Toon posts:

Low-spec DOS machines gebruiken als TS client? *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste,

Ik heb hier nog een aantal dosstations staan met een floppydrive en een netwerkkaart.
Nu vroeg ik mij af of het mogelijk is deze stations direct in te laten loggen met Terminalserverclient. Heeft iemand hier een idee over.?
Of heb ik hier toch een Windowsstation voor nodig te hebben.

Hans

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Dit past beter in WOS :)
NOS > WOS

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Ik neem aan dat je dos-stations gewoon low-specs machines bedoelt waar nu DOS op draait? Heb je toevallig wat gedetailleerdere specs? Verder zijn er Linux-distro's die TS clients aanbieden; is dat een idee?

Dosstations > Low-spec DOS machines gebruiken als TS client? *

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Lijkt me een kwestie van google maar raak voor een knaak:
Misschien is DIT wat voor je.....

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-03 10:10

mutsje

Certified Prutser

beste is dat je een linux dristro erop zet als van X2 bijvoorbeeld. Verder zijn er veel prebuild linux distro's met ica of rdp configured. even zoeken ... en je hebt keuze zat

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:02

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Ik ben zelf erg gecharmeerd van Thinstation.
Terminal protocols supported.

Windows Terminal Services (RDP)
Citrix ICA
X-Terminal (XDM)
TightVNC
SSH
Telnet
Tarantella
De grap is dat je Thinstation zelfs via PXE kunt opstarten. Je hoeft dus niet eens een harddisk of floppy in je pc's te hebben.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-03 09:15
Question Mark schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 11:01:
Ik ben zelf erg gecharmeerd van Thinstation.
[...]
De grap is dat je Thinstation zelfs via PXE kunt opstarten. Je hoeft dus niet eens een harddisk of floppy in je pc's te hebben.
Dus heel simpel gesteld hangt de performance dan grotendeels af van de videokaart?

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

djluc schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 12:38:
[...]
Dus heel simpel gesteld hangt de performance dan grotendeels af van de videokaart?
En je CPU (wordt nog steeds voor schermweergave gebruikt), LAN/WAN verbinding en de capaciteit van je Terminal Servers ;)

Da's met een Fat Client of een Thin Client gebasseerd op Windows CE of XP Embedded toch niet anders? Op een gegeven moment is het OS gestart, met een RDP/ICA client, verder heeft het ding niets te maken met een HD oid.

Het enige nadeel van het niet hebben van een HD of Flash geheugen, is dat er geen bitmaps gecached kunnen worden...

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• sariel
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07-12-2025
Ik kan het eigenlijk niet echt aanbevelen. Ik heb op school een dergelijke constructie (dos->citrix->nt4 TS) gehad, en het werkt ongeloofelijk BRAK.
Je hebt wel een grafische omgeving en zo, en alles werkt, maar je schermopbouw is van dusdanige kwaliteit dat je snel aan het janken slaat.

Je moet namelijk wel onthouden dat de CPU een redelijke invloed heeft op de netwerkkaart. Je netwerkkaart kan misschien wel 10 of 100mbit aan, maar of de PC dat aan kan is een 2e. Een 486 zal de 10mbit waarschijnlijk niet halen. Een 386 zal het zeker niet halen, dan mag je blij zijn met 50k/sec. Zonder grafisch.

Copy.com

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

De vraag werd gesteld of het mogelijk was met DOS-machines... Een DOS machine kan van alles zijn: zelfs een XT machine. Thinstation is een (mini) Linux OS met RDP client van ongeveer 6 MB groot. Je gebruikt dus eigenlijk geen DOS meer.

Als minimale hardware eisen wordt gesteld een P100 met 8 MB. Ik weet niet of dat het geval is met de pc's van de TS.

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
sariel schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 13:05:
Ik kan het eigenlijk niet echt aanbevelen. Ik heb op school een dergelijke constructie (dos->citrix->nt4 TS) gehad, en het werkt ongeloofelijk BRAK.
Je hebt wel een grafische omgeving en zo, en alles werkt, maar je schermopbouw is van dusdanige kwaliteit dat je snel aan het janken slaat.

Je moet namelijk wel onthouden dat de CPU een redelijke invloed heeft op de netwerkkaart. Je netwerkkaart kan misschien wel 10 of 100mbit aan, maar of de PC dat aan kan is een 2e. Een 486 zal de 10mbit waarschijnlijk niet halen. Een 386 zal het zeker niet halen, dan mag je blij zijn met 50k/sec. Zonder grafisch.
Het hangt er natuurlijk ook vanaf welke applicaties er gebruikt gaan worden. Surfen op internet -> Het beeld veranderd veel, helemaal met Flash oid, dus kost relatief veel capaciteit. Word/OpenOffice.org -> Gaat prima.
Je zult het sowieso eerst uitgebreid moeten testen voordat je het werkelijk gaat uitvoeren.

🌞🍃

Pagina: 1