Welke geluidskaart voor....

Pagina: 1
Acties:

• ChUcKiE
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 17:07

ChUcKiE

Dus........

Topicstarter
Ik zoek een gemiddelde geluidskaart voor het afspelen van wat DVD's en voor het spelen van spelletjes als Quake2 en Diablo2/RA2 (dus zeker geen Q3 of UT). Welke soundkaart is daarvoor het meest geschikt en heeft een lekker prijskaartje?? De soundcard moet in ieder geval perfect werken onder win2k en op mijn Asus A7V, waar mijn oude soundcard niet op werkt (Aureal Vortex 8820, A3D 1.0). Ik heb niet perse een digitale uit/in gang nodig, dara ik geen MD of iets dergelijks heb. Verder doe ik ook niets met midi.

Graag wel werkend met een luidsprekersetje als de labtec 2514/ of creative FPS****
Verder heb ik een dobly Surround (geen digital) versterker in mijn stereo toren.

Wie owie geeft mij raad?

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:00

Exirion

Gadgetfetisjist

Een simpele OEM Soundblaster Live! lijkt me prima voor je. Ik heb 'm een keer ergens voor 135 gulden gehaald (MyCom) dacht ik, maar da's 2 jaar geleden. Nu is er den Player 1024 oid en die is ook zo'n 150 gulden. Het werkt prima in Windows, maar sommige mensen hebben wat problemen met Windows 2000. Maar met de nieuwe drivers is dat waarschijnlijk opgelost. Bij mij werkt alles goed in Win2K, maar dat komt omdat ik LiveWare niet heb geinstalleerd (ik speel toch geen spellen in Win2k).

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• ChUcKiE
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 17:07

ChUcKiE

Dus........

Topicstarter
Dus deze:

LIVE! Player 1024 bulk 139,-

Verkrijgbaar bij Gistron, is eigenlijk al voldoende??

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:00

Exirion

Gadgetfetisjist

Ja, voor spellen is ie prima en voor DVD kun je ook 2 versterkers dus 4 boxen erop aansluiten (front en rear dus) :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein