Toon posts:

beveiliging draadloos netwerk valt weg

Pagina: 1
Acties:
  • 340 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
gister was ik op de pc van mijn buurvrouw om een router in te stellen en toen ik haar liet zien dat je niet op mijn netwerk kan omdat ik deze heb beveiligd gaf hij aan dat mijn netwerk onbeveiligd was...terwijl ik hem toch echt heb beveiligd. Kon ook verbinding maken met mijn netwerk en internetten. Een paar minuten later keek ik nog eens en toen was de beveiliging terug en kon ik er niet meer op.

Wat is hier de oorzaak van. Heb een Sweex router i.c met @home en dat draait super.Heb een 10-cijferige WEP key beveiliging ingesteld op de router en ben er 100% zeker van dat er op mijn buuv na niemand met een draadloos netwerk in mijn omgeving zit.

Er zitten 2 pc met XP-prof op het netwerk en zit nu al een tijdje achter de pc maar bij mij heeft ie nog niet aangegeven dat de beveiliging weg is...raar

• viper3007
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-11-2025
Wat voor router heb je precies, en wat voor type/merk wireless netwerkkaarten heb je.

Ik had zelf een linksys wireless router for cable en dsl modem en daar had ik het zelfde probleem en ik had zelf geprobeerd om een andere router aan te sluiten maar dat werkte niet, terwijl hij wel werkte op een dsl aansluiting maar niet op een cable aansluiting.

Uiteindelijk heb ik netgear router gekocht en toen werkte alles wel op een cable aansluiting.

workstation server laptop

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:19

DarkSide

theres no place like ::1

Opzich is het natuurlijk raar dat je opeens je beveiliging kwijt bent :? Enige wat ik me eventueel kan bedenken is dat je router niet stabiel loopt en daarom misschien teruggrijpt naar een default configuratie. Welke dus openstaat. Misschien dat je je beveiligde instellingen kunt saven als default router configuratie.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Verwijderd

weet je wel heel zeker dat het jouw eigen netwerk was waarmee je op internet kwam?

Verwijderd

Topicstarter
ja want ik ben de enige en nu dus ook de buren met een draadloos netwerk. het is trouwens een Sweex LC000070

Verwijderd

En je SSID is 'default'?

Verwijderd

Dan zit je dus toch op iemand anders zijn netwerk die hem ook nog default heeft staan. Je hebt geen enkele reden om aan te nemen dat je op je eigen netwerk zit!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:19

DarkSide

theres no place like ::1

Ik weet niet hoe zeker jij bent dat er maar 2 draadloze netwerken in jouw buurt zijn? Ikzelf zie soms 2 soms 5 en soms zelf wel 7 netwerken in mijn buurt. Dit kan bv liggen aan de stand van de zon en of de wind uit het westen komt of uit het oosten.
Ik bedoel, ik weet niet hoe goed jij je buren kent en het kan nog wel eens verschillen of je netwerk wel of niet oppikt.
Als je echt zeker wilt zijn verander je je SSID naar iets unieks.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Verwijderd

Topicstarter
ok heb hem een andere naam gegeven en zie alleen nog steeds mijn netwerk en die van mijn buurvrouw. en trouwens als ik bij mijn buren ben en op die pc zit en ik zie twee netwerken binnen mijn bereik waarvan 1 van de buurvrouw dan moet die andere toch wel van mij zijn want beveiligd netwerk of niet de pc pikt hem wel op ook al kan je er niet op inloggen.
Pagina: 1