Sata II maxtor 6V250F0 nforce4 firmware

Pagina: 1
Acties:
  • 83 views sinds 30-01-2008

• eatualive
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 27-02 18:42
ik heb een maxtor SATA II HD van 260GB met het nummer 6V250F0.

Ik heb problemen met mijn nforce 4 controller en ik heb het forum doorgelzen hoe en wat en daar stond in dat ik een nieuwe firmware versie er op moest zetten.
Nou had ik er 1 gevonden maar die firmware noemde ze 6V3 tewijl ik een 6V250F0 heb.
Kan iemand mijn de firmware van de 6V250F0 mailen of een linkje hier plaatsen?

in google kan ik geen download te pakken krijgen en op de matrox site staat niks.
Ik heb ook geen tijd op 2 dagen te moeten wachten op antwoord van maxtor.

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Als je geen tijd hebt kan je beter je maxtor schijf weer terug brengen naar de winkel en een ander merk kopen.
Bijvoorbeeld Western Digital, Seagate, Samsung oid. die hebben geen problemen met nForce4.
Maxtor+nForce4 levert gewoon problemen op en er zijn dan wel workarounds en gehackte firmwares maar dat zijn imho geen goede fixes. Daarnaast verkloot je daarmee je garantie.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• eatualive
als je een goede firmware hebt moet het lukken, ik weet niet of ik die 6V3 kan gebruien zonder problemen te krijgen het lijkt mijn dat die voor de 6v300xx HD is.
En ik hem hem bij een webshop gekocht dus dat kost tijd voordat ik een nieuwe terug heb.

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

eatualive schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 13:28:
als je een goede firmware hebt moet het lukken, ik weet niet of ik die 6V3 kan gebruien zonder problemen te krijgen het lijkt mijn dat die voor de 6v300xx HD is.
En ik hem hem bij een webshop gekocht dus dat kost tijd voordat ik een nieuwe terug heb.
Sja daar kan ik ook geen uitsluitsel over geven, maar keep in mind: je garantie is weg zodra je die flash uitvoert.
Kan je die webshop lui niet opbellen en vragen of ze vandaag nog een nieuwe schijf kunnen bezorgen per express koerier? Als het zoveel haast heeft is het vast het geld wel waard...

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

De firmware kun je bij Maxtor vragen :) Maar ik ben het wel mee eens dat je de schijf beter kunt omruilen. Ook omdat je dan in principe met een gedegradeerde schijf zit, waar je helemaal niet voor hebt betaald. Ik zou de schijf ook gewoon omruilen voor een Hitachi T7K of een WD Caviar schijfje.

Verwijderd

Koop een extra sata kaartje van een paar tientjes en zet die erbij.
De goedkoopste conceptronics kost rond de 20 euro.

Je harddisk omruilen (verzendkosten) of een ander moederbord kost ook geld.

Belachelijk probleem trouwens.
Sata zou toch een verbetering moeten zijn?

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2006 13:56 ]

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Verwijderd schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 13:52:
Koop een extra sata kaartje van een paar tientjes en zet die erbij.
De goedkoopste conceptronics kost rond de 20 euro.

Je harddisk omruilen (verzendkosten) of een ander moederbord kost ook geld.

Belachelijk probleem trouwens.
Sata zou toch een verbetering moeten zijn?
SATA is het probleem niet. Het probleem ligt in de harddisk's firmware in combinatie met de chipset op je mobo

Verwijderd

Maar in dit geval is de chipset die op het conceptronics kaartje en niet meer de Nforce chipset

• eatualive
Zoals ik al merk zijn er weinig mensen die echt een duidelijke oplossing heb voor dit probleem, ik denk dat ik dan toch maar vlug een nieuwe bestel en de andere RMA stuur.

Ik wil het risico niet nemen dat de garantie vervalt als ik hem flash en dat het dan nog maar half of niet gaat werken.

• Alexman
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 05-11-2024
And what about the pin11 modificatie? Toch simpel om te doen? Je legt pin 11 van de sata connecter aan de massa en whoppa, probleem opgelost. Het probleem met de nforce4 chipset is dat ze de pin11 zwevend (not connected) hebben gehouden, terwijl hij een duidelijk signaal niveau moet aangeven, dwz hoog/1 wanneer de sata2 spec deze pin gebruikt, en laag/0/massa wanneer de functie uit staat. Sommige controllers zoals promise, nforce4 hebben die signaallijn niet degelijk naar beneden getrokken dus kan je dat best zelf doen.. met een weerstandje van 100ohm of direct aan de massa. Het is digitale techniek, het is een officiele analyse+fix from diamond, waarom dan miepen over te weinig tijd, firmwares etc etc.

Ik heb zelfs trouwens ook een diamondmax 10, 250gb sata2 op een a8n-e nforce4 boardje.

• Brede P
  • Laatst online: 08-01 14:43
Dus schop je hiervoor een topic van bijna een half jaar oud omhoog?
Inmiddels komt het probleem Maxtor i.c.m. NForce4 weinig meer voor, de meeste schijven hebben keurig de nieuwe firmware te pakken. Moet je net een oude voorraad treffen wil het mis gaan.

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Pin 11 mod staat al meer dan een half jaar in de FAQ van dit subforum.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.