Toon posts:

Problemen booten van SCSI Raid controller

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil booten van een SCSI raid controller (Megaraid 1600) en dit werkte uitstekend. Server 2003 geinstalleerd en dit gaf geen enkel probleem. Enkele keren opnieuw opgestart.

Na een halve dag wil de pc echter niet meer opnieuw opstarten.

Pc geeft aan dat er geen bootdevice aanwezig is.

Bios van de pc is correct ingesteld.
Bios van de scsi kaart geeft aan dat de array online is.

Bij het booten wordt echter niet altijd de logisch partitie gevonden. Soms wel, soms krijg ik de melding dat de firmware niet geinitialiseerd kan worden. (Ook dan zijn volgens de bios de schijven gewoon online)

Misschien een raar idee maar kan dit ook een voedingsprobleem zijn? Heb namelijk mijn twijfels bij de voeding. Ga vanmiddag in ieder geval de scsi schijven even met een tweede voeding van stroom voorzien.

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Bios mobo en firmware/bios van de kaart recent?

specs

Verwijderd

Topicstarter
Bios van het mobo is de laatste versie.

Gaat om een Tyan S2707

Bios van de raidcontroller weet ik niet.
Controller is uitgebracht door Dell. Is eigenlijk een lsi megaraid 1600 enterprise, maar weet niet of ik hier gewoon de lsi firmware ed in kan flashen.

Bij Dell kun je zo niets downloaden.

Rare is eigenlijk dat het eerst wel heeft gewerkt...

• -krekel-
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-11-2025
zijn de schijven OK? ff checken voor de zekerheid.

Verwijderd

Topicstarter
Schijven zijn volgens mij gewoon in orde. Worden in de bios van de scsi controller gewoon als online weergegeven.

Heb net bij extreme psu calculator gekeken en dan komt er 270 Watt uit. Voeding is een noname 350 watt. Dus weet niet of die effectief wel aan die 270 watt komt.

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ik heb wel eens LSI firmware in een HP elite 1600 geflashed, maar ik zou erg uitkijken met een DELL, ik heb wel meer verhalen gelezen over DELL scsi kaarten die niet te flashen waren met andere firmware.

Heb je de kaart in een ander pci(X) slot getest?

specs

Verwijderd

Topicstarter
Heb hem nog niet in een ander pci-x slot gedaan. Kan ik nog proberen als ik weer thuis ben.

Inmiddels een tweede voeding geprobeerd voor het voeden van alleen de schijven. Helaas geen resultaat.
Ook de kaart in een ander pci-x slot geprobeerd. Blijf de melding Firmware failed initialisation: E000 krijgen.

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2006 16:38 ]

Verwijderd

Topicstarter
Snap er niet veel van, maar sluit net een diskette station aan om de firmware te gaan flashen en denk ik probeer het nog een keer.

Controller wordt gewoon herkent. :D
Zes keer opnieuw opgestart. Controller wordt iedere keer herkend. Schijven eraan, array opnieuw ingesteld in de bios, booten, en gewoon weer in windows.....
Pagina: 1