Toon posts:

[2003] Server crashed steeds, kan geen oorzaak vinden*

Pagina: 1
Acties:
  • 168 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem met een w2k3 server welke steeds crashed. (lees onbereikbaar is)
Het is een dual MP2400 machine met 3GB ram met w2k3(+sp1) als OS

Om 1 of andere onduidelijke reden crashed de server steeds en ik kan niet gevonden krijgen waarom de server steeds crashed.
- In de event viewer staat bv helemaal niets vermeld van de crash
- Hardware fouten (mem/cpu test) kan ik ook niet vinden
- Software fouten/errors kan ik ook al niet vinden
- Al doet de server niets, dan crashed ie nog na een tijdje, de tijd varieert echter van een paar uur tot soms paar dagen
- Als de server crashed is deze niet meer te bereiken, daar de server gecoloceerd is kan ik dus niet direct zien of bv de server wel draait maar bv alleen het netwerk is uitgevallen. Via een reset met een remote powerswitch start de server gelukkig wel weer op.
- server gescanned op virrussen, spyware, trojans, bots, root kits etc (niets gevonden)

Iemand een idee hoe ik een gedetailleerde log file kan krijgen waarop ik wel kan zien waarom deze server steeds crashed, heb zelf dus al vanalles geprobeert om de oorzaak te achter halen maar tot nu toe geen succes en eerlijk gezegd heb ik geen idee meer waar de oorzaak te zoeken...

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Je zal toch echt eerst fysiek moeten weten wat er gebeurt ben ik bang, tenzij het een server is met meer 'intelligentie' (HP servers bv) want dan zou je kunnen beginnen met te kijken of er in de logs van de hardware e.d. iets staat :)

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:24
Laat 'ns een performance log draaien, misschien zie je daar bepaalde counters oplopen.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

Verwijderd

Topicstarter
Kent iemand misschien een tooltje wat buiten windows om uitgebreide log files kan creeren?

In de log files staan namelijk niets nu, fysiek kijken is moeilijk omdat als de server is gecrashed en je hangt er een keybord/monitor aan dan zie je niets. De server reageert nergens op dan. Dan moet je wel rebooten, tsja en vervolgens staat er niets in de logfiles. (kip en ei verhaal)

@StevenK
Wat vesta jij onder performance log?

Verwijderd

Zoek eens op perfmon :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 13:48:
Kent iemand misschien een tooltje wat buiten windows om uitgebreide log files kan creeren?

In de log files staan namelijk niets nu, fysiek kijken is moeilijk omdat als de server is gecrashed en je hangt er een keybord/monitor aan dan zie je niets. De server reageert nergens op dan. Dan moet je wel rebooten, tsja en vervolgens staat er niets in de logfiles. (kip en ei verhaal)

@StevenK
Wat vesta jij onder performance log?
zo eens op "complete memory dump"

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Niet toevallig een oude versie van powerchute erop staan ?

Verwijderd

Ik zou toch het scherm van de server zelf willen zien zodra deze gecrashed is... Wie weet geeft deze wel een blauw scherm dat je al snel naar het probleem toe leid...

Verwijderd

Topicstarter
Nou die performance log doet niets
Na een crash open ik de log file, enige wat er gebeurd is dat de perfomrance aplicatie start. er staat dan niets gemeld, gewoon niets gelogged dus.
Of die performance log functie werkt niet goed of ik doe iets verkeerds, maar ik kan niets zien aan die log, het bestand is wel enkele KB's groot (64), het is een binary file welke automatich wordt geopend door de performance manager.

Iemand nog ideeen?

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-01 13:20

Gé Brander

MS SQL Server

Draait er nog meer software op die machine? Of is het alleen het OS wat er op staat?

Ik neem maar even aan dat je nog andere software geinstalleerd hebt, anders heb je ook niets aan een server natuurlijk, dus ik denk dat je het in de software die geinstalleerd is moet zoeken. Kijk in de logfiles daarvan.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 01:57:
Nou die performance log doet niets
Na een crash open ik de log file, enige wat er gebeurd is dat de perfomrance aplicatie start. er staat dan niets gemeld, gewoon niets gelogged dus.
Of die performance log functie werkt niet goed of ik doe iets verkeerds, maar ik kan niets zien aan die log, het bestand is wel enkele KB's groot (64), het is een binary file welke automatich wordt geopend door de performance manager.

Iemand nog ideeen?
Je hebt wel counters toegvoegd en zo en de log ook gestart?

Verwijderd

Topicstarter
Er staat op dit moment alleen maar een OS op, applicaties draaien heeft geen nut omdat de server steeds crashed.

Ja ik heb ook counters toegevoegd aan de perform log

• Monkii0110
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 21-12-2025

Monkii0110

This is Sparta!!!

Heeft deze configuratie wel gewerk en zo ja hoe lang? Geen hardware updates gedaan (geheugen)?

De opmerking over Powerchute is best wel een goede. Neem aan dat je deze software er niet op hebt staan.

Mijn ervaring is dat soms ook Java een probleem geeft. Met name als er verschillende versie nummers geinstalleerd staan. Deinstalleren zou dit probleem dan moeten verhelpen.

Wat ik verder zou doen:
- Configuratie meenemen naar huis, aangezien het nu toch niet werkbaar is.
- Booten naar OS. Extern ping programma erop los laten die de PC in de gaten houdt.
- Kijken of systeem freezed of reboot.
Als dit het geval is:
- Booten naar DOS (Windows Boot Flop?)
- Kijken of het systeem dan freezed of reboot.
Om zo uit te sluiten of het Hardware of OS gerelateerd is. Of draai memtest oid. Of boot naar een ander bootable OS zoals bijvoorbeeld Linux?

[ Voor 6% gewijzigd door Monkii0110 op 29-03-2006 00:25 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nee geen powerchute

Ik ga de server ook uit het rack halen, dit heeft inderdaad weinig zin zo namelijk.
Vreemde is dat windows bij het opstarten ook geen foutmelding geeft, hij meld alleen maar dat de stroom er onverwachts is afgehaald (apc reboot), maar verder ook geen foutmelding dus.

Het is alleen jammer dat ik het zo niet kan oplossen, is een heel geschouw met zo'n server en het datacenter is niet om de hoek voor mij. Maargoed het is niet anders.

Verwijderd

is APC geen ups waar Powerchute de Software voor is ???????

Verwijderd

Topicstarter
De APC staat er los van, dit is een los apparaat, er is geen software voor nodig op de servers zelf. Ik reboot de servers dmv in te loggen op de APC(remote power switch) en de betreffende poort de spanning er af en erop te zetten.

Op de server zelf staat geen enkele software van de APC, de APC kan dus ook nooit de oorzaak zijn van de crash van de server.

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Wellicht is het handig als je eens nadenkt wat je het laatst heb verandert voordat de problemen begonnen. Is de server wel volledig gepatcht ? Hoe lang heeft deze goed gedraait ? Waar gebruik je de bak voor ?

Verwijderd

Werkt het nou weer? Is namelijk wel handig als je even laat weten of het opgelost is...

• DJ-B
  • Laatst online: 16-02 13:47
De vraag is ook of de pc vast loopt of dat alleen het netwerk onbereikbaar is.

Verwijderd

Topicstarter
Nee werkt nog steeds niet, crashed nog steeds na een tijdje.
Zoals ik al zei de machine hangt in een datacenter waar ik niet dagelijks kom, op de machine draait nu niets meer, dus het is niet zo belangrijk dat ik er direct heen moet.

Of de machine zelf crashed of het netwerk gedeelte onbereikbaar is weet ik niet, ik kan de machine simpelweg niet meer bereiken. In de log files staat niets van netwerk crashes of errors. Geen idee of de machine is gecrashed, netwerkkaart defect etc, dat is net het probleem. Ik kan de oorzaak niet vinden.
Andere machines op dezelfde switch zijn wel gewoon benaderbaar, het is dus niet zo dat de switch of het netwerk zelf de oorzaak is, ik heb door een collega al eens een andere poort laten gebruiken op de switch. De oorzaak van de storing zit voor 99,9% in de machine zelf

Iemand ter plaatse laten kijken is ook geen optie, zodra je er een monitor en keyboard aanhangt zie je niks, windows herkend dit niet (bekend probleem bij windows) als je dat aansluit terwijl de machine aanstaat.
Je moet dus een muis en monitor continu hebben aangesloten om dit te controleren, dit is niet mogelijk in het datacenter. Wachten totdat die machine crashed is ook geen optie, dit kan soms 2 uren zijn maar ook 1 dag of zelfs langer.

Enige manier is zoals al vermeld de machine er inderdaad uithalen meenemen en hier lokaal testen, maargoed dit heeft geen prioriteit nu omdat de machine toch al leeg is, er staan geen aplicaties of klanten meer op waardoor die nu perce moet draaien. Zodra ik weer in het datacenter kom met de auto (ik ga meestal met de motor er heen als er een storing is en kan de server dan niet meenemen) neem ik de betreffende server wel mee.

• DJ-B
  • Laatst online: 16-02 13:47
Wat die toetsenbord en muis betreft. Als je USB gebruikt zou dat gewoon PnP moeten werken toch?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op donderdag 13 april 2006 @ 16:45:
zodra je er een monitor en keyboard aanhangt zie je niks, windows herkend dit niet (bekend probleem bij windows) als je dat aansluit terwijl de machine aanstaat.
http://support.microsoft.com/kb/262798/EN-US/
Je moet dus een muis en monitor continu hebben aangesloten om dit te controleren, dit is niet mogelijk in het datacenter. Wachten totdat die machine crashed is ook geen optie, dit kan soms 2 uren zijn maar ook 1 dag of zelfs langer.
Nog nooit van IP-KVM switches gehoord?
Die had zichzelf nu al 4x terugverdiend in de tussentijd ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
BackSlash32 schreef op donderdag 13 april 2006 @ 21:37:
[...]

http://support.microsoft.com/kb/262798/EN-US/

[...]

Nog nooit van IP-KVM switches gehoord?
Die had zichzelf nu al 4x terugverdiend in de tussentijd ;)
Het is een w2k3 server geen windows2000 en die optie werkt niet.
En nee een KVM switch op IP had zich NIET terug verdiend, deze kost ruim 1000 euro.
De server kost nu niks, dus hoe wil je in godsnaam een kvm op IP terug verdienen?

Men doet altijd maar alsof al die dingen niets kosten, "even" een KVM op IP kopen, ik weet dat in 80% van alle servers in een datacenter er GEEN KVM op IP aan hangt, puur wegens de hoge aanschafprijs.

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op donderdag 13 april 2006 @ 23:09:
Het is een w2k3 server geen windows2000 en die optie werkt niet.
Het is BIOS afhankelijk, hit 'n miss dus.
Hier werkt het gelukkig wel :) maar daar heb jij helaas niks aan..
En nee een KVM switch op IP had zich NIET terug verdiend, deze kost ruim 1000 euro.
Eh..
$jouwuurloon
tijdbesteed
-------------X
Kostenplaatje

Zeker weten? ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
BackSlash32 schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 18:31:

Eh..
$jouwuurloon
tijdbesteed
-------------X
Kostenplaatje

Zeker weten? ;)
Ja, want ze moeten me toch betalen of ik nu hier aan werk of aan iets anders. Er zijn tijden genoeg dat er je tijd over hebt, niks doen of hieraan werken......
Met die redenatie van je tijd en uurloon kun je namelijk alles wel rechtvaardigen wat je wilt hebben :P

Je kan ook zo redeneren:
Een KVM IP of ................ (vul hier maar in wat een bedrijf of jij allemaal nodig hebt)

• The_Greater
  • Laatst online: 10:00
Maar als ik dit zo lees zou de voeding van deze server wel niet helemaal optimaal kunnen zijn.
Dit heb ik zelf ook eens ervaren. Dagen, uren of minuten herstartte mijn machine.
Zonder enig vermelding in de eventlogs.

Om de voeding te testen kun je een paar bensch tooltjes tegelijk draaien op het systeem.
Laat de CPU's, HD's en het geheugen eens flink wat doen. En het liefst gelijk.
Zodoende komt er extra load op de voeding/systeem.

Dit is natuurlijk niet het ultieme bewijs dat het de voeding dan kapot is.
Het kan ook oververhitting zijn. Maar als er 1 van de onderdelen, cpu, mem of hd defect is was dit hoogstwaarschijnlijk vermeld in de eventlog.

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

• Arcesilaus
  • Laatst online: 14-02 20:42
Heb je de machine ingesteld op het wegschrijven van een volledige memory dump?
Je kunt dan met de Debugger de dmp file uitlezen en zien wat het probleem is.
Meestal is het een driver.

Ondanks dat SP1 de oplossing bracht, ben ik toch maar KVM over IP gaan gebruiken, wat via eBay voor 500 euro te regelen is...

Homo sum: humani nil a me alienum puto

Verwijderd

Als het zo random is dan neig ik altijd naar het memory. Als ik het zo lees geloof ik niet dan het aan de software ligt. Trek voor de gein wat mem eruit en test de verschillende reepjes afzonderlijk en laat ons even weten wat eruit gekomen is.

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-12-2025
Als er nu niets op die server draait kun je ook naar het datacenter gaan en die server meenemen naar huis, testen tot je een ons weegt (of alles weer goed is) en dan weer terugbrengen naar het DC...

We are shaping the future

Verwijderd

Topicstarter
Alex schreef op zondag 16 april 2006 @ 00:08:
Als er nu niets op die server draait kun je ook naar het datacenter gaan en die server meenemen naar huis, testen tot je een ons weegt (of alles weer goed is) en dan weer terugbrengen naar het DC...
Dat was ook de bedoeling nu.
Echter dit heeft geen "haast" meer omdat de server inmiddels leeg is.
Zoals ik al eerder vermeld ga ik meestal met de motor naar het DC als er een storing is, dan kan ik die server niet meenemen.
Zodra ik er met de auto kom neem ik hem mee naar huis en laat hem hier proefdraaien zodat ik zelf kan zien wat er mis gaat.

Maargoed ik heb tot heden nog geen plannen om op korte termijn naar het DC te gaan met de auto.

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 21:59:
Ja, want ze moeten me toch betalen of ik nu hier aan werk of aan iets anders. Er zijn tijden genoeg dat er je tijd over hebt, niks doen of hieraan werken......
Doe mij jouw baan dan even? :P
Met die redenatie van je tijd en uurloon kun je namelijk alles wel rechtvaardigen wat je wilt hebben :P
Zodra het kosten zijn die ergens doorgeboekt moeten worden gaat dat zeker wel schelen hoor.

Als ik ergens 4 uur mee aan het klooien testen ben betekent dat 10% van een werkweek die niet direct omzet genereren.
Omzet > inkomsten, inkomsten > brood op de plank.

Verwijderd

Topicstarter
Tsja dat is niet overal het zelfde he!
Ik zit op een afdeling die extra services/diensten levert aan klanten die als "de extra's" worden beschouwd voor de klanten , deze service/dienst levert niet veel op (lees: weinig) maar de werkgever wil deze dienst wel aanbieden aan haar klanten ondanks dat het dus niet veel opleverd.
Dat ik dus soms tijd "over" heb kan ik niets aan doen, er zijn ook genoeg tijden dat ik tijd te kort kom. De huidige opzet is een keuze van de werkgever, mij hoor je daar niet over klagen. De werkgever geeft absoluut geen 1000 euro uit aan een KVM-IP switch.

Verwijderd

Wat je mischien zou kunnen doen is een zware spelletje op draaien zodat je alles flink aan het werk zet.Als alles gewoon goed draaid na een half uur zou ik haast denken dat het misschien aan de voeding kan liggen of misschien middels een bios update. Ik kom heel soms een apparte storing tegen die alleen door een bios update opgelost was.

• paella
  • Laatst online: 15-02 21:22
Verwijderd schreef op maandag 17 april 2006 @ 01:02:
Wat je mischien zou kunnen doen is een zware spelletje op draaien zodat je alles flink aan het werk zet.Als alles gewoon goed draaid na een half uur zou ik haast denken dat het misschien aan de voeding kan liggen of misschien middels een bios update. Ik kom heel soms een apparte storing tegen die alleen door een bios update opgelost was.
Een zwaar spel op 2003...? 8)7

No production networks were harmed during this posting

• Alex)
Kan prima, paella. 2k3 is nog beter geschikt voor games dan XP, doordat er standaard minder services draaien.

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-02 23:23
Moet ie natuurlijk een stevige videokaart hebben. Kdenk neit dat je met freddi fish 2 die server tot het uiterste gaat drijven...

http://specs.tweak.to/16567

• Alex)
SimCity 4 met alle details zo hoog mogelijk helpt beter >:)

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Pong :Y)

Maar nu even serieus. Om zooi te stressen heb je stresstools speciaal voor Servers beschikbaar.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb laatst die machine eindelijk mee genomen en had hem hier staan voor eens na te kijken.

Terplaatse kan ik ook niets aparts vinden en ook hier crashed ie spontaan, wat ie doet is gewoon spontaan vastlopen. Zoals al in eedere replys vermeld in Windows zelf is niets te vinden van deze vastloper.

Na de standaard dingen gecontroleerd te hebben:
- memory
- coolers
- voeding
etc
Kon ik eigenlijk niets aparts vinden, alleen de voeding was twijfelachtig en deze heb ik dus vervangen.

Uitvoorzorg wil ik het OS ook opnieuw installeren, maar hiermee beginnen de problemen dus al.
Tijdens de setup de gevreesde BSOD en de hele installatie stopt.

Wat ik daarna nog gedaan heb:
- voeding vervangen (voor een nieuwe)
- geheugen vervangen
- alle kaartjes eruit en alleen een ander vgs kaarte erin gezet
- andere HD erin gezet
- test programma erop los gelaten (programma: Burn-in) om de hardware te testen (geen fouten gevonden)
- cpu's op een ander mobo geprobeert, werken prima
- ander mobo geprobeert (ik had nog een exact dezelfde liggen), ook geen effect.
- Installatie weer gestart met een andere cdrom
Resultaat: weer een BSOD.....

Ik snap het echt niet meer, wat zou dit toch kunnen veroorzaken?

• Edwin van Cleef
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-11-2025

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

Het tijdens de setup verkregen BSOD heeft vermoedelijk te maken met je SCSI of SATA drivers welke je in moet laden tijdens de setup.
Deze zijn om je controllers aan te sturen waar je harde schijven op aangesloten zitten en tijdens de installatie kan je die met F6 toevoegen.
zorg dat deze drivers op een diskette staan en wanneer hij er om vraagt op F6 drukken en even doen wat op het scherm vermeld staat.

computer voor alle werkzaamheden

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
Edwin van Cleef schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 22:15:
Het tijdens de setup verkregen BSOD heeft vermoedelijk te maken met je SCSI of SATA drivers welke je in moet laden tijdens de setup.
Deze zijn om je controllers aan te sturen waar je harde schijven op aangesloten zitten en tijdens de installatie kan je die met F6 toevoegen.
zorg dat deze drivers op een diskette staan en wanneer hij er om vraagt op F6 drukken en even doen wat op het scherm vermeld staat.
ik weet niet vaak jij al servers hebt geinstalleerd maar ik heb nog nooit geen BSOD gehad tijden installatie als de scsi drivers niet werden gevonden :D

bel,klepel verhaal. BSOD=tijdens install is meestal boute hardware of brakke cdrom

[ Voor 4% gewijzigd door Zwelgje op 16-10-2006 22:18 ]

A wise man's life is based around fuck you

• Edwin van Cleef
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-11-2025

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

Zwelgje schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 22:17:
[...]

ik weet niet vaak jij al servers hebt geinstalleerd maar ik heb nog nooit geen BSOD gehad tijden installatie als de scsi drivers niet werden gevonden :D

bel,klepel verhaal. BSOD=tijdens install is meestal boute hardware of brakke cdrom
Leuk gequote maar waar lees jij dat het ook specifiek om serverhardware gaat?
Ik heb hier een compaqserver staan waar je zo 1 2 3 niet een andere voeding of geheugen in kan plempen.
Het systeem wat ik nu heb kan ik ook bombarderen tot server ik vind dat dit woord wel heel erg snel in de mond genomen wordt.

Wanneer het brakke hardware betreft zou 1 van die tooltjes welke de TS heeft gebruikt het immers moeten traceren wat dus niet gebeurd is.
Een een brakke installatiecd (cdrom) zorgt er immers niet voor dat een systeem gaat crashen want het os stond er immers op.

computer voor alle werkzaamheden

Verwijderd

Topicstarter
Zwelgje schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 22:17:
[...]

Klopt, alleen de vraag is WAT is er nu brak...
Ik heb vrijwel alles al vervangen maar wat ik ook doe ik krijg telkens een BOSD.
Nu draait er alleen:
1x voeding (nieuw)
1x mobo (omgeruild)
2x cpu (getest in ander systeem)
1x geheugen (nieuw)
1x cdrom (verwisseld, andere speler en setup cd)
1x hd (vervangen)
1x vga kaart (vervangen)
resultaat BOSD tijdens de setup van w2k3

Er zitten geen scsi apparaten in etc, gewoon standaard IDE, w2k3 heeft geen aparte drivers nodig voor de installatie.
Leuk gequote maar waar lees jij dat het ook specifiek om serverhardware gaat?
Er zit niks speciaals in, meeste spul is gewoon standaard PC stuff. Enige wat hem "server" maakt is een dual moederbord. Het is een "clone" 4U server, dus geen A-merk 1U server met specifieke hardware.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2006 22:33 ]

• The_Greater
Enige wat nog niet vervangen is zijn de CPU's.
Misschien willen ze niet samen werken, dual setup.
Misschien ligt het daaraan?

[ Voor 29% gewijzigd door The_Greater op 16-10-2006 22:38 ]

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

Verwijderd

Topicstarter
Nou die zijn wel "vervangen"

Ik heb ze omgruild met uit een andere server (broertje van deze), dus deze cpu's in de andere en die van de andere in deze.
De andere server (welke normaal werkt) bleef gewoon probleem loss door werken en deze probleem machine gaf ook met de andere cpu's een BSOD met de setup.

Je hebt gelijk dat er geen nieuwe cpu's ingekomen zijn maar wel andere.

• The_Greater
Dus, als de beide sets correct werken op het "broertje"-moederbord en niet op het eigenlijke moederbord waarop ze zouden moeten, kan het probleem liggen in het moederbord zelf.
Is dat moederbord nou vervangen? Of heb je alleen geprobeerd met het "broertje"-moederbord?

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:12

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Verwijderd schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 22:30:
[...]

Klopt, alleen de vraag is WAT is er nu brak...
Ik heb vrijwel alles al vervangen maar wat ik ook doe ik krijg telkens een BOSD.
Nu draait er alleen:
1x voeding (nieuw)
1x mobo (omgeruild)
2x cpu (getest in ander systeem)
1x geheugen (nieuw)
1x cdrom (verwisseld, andere speler en setup cd)
1x hd (vervangen)
1x vga kaart (vervangen)
resultaat BOSD tijdens de setup van w2k3

Er zitten geen scsi apparaten in etc, gewoon standaard IDE, w2k3 heeft geen aparte drivers nodig voor de installatie.

[...]

Er zit niks speciaals in, meeste spul is gewoon standaard PC stuff. Enige wat hem "server" maakt is een dual moederbord. Het is een "clone" 4U server, dus geen A-merk 1U server met specifieke hardware.
Mja, het enige wat je zo te horen niet vervangen hebt is de kast zelf. Toevallig probleempje met lekstroom / aarding van de kast / voeding / mobo ofzo :?

En ja, ik weet het, soms kunnen dingen na lange tijd zoeken zo ontzettend simpel op te lossen zijn. Het zou best wel 8)7 zijn als het dat idd was...maar veel opties blijven er zo te horen niet over :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem zit hem volgens mij in de firmware.
Ik heb zojuist de firmware eens geupdate en tot nu toe (afkloppen) draait het systeem, ik snap niet hoe dit kan want onder de bestaande firmware heeft de machine een heletijd probleems gedraait.

Weet iemand een goeie manier om de server eens flink te stressen voor bv 1 uurtje ofzo in het OS zelf.
Ik wil graag even kijken of de server onder grote/extreme belasting ook blijft door draaien.

• Alex)
Laat hem heel veel zware berekeningen doen?
Start 50x de SuperPi-test op?

Verwijderd

Topicstarter
SuperPi test is niet echt handig, beter was iets als 3dmark echter in de server zit geen 3d kaart.

• paella
  • Laatst online: 15-02 21:22
Er zit al zoveel tijd in, is het niet goedkoper een nieuw systeem te kopen? En als ik het allemaal lees, ben ik blij dat ons bedrijf gewoon een a-merk server fabrikant heeft met uitstekende support (is mijn ervaring tot nu toe).

No production networks were harmed during this posting

Verwijderd

Topicstarter
Nee want dit kost niets.

Jij telt verkeerd, je gaat uren berekenen die ik hiermee bezig ben en dat is niet terecht. Als ik niets doe worden de uren ook betaald, dit soort dingen blijven liggen totdat we tijd hebben. (zie datum start topic) Op het moment heb ik het wat rustiger en dan ga ik allemaal van dit soort klusjes doen die zijn blijven liggen de laatste tijd. Daarbij komt nog eens bij dat ik dit niet beslis maar de werkgever!

Een nieuwe machine wordt op dit moment nooit terug verdiend, ze worden gebruikt voor een extra service die we bieden voor onze klanten maar helaas zijn de kosten van de service aanzienlijk hoger als de opbrengsten, dit komt doordat het bedrijf er geen moeite in steekt om het beter aan te pakken.
Dus een "nieuwe" server er neer hangen kost de baas aanzienlijk meer, hij moet dan flink investeren en hij weet vooraf al dat hij die investering op dit moment NOOIT terug verdiend.
Een nieuwe server zal er alleen maar komen als:
- de geboden diensten winst gevend worden
- het echt absoluut noodzakelijk is (dit was een reserve server), dus reparatie duurder als nieuw of niet meer te repareren en geen reserve servers aanwezig etc.
- als het bedrijf besluit dat de geboden diensten professioneler moeten worden aangepakt zodat het eerste punt gebeurd of dat men wil "groeien" in de geboden diensten.
Pagina: 1