[Ghosting] Vreemd gebeuren met mn TFT

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:03
Hallo,
Ik heb sinds vandaag een nogal vaag probleem waar ik met google niet echt uit kom en ook de search hier biedt geen oplossing. Misschien dat iemand van jullie tips heeft of weet wat er aan de hand kan zijn.

Ik zal in het kort even uitleggen wat er aan de hand is. :)

Ik heb een AMD 64 3200+ Venice op een Asrock dual sata S939 moederbord met een ati 9800pro128MB en 2x 256MB pc 2700 in dual mode draaien. Als scherm gebruik ik een 20,1 inch Belinea 102015 en alles werkte perfect.

Dit scherm is er een met 8ms en heeft tot vandaag altijd prima gepresteerd in games. Geen ghosting effect what-so-ever.

Nou heb ik vandaag een nieuw reepje geheugen gekocht te weten een 1 GB pc 3200 400MHz Corsair en die in mn pc gezet ipv mn 2 oude reepjes. Mijn moederbord herkende het in de bios als zijnde 1GB 333MHz als ik hem op auto-detect laat staan.

Vervolgens heb ik hem handmatig op 400MHz gezet en dat slikte ie ook prima.
Nu viel mij echter op dat ik tijdens gamen ontzettende last heb van ghosting.

De huidige drivers van mn videokaart en van mn tft hebben het altijd prima gedaan zonder ghosting, dus ik dacht daar kan het eik niet aan liggen.
Maargoed, toch maar even updaten; dat kan nooit kwaad.

Ook na de updates heb ik nog steeds last van ghosting; ook als ik de resolutie en het detaillevel flink terugschroef; sterker nog, bij 640x480 met alle settings op low treedt het ghosting effect nog altijd op bij games die ik voorheen probleemloos op 1024x768 op bijna fulldetail kon spelen :?

Het enige wat ik me voor kon stellen was dat er iets niet helemaal jofel was met het geheugen (of het geheugen in combinatie met mn moederbord), dus ik heb in de bios het geheugen weer op automatisch gezet en even getest. Hij herkende het weer als 333MHz en met gamen nog steeds ontzettende last van ghosting.

Prima, oude geheugen weer erin, 2x256 pc 2700 in dual channel mode wat altijd prima heeft gewerkt, nu zal het probleem wel verholpen zijn :)

Mooi niet dus; ik sta nu in exact dezelfde configuratie als voordat ik die reep van 1GB erin prikte (ook mn drivers weer terug naar de oudere versies) maar nog steeds dat ghosting effect?! :?

Heeft iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn? Een complete re-install zit ik eik niet zo heel erg op te wachten aangezien ik morgenavond Oblivion kan ophalen in de winkel en voor die tijd geen tijd meer heb voor een nieuwe XP installatie.

Voor alle duidelijkheid, ik draai windows XP sp2 met alle updates en heb tussen het goed draaien van mn pc en het wisselen van geheugen wat resulteerde in ghosting-effect in games geen programma's geinstalleerd, mn pc is virusvrij en ook bekende anti-spyware programma's kunnen niks vinden

Tips of ideen die ik nog kan uittesten zijn van harte welkom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 54152

bios reset op de oude modules.???? heb je geen ghost dan, das maar 10 min, en dan heb weer je eigen windows terug.

[ Voor 55% gewijzigd door Anoniem: 54152 op 23-03-2006 00:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 146043

Yep, en het is wel een hele stunt, een overklok van 16,75 %

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
De bios heb ik eerst weer terug op "auto" gezet wb het geheugen voor ik de oude modules erin deed en die worden nu op auto herkent als wat ze zijn in dual mode.

Of bedoel je iets anders? :)

=edit=
Als je bedoeld dat ik mn 1GB reepje op dezelfde snelheid als mn oude geheugen meot laten draaien zie ik dat niet echt zitten hoor. Mn moederbord ondersteund 400Mhz en het reepje is 400Mhz dus dan moet ie dat "one way or the other" maar draaien vind ik :)

[ Voor 30% gewijzigd door vosss op 23-03-2006 00:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 54152

waar haal je die van daan. o die update ja, heb hier ook maar pc2700 in zitten, ik kan ook pc 3200

[ Voor 59% gewijzigd door Anoniem: 54152 op 23-03-2006 00:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
Waar haal ik wat vandaan?

=edit=
Ja, en heb je nog ideeen hoe ik mn ghosting probleem op kan lossen?
Ik bedoel tegenwoordig heb elke jan boerenlul een systeem waar ook 3200 in kan; nietwaar? :+

[ Voor 35% gewijzigd door vosss op 23-03-2006 00:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visgek82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13:50
Ghosting <----> Tearing

Kijk even bij je video opties of je V-sync wel aan hebt staan, dit moet bij TFT's, omdat je anders tearing krijgt wat men wel eens wil omdraaien met ghosting,

Weet niet of het de oplossing is maar het is te proberen :-)

Ryzen 7 7700X , 32 GB RAM, ProArt 4080 Super, MSI B650 Tomahawk, 2x2tb NVME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
Visgek24 schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 00:40:
Ghosting <----> Tearing

Kijk even bij je video opties of je V-sync wel aan hebt staan, dit moet bij TFT's, omdat je anders tearing krijgt wat men wel eens wil omdraaien met ghosting,

Weet niet of het de oplossing is maar het is te proberen :-)
V-Sync staat aan en het verschil tussen die 2 weet ik prima hoor.

HEt is niet zo dat het beeld half in stukken word verdeeld soms voor een fractie van een seconde; het is meer dat als ik in een game voor me uit kijk en beweeg wat rond met de muis dat ik dan van alles wat ik in mn beeld zie een hele veeg in de beweeging die ik maak met de muis erachteraan zie gaan.

Da's ghosting dunkt me en heb niks te maken met vertical sync :)
Toch bedankt voor je reactie en als je nog meer tips heb laat maar horen :*
Pagina: 1