Toon posts:

Telefoonkosten helpdesk bij niet-functioneren?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik vroeg me het volgende af. Hoe zit het eigenlijk met de telefoonkosten met een helpdesk, wanneer de problemen niet bij jezelf liggen? Eigenlijk is dat toch gewoon garantiewerk dat zonder vergoeding moet worden opgelost?

Ikzelf zit al anderhalve maand te prutsen om mijn ADSL-verbinding van Het Net (Snel Surfen) werkend te krijgen. Allereerst leek het probleem te liggen aan de exotische manier waarop de KPN hier ooit ISDN heeft aangesloten. Normaliter werkt ISDN met twee draden, maar ik had er 4! Zowel Het Net als de KPN was van mening dat ik daarom verbinding wilde maken met net netwerk onder een ander telefoonnummer dan het hoofdnummer. Kort daarna bleek er toch iets niet helemaal in orde te zijn bij Het Net. Nu krijg ik weer te horen dat mijn wachtwoord onjuist is. Al met al toch zeker een uur aan de telefoon gezeten met Het Net à € 0,45 per minuut. Natuurlijk zou je dit kunnen terugvorderen, maar niettemin ben ik van mening dat hier over het algemeen te licht over wordt gedacht.

• Pannenkoekkie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-03-2025

Pannenkoekkie

Sugar or Cheeze?

Verwijderd schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 10:03:
Normaliter werkt ISDN met Vier draden, maar ik had er 4!
I Rest my case... Maaruh, die gaan ze je dus niet vergoeden. Als je het dan echt niet aan de praat krijgt had je maar een monteur moeten bestellen (daar zijn ze voor)

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:01
Goedkoop = Duurkoop

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

• yohan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-02 13:05
Ga bij UPC. Slechts 0,10 p/m :)

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

• DP Kunst
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11-02 16:58
dat heeft mn oom dus gehad mn z'n chello abbo. die heeft een week lang iedere dag de helpdesk gebeld omdat z'n aansluiting niet werkte. na 7 dagen !!! kwamen ze erachter dat ze m nog helemaal niet aangesoten hadden |:( .toen gingen we verder, weer foutmelding. hij weer helpdesk belle, en op een gegeven moment gevraagd hoe dat zat met de vergoeding. toen konden ze wel even trugbellen...

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

• teigetjuh
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Als de provider echt fouten maakt kun je proberen de kosten terug te krijgen, maar als ik jouw verhaal een beetje begrijp, had je beter een monteur kunnen nemen... ISDN heeft namelijk voor de NT1 2 draden, daarna toch echt 4. ISDN is namelijk meer een netwerk, dan een telefoon. 1 ding snap ik niet: waar komt je telefoonnummer bij adsl te voorschijn??? Nergens.... Misschien moet je eens gaan kijken of je alles wel op de juist manier hebt aangesloten...
Dus:
code:
1
2
ISRA (komt je lijn binnen) -> splitter  -> NT1 -> telefoon
                                        -> adsl-modem.

Belangrijk is dus dat je de splitter voor de NT1 zet.

Op die manier moet je in elk geval een line-sync krijgen en dan kan alleen nog een wachtwoord fout zijn.
Krijg je geen line-sync: Controleer je aansluiting en controleer je kabels of die goed zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door teigetjuh op 23-03-2006 10:24 ]

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
teigetjuh heeft gelijk hier. Je zit op de verkeerde plek te kijken en ook de helpdesk heeft je 'heerlijk' geholpen. Achter je NT1 heeft ISDN inderdaad 4 draadjes, ervoor niet.

En je hebt met ADSL over ISDN ook helemaal niets met nummers te maken, behalve bij het aanvragen moet je het hoofdnummer van die ISDN lijn opgeven.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal straks ff een foto posten met daarop mijn aansluiting, maar ik heb VOOR de NT1 toch echt vier draden!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
En die gaan alle vier ook echt je NT1 in?

Dan is het redelijk simpel en is het een RJ11 plugje die je gewoon in je splitter kan steken. Alleen de middelste twee worden dan gebruikt.

[ Voor 15% gewijzigd door bjck op 23-03-2006 12:44 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• phizzie
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-01 21:11

phizzie

always look on the bright side

Kijk anders even wat voor kabel ze gebruikt hebben; soms wordt er uit gemak een 4 aderig kabel gebruikt waar er maar 2 werkelijk in gebruik zijn. Anders moet je met een multimeter even je kabels doormeten als je je huis belt met je mobiel.
Iemand die de spanning weet van die draden? We willen natuurlijk geen ongelukken...

Succes!

aw snap, was dat het alweer?

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
phizzie schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 12:51:
Kijk anders even wat voor kabel ze gebruikt hebben; soms wordt er uit gemak een 4 aderig kabel gebruikt waar er maar 2 werkelijk in gebruik zijn. Anders moet je met een multimeter even je kabels doormeten als je je huis belt met je mobiel.
Iemand die de spanning weet van die draden? We willen natuurlijk geen ongelukken...

Succes!
bij analoge telefoon is het geloof ik 50 volt. bij ISDN heb ik geen idee

404 Signature not found

• Andre_J
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07:39
Dacht zo rond de 100v met isdn

• Tropos
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 10:03:Al met al toch zeker een uur aan de telefoon gezeten met Het Net à € 0,45 per minuut. Natuurlijk zou je dit kunnen terugvorderen, maar niettemin ben ik van mening dat hier over het algemeen te licht over wordt gedacht.
En wat is nu je probleem? Als het probleem inderdaad bij de provider/KPN heeft gelegen en je stuurt daar een klacht over in, krijg je gegarandeerd een tegemoetkoming in je gemaakte kosten. Dus je meldt die klacht en klaar. Of je meldt 'm niet en je krijgt niets, maar dan moet je verder ook niet zeuren.

• Ceaser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:57
(jarig!)
dien coulance verzoek in met telefoonspecificatie zullen ze waarschijnlijk niet moeilijk over doen of het probleem dan bij of bij hun lag kijken ze niet zo nauw

• nickpma
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11-10-2025
SMSfreakie schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 13:34:
[...]

bij analoge telefoon is het geloof ik 50 volt. bij ISDN heb ik geen idee
Kan het daarom ook zijn dat ik de kale draden heb gepakt vanaf de hoofdaansluiting, dus vanaf dat kastje in de meterkast...

Deze wilde ik in een ander kastje doen, maakt allemaal niet uit, maar ik kreeg wel een schok...

Kreeg ik nou een schok van 50volt? Ik dacht altijd dat je telefoondraden lekker beet kan pakken, maar wanneer je ze dus tegelijk aanraakt voel je het wel?

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Ik had ooit een probleem met de voicemail van KPN; ik kreeg deze niet uit gezet. Na lang bellen met de dure helpdesk, bleek dat de fout bij hen lag. Uiteraard heb ik geklaagd dat ik het belachelijk vind dat ik kosten moet maken, door andermans fout. Ik kreeg keurig een brief terug met de melding dat ik de gemaakte kosten, ongeveer 20 euro, via mijn telefoonrekening terug zou krijgen en idd: ze hebben zich keurig aan hun woord gehouden.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• SMSfreakie
  • Niet online
nickpma schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 21:21:
[...]

Kan het daarom ook zijn dat ik de kale draden heb gepakt vanaf de hoofdaansluiting, dus vanaf dat kastje in de meterkast...

Deze wilde ik in een ander kastje doen, maakt allemaal niet uit, maar ik kreeg wel een schok...

Kreeg ik nou een schok van 50volt? Ik dacht altijd dat je telefoondraden lekker beet kan pakken, maar wanneer je ze dus tegelijk aanraakt voel je het wel?
volgens mij is dat alleen als de lijn actief bezet is ?

w8 ff zal ff mn multimeter in dat ding duwen hier :P

50,00 volt bij niks doen (alleen DSL loopt er over(analoge lijn hier))

Waar blijft je foto?

[ Voor 14% gewijzigd door SMSfreakie op 23-03-2006 22:07 ]

404 Signature not found

• nickpma
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11-10-2025
SMSfreakie schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 22:02:
[...]

volgens mij is dat alleen als de lijn actief bezet is ?

w8 ff zal ff mn multimeter in dat ding duwen hier :P

50,00 volt bij niks doen (alleen DSL loopt er over(analoge lijn hier))

Waar blijft je foto?
Ja, dus wanneer je een actief nummer en dsl hebt zoals ik toen had?
Nee was gewoon even goed schrikken, maar 50 volt valt me nog reuze mee, kind kan de was doen |:(

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-02 19:32

qless

...vraag maar...

PSTN: in rust volt of 5, als er gebeld wordt: 60 V
ISDN: 90-100 Volt voor NT1, na de NT1 is het 12 Volt

Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600

Verwijderd

Topicstarter
Hierbij de langverwachte foto: http://www.student.ru.nl/p.janssen/IMG_8023.JPG.

De situatie WAS dus zo: de oorspronkelijke kabel heeft vier aders. De blauwe en rode zaten in het oranje gedeelte van de NT1. De witte en de oranje gingen naar de wandcontactdoos aan de muur. Daar zit een analoge telefoon (bij pc) op aangesloten (zwarte connector). In ons huis zijn helemaal geen isdn-telefoons aanwezig. De andere grijze kabel gaat naar een andere analoge telefoon (slaapkamer boven). De twee zwarte kabels (onderaan de wandcontactdoos) gaan naar een Duovox. Eén van de dikke zwarte kabels van de NT1 gaat naar diezelfde Duovox; de andere dikke zwarte kabel van de NT1 gaat naar de pc (isdn-kaart).

Nu ik dit alles aan het controleren ben, kom ik iets vreemds tegen. We hebben namelijk nóg een analoge telefoon: die in de hal. Die zit dus aangesloten op de kabel die de NT1 ingaat! Dat is toch vreemd? Dit alles is aangelegd door een monteur van de KPN, op 10 november 1997.

Maar goed, een aantal weken geleden vertelde een persoon bij de KPN me dat ik die witte en oranje kabel kon doorknippen. Na dat gedaan te hebben, had ik helemaal geen telefoon meer. Dus gestript en aan elkaar gedraaid. Vervolgens heb ik dat laten zitten en alleen de blauwe en rode ader op de splitter aangesloten. Alles werkt nu dus, behalve ISDN. Maar dat ligt volgens Het Net nu opeens aan een onjuist wachtwoord. Ze sturen me een nieuw wachtwoord toe.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2006 23:24 ]

• stfn345
  • Laatst online: 02:03
NIet echt duidelijk, maar op het eerste gezicht lijkt het NIET goed aangesloten te zijn,

• SMSfreakie
  • Niet online
qless schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 22:49:
vertel mij dan eens waarom ik 50,0 volt meet als mn lijn in rust is?

404 Signature not found

• teigetjuh
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
qless schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 22:49:
PSTN is 50V in rust en daar komt nog een 100V bij op het moment van bellen.. Dus een piek van 150V
ISDN weet ik niet zo uit mijn hoofd...

• SMSfreakie
  • Niet online
teigetjuh schreef op vrijdag 24 maart 2006 @ 15:15:
[...]

PSTN is 50V in rust en daar komt nog een 100V bij op het moment van bellen.. Dus een piek van 150V
ISDN weet ik niet zo uit mijn hoofd...
Oeh :p dat ruikt naar meet resultaten :9

ok
rust 50v
pak ik mn Dect telefoon op (kiestoon / of bellen doesnt matter)
zakt die naar 10v..
incoming weet ik niet :P

best grappig als ik mn lijntjes kortsluit gaat mn dect telefoon rinkelen 8)

[ Voor 27% gewijzigd door SMSfreakie op 24-03-2006 22:37 ]

404 Signature not found

• Jimster
  • Laatst online: 23:29
Ik heb even je plaatje bekeken, maar er klopt dus totaal niks van die hele aansluiting. Die kabel met de rode, blauwe, witte en oranje is de hoofdkabel uit de grond? Dan hoort die oranje en de witte niet naar een wandcontactdoos te gaan, tenzij je nog een analoog abo ernaast hebt. Je hebt alleen analoge telefoons en die horen op de Duovox aangesloten te zitten.

ff plaatje gesoept:
Afbeeldingslocatie: http://www.jimster.nl/got/gotisdn.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door Jimster op 25-03-2006 00:09 ]

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:42
2 NT1 kastjes? Daar klopt iets niet :X

[ Voor 9% gewijzigd door Vinnienerd op 25-03-2006 01:30 . Reden: LE-ZEN ]

• gabiballetje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23-11-2024
Zoals die rode en witte draadjes zo aan mekaar zijn gedraaid klopt er geen reet van, dat is niet "de wmanier" om het te doen. Ik zou gewoon zeggen dat hun het mogen komen checken en opnieuw komen doen voor hun kosten en een leuke creditering voor je telefoonkosten mogen maken omdat hun het verkeerd hebben aangelegd.

• SMSfreakie
  • Niet online
gabiballetje schreef op zaterdag 25 maart 2006 @ 01:31:
Zoals die rode en witte draadjes zo aan mekaar zijn gedraaid klopt er geen reet van, dat is niet "de wmanier" om het te doen. Ik zou gewoon zeggen dat hun het mogen komen checken en opnieuw komen doen voor hun kosten en een leuke creditering voor je telefoonkosten mogen maken omdat hun het verkeerd hebben aangelegd.
k heb die foto nog eens goed bekeken,

bij mn overburen (ook ISDN) hadden ze de NT 1 maar bij de computer gehangen, telefoonlijn helemaal rondom gelegt, lijntje van de NT 1 naar de PC, en 1 naar de Quatrofox (oud! :+)
maar ze hadden dus wel een analoog lijntje via de zelfde kabel als de NT1 weer een analoog signaal uit de Quatrofox terug geleid naar het ISRA punt, ( ook over wit orange )

best kans dat ze bij de TS ook zo iets hebben uitgehaald :?

* SMSfreakie heb toen met ADSL aanleg die hele rommel maar naar de meterkast geholpen daar 8)

alleen dat was wel een hoop gepuzzel, omdat de lijnen heel onlogisch liggen.. (vraag me nu nog steeds af waarom ze ISDN hebben :') )

[ Voor 8% gewijzigd door SMSfreakie op 25-03-2006 11:18 ]

404 Signature not found

Verwijderd

Topicstarter
Volgens mijn factuur heb ik naast ISDN geen analoge aansluiting:

Periode 1 maart t/m 30 april: BelBasis ISDN Abonnement: € 43,92

Ik heb dus geen flauw idee waarom het hier zo krom is aangesloten...

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben er uit en de conclusie is dat het tóch goed is aangesloten. Zie deze situatieschets:
http://www.student.ru.nl/p.janssen/Situatieschets.jpg.

Vergelijkbaar met het verhaal van SMSFreakie dus!

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2006 09:43 ]

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:48

JvS

Ik heb hem zelf ook

ja, die wit en oranje wordt gebruikt om het telefoniesignaal terug te sturen. Ik gok dat de NT1 op een bovenverdieping hangt om hem ivm internet in de buurt van een pc te hebben, en dat wit-oranje gebruikt wordt om beneden (waar de telefoonlijn oorspronkelijk vandaan komt) ook telefoontoestellen te laten aansluiten.

Dit is geen fout ofzo hoor. En al was het fout aangesloten, het is na het isra punt, het punt waar je zelf verantwoordelijk bent voor de lijn en niet kpn. (al zullen ze, kpn kennende, je de kosten wel vergoeden als je een klacht bij ze indient).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Pagina: 1