Toon posts:

Nieuwsbrief versturen incl Attachements exl emaillijst

Pagina: 1
Acties:
  • 122 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Inmiddels hebben veel mensen zich ingeschreven voor mijn nieuwsbrief. In het begin was het nog mogelijk dit stuk voor stuk te versturen maar de lijst is inmiddels gegroeid tot 1000.

Ik heb een aantal programma's geprobeerd om de e-mail in een keer te versturen maar over het algemeen tref ik daarbij de volgende problemen aan:

- Het programma gebruikt een mailserver die blacklisted is. Hierdoor belanden veel mails in de spambox terwijl het dus geen spam is.
- Het programma plaatst alle emailadressen in de CC of BCC. Hierdoor ziet iedereen elkaars emailadress en belanden de mails tevens weer in de spambox.
- Het programma accepteert geen attachements
- Het programma zet zelf relclame onderaan de emails.
- Er zijn geen groepen. Ik heb bijvoorbeeld groepen die wél het ene willen ontvangen maar niet het andere.

Is er een oplossing waarbij de mails stuk voor stuk gestuurd worden. Inclusief attachement, zonder reclame en zonder dat deze linea recta in de spambox belanden? Het liefst freeware natuurlijk, we blijven Nederlands. :D

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2006 13:09 ]

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-08 09:24

Maasluip

Kabbelend watertje

Een goede mailserver stuurt BCC adressen niet door. Daarvoor is het BCC. Ja, er zijn mailservers die gewoon dom zijn en de BCC meesturen zodat de ontvanger het kan zien.

Is versturen via een normaal e-mail programma met alle adressen of (als dat te veel is) een distributielijst in de bcc geen optie? Je verstuurt dan gewoon via je eigen provider, en die is neem ik aan niet geblacklist.
Of anders via VBA in outlook? Met een loopje een bepaalde adressenlijst doorlopen en iedereen afzonderlijk een mail sturen.

Signatures zijn voor boomers.

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Maasluip schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 13:14:
Een goede mailserver stuurt BCC adressen niet door. Daarvoor is het BCC. Ja, er zijn mailservers die gewoon dom zijn en de BCC meesturen zodat de ontvanger het kan zien.
offtopic:
heb je voorbeelden van dergelijke mailservers? ik ken er geen een die BCC negeert namelijk?

• Maasluip

Maasluip

Kabbelend watertje

Erkens schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 13:18:
[...]

offtopic:
heb je voorbeelden van dergelijke mailservers? ik ken er geen een die BCC negeert namelijk?
Goed dat je het vraagt, nu heb ik het moeten opzoeken en blijkt dat mijn geheugen een zeef is. Er zijn mailservers die de bcc laten zien als jij de geadresseerde bent die in de bcc staat. Dus niet dat je alle andere bcc's ziet.

Zie [rml]sputnik32 in "[ Thunderbird] Wat vinden we ervan? Deel ..."[/rml] en de berichten eronder.

[ Voor 14% gewijzigd door Maasluip op 23-03-2006 13:25 . Reden: Copy-past fix ]

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Maasluip schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 13:24:
[...]

Goed dat je het vraagt, nu heb ik het moeten opzoeken en blijkt dat mijn geheugen een zeef is. Er zijn mailservers die de bcc laten zien als jij de geadresseerde bent die in de bcc staat. Dus niet dat je alle andere bcc's ziet.
hmm, raar want in principe is het gewoon onmogelijk, tenzij de mail lokaal blijft. :)
die lees ik op dit moment :+ :*

edit:
ah, duidelijk dat topic, tnx

/offtopic

[ Voor 4% gewijzigd door Erkens op 23-03-2006 13:28 ]

Verwijderd

Topicstarter
Maasluip schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 13:14:

Is versturen via een normaal e-mail programma met alle adressen of (als dat te veel is) een distributielijst in de bcc geen optie? Je verstuurt dan gewoon via je eigen provider, en die is neem ik aan niet geblacklist.

Of anders via VBA in outlook? Met een loopje een bepaalde adressenlijst doorlopen en iedereen afzonderlijk een mail sturen.
Hoe stel ik een distributielijst samen? Ik kon op GOT wel iets vinden over een *.dat bestand maar niet hoe deze geimporteerd en afgehandeld wordt.

• Maasluip

Maasluip

Kabbelend watertje

Erkens schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 13:26:
[...]

edit:
ah, duidelijk dat topic, tnx
offtopic:
Zoals je daar kunt lezen mag het zelfs van de RFC.
Verwijderd schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 13:29:
[...]

Hoe stel ik een distributielijst samen? Ik kon op GOT wel iets vinden over een *.dat bestand maar niet hoe deze geimporteerd en afgehandeld wordt.
Dan zul je eerst moeten aangeven in welk programma je die distributielijst wil aanmaken.

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk outlook express. Ik gebruik op dit moment eigenlijk geen mail-client software dus in principe kan alles.

Is er overigens geen standalone programmatje dat dit zelfstandig afhandeld?
Pagina: 1