Toon posts:

[flash]instellen pad voor loadMovie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
wanneer je in flash een xml-bestand of een jpg wil inladen (met XML.load resp. mc.loadMovie), wordt het pad naar het betreffende bestand gïnterpreteerd t.o.v. het html-bestand waarin de flash geëmbed is. dit wordt een probleem als je dezelfde flashmovie wilt gebruiken op verschillende niveaus van een directorystructuur. bij het inladen van flv-bestanden interpreteerd flash het pad t.o.v. de locatie van de swf zelf, wat bij gebruik op meerdere plekken handiger is.
Je kunt er natuurlijk voor kiezen het pad van het html-bestand naar het swf'je als variabele mee te geven, maar is op de een of andere manier ook in te stellen wat voor pad er gebruikt moet worden (relatief tov html of relatief tov swf)?

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Waarom geeft je het niet absoluut mee i.p.v. relatief?

/data/something.jpg

Waarbij de eerste slash aangeeft dat je vanuit de site-root een bestand probeert te laden (dus: www.foo.com/data) Dan maakt het geen reet meer uit in welke map je HTML/SWF bestand staat.

[ Voor 22% gewijzigd door RobIII op 23-03-2006 13:16 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Verwijderd

Topicstarter
daar had ik niet aan gedacht. ik moet dan wel nog evengoed een variabele meegeven omdat we bijvoorbeeld een testomgeving hebben waar de fla niet in de site-root staat, maar dat is niet zo'n probleem.

je krijgt dan trouwens wel het probleem dat je een verkeerd pad hebt wanneer je je movie met ctrl-enter test.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2006 13:42 ]

• McVirusS
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-01 10:51
Dat is op te lossen door bijvoorbeeld het path in een variabele te stoppen.

Flash ActionScript:
1
2
3
4
5
if(CustomActions) { // is alleen true in Flash zelf
    var path = "";
} else {
    var path = "/data/"; // bijvoorbeeld
}