X2 4800 - moet applicaties 2x starten.

Pagina: 1
Acties:

• Tranzy
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-04 15:43
Heb nu een tijdje een X2 4800 maar wat mij opvalt is dat als ik een spel of programma wil starten dat hij niet gestart wordt. Ja hij wordt wel gestart maar hij blijft hangen met een CPU van 50%. Process beëindigen en snelkoppeling weer dubbelklikken en hij start wel.

Heb het tot nu toe gemerkt met: Command & Conquer (FD), Windows Mediaplayer, BF2.

Ik begrijp niet zo goed waar dit aan ligt.

Ik heb geen Cool 'n Quiet aan staan en ook geen AMD cpu driver geinstalleerd staan.
Windows Media Centre 2005 SP2
Nforce4 amd chipset drivers 6.70
verdere hardware specs in sig.

Ik heb google al geraadpleegd maar kan niet echt de juiste zoekterm verzinnen om op te zoeken. Dus hoop het maar zo te doen.

Ik heb ook een leuke computer..

• SnelheidsDuivel
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19-08-2025
Heb je bij de installatie de volgende stappen uitgevoerd?

Het schijnt dat vaak de cpu driver wordt vergeten en er is een microsoft hotfix (nog niet via update) voor dualcore processors.

• Tranzy
Ik dacht dat die cpu driver voor de C&Q functie was.

Verder heb ik alle stappen doorlopen. behalve de fix en de cpu driver.

Verwijderd

driver voor processor ? :P

Tis meer een programmatje die de temperatuur regelt van je cpu C&Q of zit ik er naast en bestaat er wel een driver voor een cpu ?

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 13:04:
Tis meer een programmatje die de temperatuur regelt van je cpu C&Q of zit ik er naast en bestaat er wel een driver voor een cpu ?
Ja :9

• Tranzy
Nou het is dus niet de driver en ook niet de fix. Ik heb het probleem nog steeds. Net weer met msn messenger.

• Tranzy
**kuch* schop *kuch*

Net een verse install weer gedaan van Media Center 2005.

Mijn stappen:
  1. Windows install
  2. Chipset 6.70
  3. X2 Driver (vraag me echt af of deze nodig is als je geen C&Q gebruikt)
  4. Windows Update
  5. Dualcore fix Microsoft
  6. Nvidia Video drivers
  7. Rest software
Ik heb dus net weer gehad dat ik Windows Media player wilde starten maar niet tevoorschijn kwam. Via task manager zag ik dus wmplayer.exe 49% cpu. Process beeindigen en weer starten en 2e maal start hij gewoon op.

Iemand echt geen id.. ??

[ Voor 7% gewijzigd door Tranzy op 25-03-2006 13:55 ]

Verwijderd

de X2 staat dan toch voor iets eh :p
neenee ik had daar met mijn x2 4200 geen last van

Verwijderd

misschien ligt het aan media center? ik draai een 4400, en wist ook totaal niets af van een cpu driver, terwijl dat die hier toch (na wat hulp) helemaal stabiel en snel draait...

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-05 15:47

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Je zou inderdaad gewoon Windows XP eens moeten proberen als je daar de mogelijkheid voor hebt.
Verder kom ik vaak Windows Media Center tegen terwijl mensen de hele Media Center functionaliteit niet gebruiken omdat de PC geen HTPC is. Waarom dan Media Center Edition draaien? 8)7

Verder vind ik een driver voor een CPU niet zo gek, je hebt toch ook drivers nodig voor je chipset, videokaart, geluidskaart, etc? Waarom dan niet voor de CPU.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• Tranzy
Ik heb media center draaien omdat het vrouwtje regelmatig een serie op wil nemen. Die kijkt ze weer via de xbox op de TV. Tja ...dat kan ook wel onder XP maar de EPG is zo makkelijk. En het is toch ook XP onder de motorkap.

Mijn systeem is super stabiel .. op een paar van deze dingetjes na....en die zitten mij gewoon een beetje dwars.

Verwijderd

Maar wat ik niet begrijp. Waarom koop je zo'n dure CPU zonder je een beetje in je aankoop te verdiepen? Dat is toch zonde of niet?

Ik zou gewoon XP pro pakken.
Die chipsetdrivers, weet niet of dat de juiste zijn, volgens mij niet. Pak eens de gewone nforce 4 drivers. Eerst alles netjes oninstalleren en drivercleaner toepassen.
Uiteraard moet je de CPU X2 driver installeren!, en zonodig de MS hotfix.

Als je op de site van AMD zou lezen, kom je er achter dat het installeren van de CPU driver wel slim is. Zowel voor de AMD Athlon64 (64-bit driver) als voor de X2 (dualcoredriver).
Vroeger hoefde je idd geen CPU drivers te hebben maar nu wel.

• Tranzy
Verwijderd schreef op zaterdag 25 maart 2006 @ 14:34:
Maar wat ik niet begrijp. Waarom koop je zo'n dure CPU zonder je een beetje in je aankoop te verdiepen? Dat is toch zonde of niet?
Wie zegt dat ik dat niet gedaan heb...hoe kom je daarbij ??? En wat heeft dit met mijn probleem te maken. Ik draai MCE 2005 ...betekent dat dat ik bijvoorbeeld niet mijn HomeVideo's wat sneller mag builden in Premiere ?? Want daar is de Dual Core toch wel prettig.
Die chipsetdrivers, weet niet of dat de juiste zijn, volgens mij niet. Pak eens de gewone nforce 4 drivers. Eerst alles netjes oninstalleren en drivercleaner toepassen.
Uiteraard moet je de CPU X2 driver installeren!, en zonodig de MS hotfix.
nForce4 AMD Edition - Windows XP/2000 (32-Bit)

Version: 6.70
Release Date: October 26, 2005
WHQL Certified

Uhhhhh .bezoekje aan www.nvidia.com en je zal zien dat deze goed zijn ;)
Als je op de site van AMD zou lezen, kom je er achter dat het installeren van de CPU driver wel slim is. Zowel voor de AMD Athlon64 (64-bit driver) als voor de X2 (dualcoredriver).
Vroeger hoefde je idd geen CPU drivers te hebben maar nu wel.
Heb ik gezegd dat dit niet slim is ???? ... ik dacht alleen dat ze nodig waren voor Cool & Quiet ..maar dat gebruik ik niet.

maar toch bedankt voor het meedenken vriend ! :+

[ Voor 52% gewijzigd door Tranzy op 25-03-2006 14:49 ]

• TheBlasphemer
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-11-2025
Sorry dat ik me meng in deze discussie zonder echt goede oplossing, maar ik wil even wat rechtzetten.
Ik zie hier een aantal mensen zeggen dat je maar XP Pro moet installeren in plaats van XP MCE, Dit vind ik complete onzin. XP MCE is eigenlijk gewoon XP Pro met wat extra drivers/services en het MCE programma.
Ikzelf heb een AMD Athlon 64 X2 4200+, draai MCE, en ik heb werkelijk nergens last van.
Kun je trouwens de rest van je specs ook even posten? Het lijkt me erg raar als dit aan je processor ligt, die voert namelijk alleen code uit. Als een programma blijft hangen, dan wordt er wel code uitgevoerd (dus proc lijkt me dan in orde), maar komt hij ergens in een endless-loop terecht. Het feit dat er 50% CPU staat ipv 100% CPU komt alleen omdat er waarschijnlijk 1 thread in een endless loop komt, en die dus nooit alletwee de cores kan beslaan ;)

Samengevat: XP MCE zou gewoon moeten werken als je dat wilt. Lijkt me sterk dat X2 dit veroorzaakt. Kijk ook eens naar andere hardware :)

[img=http://www.web2messenger.com/smallstatus/w2m/theblasp.png]

• Tranzy
Kijk even in mijn sig voor mijn complete specs. Thnx

Verwijderd

Ik wilde niet zeiken ofzo. Maar als ik zoveel geld aan proc uit zou geven zou ik wel goed nakijken hoe het met drivers zit, heb ik ook met mijn destijds 350,- euro kostende newcastle gedaan.
Voor dat geld wil ik het ook allemaal wel weten ;)

Maar je probleem, Als je mijn signature bekijkt moet je wel aannemen dat ik ook regelmatig op nVidia.com zit.
Ik had me in eerste instantie wel vergist in de chipsetdrivers (Ik dacht dat het totaal andere waren), maar zijn deze XP/2000 drivers dan ook voor MCE bedoelt. Zou heel goed kunnen hoor, ik weet het niet zeker, ik heb geen nforce4. Maar ik zie dan wel bij nforce4 AMD staan: of voor XP of voor 2000, en niet beide! Welke heb je nu?
Wat zegt MCE over welke drivers je nodig heb op fora en google?
Pagina: 1