[MySQL & MSSQL] PHP Script database veranderen

Pagina: 1
Acties:
  • 41 views sinds 30-01-2008

• Reveal!
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 19:49
Ik heb een php script gemaakt draaiend op mysql, nu moet ik dit script gaan gebruiken op een MS SQL database....
Nou ben ik niet zo bekend met MS SQL brengt deze verandering veel veranderingen voor het script mee ?

Ondersteund MS SQL bv INNER JOINS en mssql_num_rows 's enz ?

• satcp
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Hoogst waarschijnlijk zullen er wel veranderingen doorgevoerd moeten worden omdat SQL op sommige punten wel een buitenbeentje is. Maar aangezien de functieomvang en mogelijkheden van MySQL eerder beperkt zijn tegenover die van MSSQL zullen de veranderingen op de meeste punten eerder cosmetisch zijn (andere schrijfwijze enzo).

Bijzonder interessant leesvoer is Comparison of different SQL implementations waarin de verschillen van heel wat SQL-databasesystemen (waaronder MySQL en MSSQL) vergeleken, geanalyseerd en besproken worden. Aan de hand van die informatie zou je de overstap toch mogelijk moeten kunnen maken.

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:32
Eh, ik zou zeggen probeer eerst eens eea zelf uit. Je kan deze vragen zelf beantwoorden ipv ze hier zo te stellen.

waarom zou een DBMS geen INNER JOINS ondersteunen ?

Maar, je mag wel rekenen dat, als je veel gebruik maakt van MySQL specifieke keywords, je best wel wat werk zal hebben om je queries aan te passen.

https://fgheysels.github.io/

Dit topic is gesloten.