Toon posts:

Nieuwe PC voor de nieuwe Windows Vista

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Dit is de eerste keer dat ik een Complete PC in elkaar ga zetten.
Dus daarom zit ik nog steeds met een paar twijfels.

Gebruiksdoel: Bedoeld voor Windows Vista om er de nieuwste Spellen, Fotoprogramma's, Muziek (Mediacenters, etc.) en om grote downloads mee binnen te halen. (Newsbin, BitTorrent.)

Boodschappenlijst:
Processor: Intel Pentium D 920 2.80GHz 800MHz, 4Mb, S775, ATX - € 283,00
Moederbord: Gigabyte 8I945GMF,S775,i945GMF,4xDDR2,VGA,mATX - € 115,00
Geheugen: Corsair ValueSelect, 1024Mb, DDR2 SDram, PC4200 - € 99,00
Videokaart: Asus EN6600 Silencer 256Mb, DVI, TVo, PCI-E - € 99,00
Opslag: Western Digital 80Gb, 7200rpm, SATA300, 8Mb cache - € 56,00
CD/DVD: NEC ND-3550 Dual Layer 16x DVD+/-R(W) Zwart, bulk - € 39,00
Kast & Voeding: Antec SLK2650 black - € 86,00

Vragen:
Ik heb nog steeds een aantal vragen over het moederbord.
Ik kom er niet uit of dit nu wel of niet geschikt is voor mijn nieuwe processor en geheugen.

Tevens ben ik er nog niet wijzer van geworden of dit moederbord ook in de kast past en ook een onboard geluidskaart en netwerk kaart heeft.

Bronnen:
Ik heb een artikel gevonden uit PC Magazine met als titel “De Perfecte PC voor Windows Vista”

Alleen omdat ik het toch met een aantal componenten niet eens was (te duur), heb ik sommige anders gekozen.

De onderdelen wil ik gaan bestellen bij Informatique.nl

Alvast bedankt en hopelijk kunnen jullie mij verder helpen.

Maxxiester.

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2006 12:25 ]

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-02 16:31
zou zoiezo 2gb geheugen nemen. bij boot verbruikt vista al 500mb+
en 80gb hdd word ook krapjes denk je zelf niet?

[ Voor 28% gewijzigd door sharkzor op 23-03-2006 12:14 ]

Verwijderd

Ik zou ipv 1 bankje geheugen 2 nemen ivm dual channel.
Verder zou ik een grote opslag nemen 80gb is vrij klein en 250gb kost egt niet zoveel meer.

Verder ziet het er wel goed uit. Mocht je veel gaan game kan je altijd nog een beter videokaart nemen maar voor nu kan die wel mee.

• Skaah
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
80 GB is toch niet meer van deze tijd? Voor twee, drie tientjes meer heb je 2 - 3x zoveel storage.

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 12:15:
Ik zou ipv 1 bankje geheugen 2 nemen ivm dual channel.
Of juist 1 bankje zodat er later nog ruimte is een tweede gieg erbij te plaatsen. :o

🌞🍃

Verwijderd

dit systeem is niet echt "toekomst gericht" ik zou wachten tot eind april en dan 1 kopen want dan halveert intel zijn prijzen van de dualcore's
en ik zou een goedkopere webshop zoeken want je betaald veel teveel voor de meeste stukken

btw leg 40€bij en ge hebt een SATA 300 schijf van 300gig

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nog een grote harde schijf gekocht, dus daarom heb ik voor 80GB gekozen.

Zou de videokaart zowiezo genoeg zijn om "Aero Glass (3D effecten)" te toveren?

Over de kast, zou het moederbord daar in passen?

Alvast bedankt,

Maxxiester.

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:49
sharkzor schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 12:14:
zou zoiezo 2gb geheugen nemen. bij boot verbruikt vista al 500mb+
en 80gb hdd word ook krapjes denk je zelf niet?
De beta die jij nu draait misschien wel, maar de RTM-code zal het toch wel met wat minder doen hoor. :z

• Mentox
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-10-2025
Verwijderd schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 12:29:
Ik heb nog een grote harde schijf gekocht, dus daarom heb ik voor 80GB gekozen.

Zou de videokaart zowiezo genoeg zijn om "Aero Glass (3D effecten)" te toveren?

Over de kast, zou het moederbord daar in passen?

Alvast bedankt,

Maxxiester.
Ja, maar ik zou wachten want wat vista nodig heeft is niet bekend. Het moederbord gaat wel passen maar ik zou kijken voor een ATX een geen Micro ATX.

Er zijn helaas mensen in dit forum die denken dat Vista 2GB nodig hebben omdat ze met een BETA gewerkt hebben. Een BETA is alles behalve geoptimaliseerd. De personen die dit zeggen zijn waarschijnlijk niet legaal aan een kopie gekomen of MS heeft domme mensen in de lijst van Beta testers opgenomen

Het leven is als een medaille, het heeft een glimmende en een donkere kant.

Verwijderd

Mento schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 12:44:
[...]

Ja, maar ik zou wachten want wat vista nodig heeft is niet bekend. Het moederbord gaat wel passen maar ik zou kijken voor een ATX een geen Micro ATX.

Er zijn helaas mensen in dit forum die denken dat Vista 2GB nodig hebben omdat ze met een BETA gewerkt hebben. Een BETA is alles behalve geoptimaliseerd. De personen die dit zeggen zijn waarschijnlijk niet legaal aan een kopie gekomen of MS heeft domme mensen in de lijst van Beta testers opgenomen
Inderdaad en onlangs heeft MS nog wel de eisen voor windows XP naar beneden geschroefd.

• Daros
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:08
En de Videokaart daart kan je de huidige games amper op spelen laat staan de nieuwste!
En je wilt hem voor Vista alleen dit komt pas in Jan2007 uit!

Verwijderd

2 keuzes voor jou, ofwel op zijn minst 200euro meer besteden voor betere componenten, ofwel nog een half jaartje wachten. Vista duurt nog bijna een jaar!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:27
De PC is snel zat voor Vista. Zoals het er nu uit ziet is eind november Vista gewoon klaar, maar vanwege de grote computerfabrikanten komt het pas in januari uit. Dat is dus hooguit 9 maanden. Waarschijnlijk zullen de systeemeisen voor Vista niet eens zo gek veel hoger liggen dan XP. Je moet alleen even opletten als je Aero wilt draaien dat je een daarvoor geschikte videokaart uit kiest. De videokaart die jij hebt uitgekozen is voldoende.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Pagina: 1