Toon posts:

Dram frequency instellen??

Pagina: 1
Acties:
  • 168 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,ik heb een A8N-SLI Deluxe mobo en zou graag de dram frequency instellen in de bios maar vind deze nie.
Heb bios versie 1006.
Er staat wel iets van frequency maar dan DDR 200 ,DDR 500 enz..
Maar ik zou 166Mhz voor m'n geheugen moeten instellen om m'n cpu bij te houden maar dit staat er nie bij.
en als ik in a64 tweaker 166mhz instel word deze teniet gedaan bij een volgende opstart.
Wat moet ik doen??

PS:heb kingston 2 x 512mb PC3200 DDR SD RAM 3.0-3-3-8 @ 200MHz

en een winchester amd 64 3500+

Zit nu op 2,4 Ghz OC met standaard koeler

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2006 12:16 ]

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16:30
Verwijderd schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 12:01:
Hallo,ik heb een A8N-SLI Deluxe mobo en zou graag de dram frequency instellen in de bios maar vind deze nie.
Heb bios versie 1006.
Er staat wel iets van frequency maar dan DDR 200 ,DDR 500 enz..
Maar ik zou 166Mhz moeten instellen om m'n cpu bij te houden maar dit staat er nie bij.
en als ik in a64 tweaker 166mhz instel word deze teniet gedaan bij een volgende opstart.
Wat moet ik doen??
RTFM!

• SnelheidsDuivel
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19-08-2025
En daarmee bedoelt hij: Read The Fucking Manual... :*)
Kijk daarna eens naar dit topic voor wat uitleg.

O ja, en het wordt hier niet op prijs gesteld als je vragen stelt zonder eerst zelf naar een oplossing te hebben gezocht. :7

[ Voor 3% gewijzigd door SnelheidsDuivel op 23-03-2006 12:13 ]

Verwijderd

Topicstarter
Heb in de manual gekeken maar daar staat blijkbaar dat je ddr 166 niet kan instellen dus daarom deze topic.heb ook al rondgekeken op het a8n-sli topic maar ook nie echt iets bruikbaars gevonden!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17:47

Haan

dotnetter

Verwijderd schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 12:21:
Heb in de manual gekeken maar daar staat blijkbaar dat je ddr 166 niet kan instellen dus daarom deze topic.heb ook al rondgekeken op het a8n-sli topic maar ook nie echt iets bruikbaars gevonden!
Dan kan het blijkbaar niet, als het in je manual staat ;)

Maar waarom zou je geheugen ook op 166 MHz moeten lopen :? Die cpu draait toch ook op 200 MHz?

Kater? Eerst water, de rest komt later

Verwijderd

Topicstarter
ik had gelezen dat als je je HTT verhoogt om te overklokken dat je je ram frequency moet aanpassen via deze tabel->http://math.gogar.com/athlon64.cgi?showtable=1
Ben totale noob dus ja ...
M'n HTT staan nu op 218 x 11 =2400mhz

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17:47

Haan

dotnetter

Dat is pas nodig om te doen op het moment dat je geheugen de hogere snelheid niet meer aankan :)
Als je je cpu gaat overklokken, gaat de geheugen freqentie namelijk mee omhoog.

Dus wat ik zou doen is gewoon lekker je geheugen op standaard frequency laten draaien (dat is dan nu 218 MHz) en dan kijken of je pc nog stabiel blijft. (nachtje prime95 draaien oid).

Kater? Eerst water, de rest komt later

Verwijderd

Topicstarter
Ah ok,bedankt om dit even recht te zetten ;)
Hoeveel Ghz zou ik halen met de standaard koeling?

• wouter37
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-02 21:49
Verwijderd schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 12:49:
Ah ok,bedankt om dit even recht te zetten ;)
Hoeveel Ghz zou ik halen met de standaard koeling?
we hebben geen glasenbol dat kunnen wij niet zeggen gewoon in kleine stapjes proberen

kijk voor mijn kitcar project hier: http://wouters-stekkie.synology.me/joomla/

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Hoi Freazy,

Welkom op GoT :) Zoals ja al begrepen zult hebben onderhand hebben wij hier op GoT een eigen aantal regeltjes, dit om te zorgen dat alles goed blijft lopen :)

1 van de regels is dat je de FAQ van het betreffende sub-forum goed doorleest, deze zijn er niet voor niets, daar kan je echt een hoop info uithalen ;)

Verder wordt het erg op prijs gesteld als je even google en de search van GoT aanslingert om het een en ander op te zoeken, ook dit even doen dus voortaan ;)

Klinkt allemaal erg streng maar is om het niveau hier goed te houden :)

Deze gaat dus op slot omdat je zelf eerst wat meer werk zal moeten gaan doen voordat je hier post :)

Veel plezier nog hier op GoT!

edit: @ de meeste mensen hierboven, laat die reacties toch eens jongens! Als ik dat zeg heeft dat iets meer nut, jullie kunnen beter een TR aanmaken ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Apen-nootjes op 23-03-2006 16:45 ]

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.