Toon posts:

[WLAN] Welke wireless router?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, allemaal ik heb sinds kort een labtop gekocht en nou willen mijn ouders daarop internetten maar dan wireless, ik heb gekeken naar verschillende accesspoints en wireless routers.
Teneerste welke heeft nou de functie die alleen internet data verspreid? ik zit namelijk te denken om het wireless modem met een kabel te bevestigen en dan hoeft alleen de wireless modem te fungeren als internet verspreider :)

Linksys WAG54G heb ik bij meerdere mensen gezien dat deze elke keer connection kwijt is,
de Linksys WRT54G hoor ik verdeelde meningen over.
Maar ik weet niet hoe de andere merken wireless modems zijn ik wil namelijk geen connection loss een normaal beveiligd modempje tegen een relatief mooi bedrag dus niet veel 8)7

Kan iemand daar een antwoord opgeven welke jullie aanraden?
:/ GreetZ

• BèR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11-2022
Een WAG54G is een ADSL-modem+wifi router, heb jij dus niks aan. WRT54G v4 en ouder zijn geweldig stabiele en goeie routers, v5 hoor ik wat mindere verhalen over. De v4 wordt nog verkocht als WRT54GL tegenwoordig, en die zou zeker aan te raden zijn, hakkiestabiel..

Verwijderd

Topicstarter
met hakkiestabiel bedoel je goed stabiel netwerk? :P
Kijk linksys heeft wel een goeie naam maar qua, verschillende instellingen en helpdesk vind ik het maar butt spul. Dan werkt het weer niet en zegt de ene medewerker channel 11 de ander zegt channel 3, ze weten het zelf nog geneens :( (dit was bij de wag54g)

WRT54GL zou deze dan echt veel anders zijn?

• BèR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11-2022
Het te kiezen kanaal hangt af van welke kanalen in je buurt al in gebruik zijn. Er is geen één het beste, hangt van je omgeving af. En het 'gezeur' met kanalen geldt eigenlijk dus voor elk merk en type, maar met Linksys zit je qua stabiliteit imo wel goed. De WAG54G v1 is een ramp, heb bij een kennis ooit eentje gehad, viel elke 10 min weg, harde reset nodig.. Toen maar een Speedtouch 510 geinstalleerd als modem/router, WAG54G als accesspoint geconfigureerd (dus alleen brug van wired naar wireless), heel ander kanaal gekozen wegens buurtnetwerken, sindsdien een fantastisch stabiel netwerk daar.
Regel is dat je een paar kanalen aan weerzijden afstand dient te houden van naburige netwerken, dus als je er al een van je buur op 7 hebt kun je t best zelf op 2/3 of 11/12 gaan zitten, om niet te storen bij elkaar. Hakkiestabiel betekent wel een goed stabiel netwerk ja.