Toon posts:

Internet delen (meerdere ip's van provider)

Pagina: 1
Acties:
  • 122 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik ben sinds kort verhuisd en ze hebben hier het internet gedeeld met meerdere huizen. Het betreft ipact tud abo (2MB+ down/1MB up) met meerdere ip adressen. Momenteel krijgt iedere computer dus een ip adres van de provider 84.35.**.*** Op zich wel fijn, want hierdoor heb je niet het probleem dat je allemaal op hetzelfde netwerk zit (toch?) en dus bij elkaars bestanden kunt en printers. Verder zou ik even geen voordeel kunnen bedenken maargoed. Als er meerdere computers aangesloten worden dan het aantal ip adressen van de provider dan gaat het fout, want dan krijgt de volgende computer geen ip meer. Nu dacht ik dat ik wel een router weer achter mn aansluiting kon zetten en dan vervolgens 192.168.1.1 - 192.168.1.*** ip adressen uitdelen en zo het probleem op te lossen. Probleem is echter dat ik niet weet wat ik in moet stellen. Ik heb hier een Vigor 2200E liggen en dacht dat die dat wel zou moeten kunnen, maar ik weet dus niet wat ik in moet stellen. De situatie is als volgt:

Zyxel prestige 600 series modem/router -> geen-merk switch -> 13 computers (elk met een ip adres in de reeks van 84.35.**.***

Instellingen van de modem die de vorige beheerder aan mij heeft gegeven:

mode: routing
ENET ENCAP
multipl: LLC
virtual VPI 0
circuit VCI 34

ip adress: obtain autom
network adress tpous: none

lan: ip adres: 84.35.**.113
lan subn: 255.255.255.240

dhcp: subnet: on
client ippool: 84.35.**.114
(niet te lezen): 13 (waarschijnlijk het aantal computers)
primary dns: 212.29.***.1
212.29.***.254

Het zou super fijn zijn als iemand mij kan helpen!

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

Je spreekt jezelf een beetje tegen ,als je echt meerde ip's hebt gekregen waarom zou je dan nog gaan delen ?

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

Verwijderd

Topicstarter
HerbyNL schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 10:42:
Je spreekt jezelf een beetje tegen ,als je echt meerde ip's hebt gekregen waarom zou je dan nog gaan delen ?
Ik snap je opmerking niet helemaal. Ik zal het nog beter uit proberen te leggen. We hebben 13 ip adressen gekregen, dat gaat goed zolang er ook 13 computers zijn. Maar als iemand even zn laptop ook nog aansluit gaat het mis. Want dan kan er dus een iemand niet meer op internet. Daarom wilde ik uitvinden hoe een router in te stellen zodat ieder weer een soort van sub netwerkje aan kan sluiten, zodat mensen zelf meerdere computers kunnen aansluiten en tussen hun eigen computers bestanden etc delen. Dat was het plan. Is het zo duidelijker? (de router moet dan het ip adres krijgen van de provider en de computers aan de router krijgen dan een ip adres in de reeks van bv 192.168.1.* Zo moet je makkelijk veel meer computers aan kunnen sluiten.)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2006 10:51 ]

• polthemol
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14-04 22:48

polthemol

Moderator General Chat
Doe gewoon 1 router voor alle pc's ? Is ook makkelijker ivm sharen onderling en als je dat wil voorkomen of selectief wil laten gebeuren, useraccounts is the keyword.

Met die ipadressen voor alle pc's en dan nog een router voor laptops ed. ga je je hetzelf onnodig ingewikkeld maken afaik.

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

Verwijderd

En kan je niet gewoon van die router op een nieuwe router instekken... Die de rest dan verdeelt?

Ik zie het probleem niet? Tegenwoordig kunnen routers ook autosensing doen en moest dat niet gaan verander je toch geen het kopje van uw utp?

Gaat dit niet?

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

^^ Hij wil gewoon een NAT voor overige guest clients. Je zal dan 1 ip adres moeten opofferen zodat dat NAT ook een buiten adres heeft. Ik kan momenteel even niet hier op internet (Got is gelukkig vrijgegeven) anders zoek ik even voor je op hoe je aan 1 interface een NAT kan hangen en de rest gewoon vrij laat gaan over die Switch.

Het lijkt me het makkelijkste dit gewoon te doen op de Zyxel zelf (als het goed is kan het daarmee) anders moet je idd even die Draytek doorlussen en daar gewoon een gateway instellen.

[ Voor 23% gewijzigd door Herby op 23-03-2006 11:15 ]

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-03 16:47

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Bob is trots op dit plaatje...

Afbeeldingslocatie: http://img62.imageshack.us/img62/2697/config4qc.gif

Waarschijnlijk staat de vigor out of the box al goed ingesteld en hoef je alleen kabel te trekken.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu een linksys WRT54G gehaald en daar is het wel mee gelukt! Ik ben blij, zeker nu ik ook nog eens draadloos heb :P Bedankt voor het meedenken iig. Ik wilde gewoon dat elk huis weer een eigen netwerkje kan maken, alsof iedereen een apparte internet verbinding heeft. (dat heb je eigenlijk ook wel met die meerdere ip adressen van de provider) Als er dan mensen zijn die meerdere computers willen aansluiten moeten ze maar even een wrt54g kopen, dan zijn ze de rest iig niet tot overlast. Tot nu toe moesten mensen namelijk mijn kamer in om de modem te resetten en dat vond ik niet zo plezierig
Pagina: 1