren, startte hij helemaal niet meer op. Ik heb toen de batterij op het moederbord een kwartier lang eruit gehaald en nadat ik de batterij er weer had ingezet, startte hij weer wel op. Ik neem aan dat het BIOS even weg was en er nu weer in zit. Ik zie niks staan op het moederbord over clear cmos of iets dergelijke.

• --Christiaan--
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-03 09:32
Toad schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 14:15:
[...]

Toen ik met het schakelaartje van de voeding en de PC zat de experimenteren, startte hij helemaal niet meer op. Ik heb toen de batterij op het moederbord een kwartier lang eruit gehaald en nadat ik de batterij er weer had ingezet, startte hij weer wel op. Ik neem aan dat het BIOS even weg was en er nu weer in zit. Ik zie niks staan op het moederbord over clear cmos of iets dergelijke.
Naast het batterijtje zouden 2 pinnetjes moeten zitten, zie je die?

• Toad
--Christiaan-- schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 14:39:
[...]

Naast het batterijtje zouden 2 pinnetjes moeten zitten, zie je die?
Nee, het moederbord is een Medion MD8080 geloof ik, de PC heb ik even weer weggezet, morgen kijk ik verder, moet straks naar huis.
Pagina: 1