hallo, ik heb het volgende probleem. ik wil in een jsp pagina een xml file uitlezen. hieronder het code voorbeeld (test.jsp):
de output hiervan is dan:
dus tijdens het parsen lijkt er iets mis te gaan, echter krijg ik dus geen foutmelding van apache.
deze code gebruik ik ook in een web service die binnen het project valt en daar werkt ie wel. ik vermoed dat het misschien met rechten te maken heeft om vanuit een jsp pagina iets in te kunnen lezen, maar nog niks hierover kunnen vinden. iemand een idee?
Java:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
| <%@ page import="java.io.*, java.lang.*, org.w3c.dom.*, org.apache.xerces.dom.*, org.xml.sax.SAXException, org.xml.sax.SAXParseException, javax.xml.parsers.DocumentBuilderFactory, javax.xml.parsers.DocumentBuilder" %> <% try { File document = new File( new String( "export.xml" ) ); out.println( "1. file ingelezen" ); DocumentBuilderFactory docBuilderFactory = DocumentBuilderFactory.newInstance( ); DocumentBuilder docBuilder = docBuilderFactory.newDocumentBuilder( ); out.println( "2. document builder opgezet" ); Document contentItem = docBuilder.parse( document ); out.println( "3. document ingelezen" ); } catch ( IOException i ) { i.printStackTrace( ); } catch ( SAXException s ) { s.printStackTrace( ); } catch ( IllegalArgumentException a ) { a.printStackTrace( ); } %> |
de output hiervan is dan:
code:
1
2
| 1. file ingelezen 2. document builder opgezet |
dus tijdens het parsen lijkt er iets mis te gaan, echter krijg ik dus geen foutmelding van apache.
deze code gebruik ik ook in een web service die binnen het project valt en daar werkt ie wel. ik vermoed dat het misschien met rechten te maken heeft om vanuit een jsp pagina iets in te kunnen lezen, maar nog niks hierover kunnen vinden. iemand een idee?