Toon posts:

TV-out Radeon 9800XT -> onafhankelijke resolutie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo heren,

Ik ben gisteren de hele avond bezig geweest om mijn tv-out werkend te krijgen op mijn tv.
Het beeld was altijd zwart wit, maar sinds gisteren heb ik met een duurdere svideo kabel eindelijk kleurenbeeld _/-\o_.

Goed, nu was ik aan het spelen met de resolutie's.
Hier ben ik ook een aantal uren mee bezig geweest. Je kan bij je beeldscherminstellingen 2 monitoren selecteren: 1/ je pc beeld en 2/ je televisie. (duh :p)

Wat ik nu wil is dat op mijn tv een resolutie van 1024x768 is,
en op mijn pc een resolutie van 1280x1024. Ik wil dat het beeld permanent op mijn tv te zien is.
Ik heb vele instellingen geprobeerd, maar ik kom niet verder dan dat hij het beeld op beide schermen op 1024x768 gooit. Binnen de instellingen van Radeon kan je bij weergave ook nog spelen met wat instellingen, maar niets baat.

Als ik kies voor een enkel beeldscherm dan neemt hij de resolutie over van mijn pc beeld,
dus 1280x768 laat hij ook op mijn tv zien. En als ik hem laat schakelen wisselt hij ook niet van resolutie. Dat koppelen bij je windows beeldscherm instellingen wil ook niet lukken.

Wat nu? Is er een simpelere applicatie waarmee ik de resoluties vast kan zetten op beide schermen?

b.v.d

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:58

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
Zodra je desktop gaat extenden, kan je onafhankelijke reso's/refreshrate kiezen... Zodra je gaat Clonen moet het op beide schermen precies hetzelfde zijn... dus wat jij wilt kan gewoonweg niet...

Home Assistant Configuratie V&A

Verwijderd

Topicstarter
Ik las in een zooi topics hier dat er meerdere mensen zijn die het wel zo hebben?
Als ik jou dus moet geloven houd het in dat ik elke keer mijn resolutie moet aanpassen?

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:58

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
Het is mij tot op heden ook niet gelukt... ATI of NVIDIA maakt niet uit. Het lijkt me aan de andere kant ook logisch, het heet niet voor nix CLONEN... dus alles wordt gekloond... volgens mij gebruikt de videokaart dan ook maar 1RAMDAC, want met een tooltje genaamd TVTOOL kon ik mn GeForce 3 clonen op tv terwijl die maar 1 RAMDAC heeft... extend desktop ondersteunde die dan ook niet...

Als iemand toch wel een oplossing ervoor heeft :)?

Home Assistant Configuratie V&A

Verwijderd

Topicstarter
Inderdaad :) ... dus people? :*)

Verwijderd

Topicstarter
Of een applicatie natuurlijk :*)

Verwijderd

Topicstarter
bump

Verwijderd

Topicstarter
In het weekend gestoeid ermee nog.
Wat ik dus wel is gewoon mogelijk bij je beeldscherm eigenschappen.
Ik heb nu op mijn 2e beeldscherm mijn bureaublad weer gegeven (vinkje aanvinken bij je instellingen).
Als ik nu een scherm daarheen sleep komt hij dus daar te staan in de tv resolutie 800x600.

Alleen wat ik nu heb is als ik op een emulator een spelletje speelt, en die meesleep naar mijn tv beeld dat hij het extreem moeilijk krijgt en helemaal gaat happeren en stotteren.
Hoe zou dit kunnen?

Als ik hem terug sleep naar mijn bureaublad loopt hij wel vloeiend.

Verwijderd

Dat heeft volgens mij te maken met de wat tragere ramdac, en dat je tv-out niet je primaire kanaal is van beeld.

Ditzelfde heb ik ook als ik een Film afspeel op m'n vorige dual tft setup, keek ik 'm op scherm 1 was er weinig aan de hand, schoof ik 'm naar scherm 2 kreeg ik een hoge cpu verbruik.

Ik denk dat professionelere kaarten hier wat beter mee in zijn dan het standaard Dual head van deze kaarten. Matrox had in het verleden een erg goede reputatie met z'n Dual head kaartjes. Of deze ook zo gebruikt kon worden weet ik niet, heb zelf nooit een matrox gehad.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 27 maart 2006 @ 23:00:
Dat heeft volgens mij te maken met de wat tragere ramdac, en dat je tv-out niet je primaire kanaal is van beeld.

Ditzelfde heb ik ook als ik een Film afspeel op m'n vorige dual tft setup, keek ik 'm op scherm 1 was er weinig aan de hand, schoof ik 'm naar scherm 2 kreeg ik een hoge cpu verbruik.

Ik denk dat professionelere kaarten hier wat beter mee in zijn dan het standaard Dual head van deze kaarten. Matrox had in het verleden een erg goede reputatie met z'n Dual head kaartjes. Of deze ook zo gebruikt kon worden weet ik niet, heb zelf nooit een matrox gehad.
Zou best eens kunnen, want het gekke is dat als ik kloon dat er niets aan de hand is.
Het is echt puur bij het 2e beeldscherm afzonderlijk.
Pagina: 1