Draadloos beeld naar boven sturen

Pagina: 1
Acties:

• maXXzz
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11-01-2023
In mijn huis komt de kabel op een nogal ongunstige plek binnen. De kabel naar boven trekken is hierdoor niet echt op een elegante manier te doen. Hiervoor gebruik ik dus al 2 jaar naar volle tevredenheid een draadloos kastje van philips. (Draadloze TV-link SBCVL1100/00 )
Het mooie is dat deze de afstandsbediening-signalen ook doorgeeft waardoor ik mijn hdd recorder en digitale tv boven ook kan gebruiken/bedienen.

Nu mijn probleem. Ik heb mijn huis verbouwd en een nieuwe slaapkamer aan het huis gebouwd. Op de een of andere manier zit de tv nu te ver weg waardoor de ontvangst slecht tot nul is. Ik zit overigens wel binnen de door philips opgegeven 15 meter. Waarschijnlijk is de muur te dik. Ik heb van alles geprobeerd: nog zo'n setje die dan signalen aan elkaar doorgeven. Werkt niet. Heb ook een lange scart getrokken en het kastje boven in de oude slaapkamer gezet. Echter geeft deze scart nu teveel kwaliteitsverlies waardoor het beeld nog slecht is. En de afstandsbedieningen werken nu niet.

Weet iemand een dergelijk systeem zoals deze philips die een groter bereik heeft??

• maXXzz
Net nog ff nagemeten.... 9m is de afstand bij mij. Philips geeft minimaal 15m op.... Ligt ook niet aan de kastjes want ik heb 2 sets.

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:17
Ik heb laatst een Marmitec GigaVideo 45 setje geprobeerd, maar daar kreeg ik geen goed beeld over een afstand van 10 meter, zonder muren. Erg storingsgevoelig (beeld weg als je door de straal loopt), geen scherp beeld en niet erg betrouwbaar, gezien het hele kleine kastjes zijn waar 3 zware kabels aan trekken. Ik heb toch maar een kabel neergelegd langs de muur.

• maXXzz
Voor mij geen optie. Ben gewend om de apparatuur beneden ook met mijn afstandsbediening te kunnen bedienen vanuit de slaapkamer.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

maXXzz schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 19:22:
Voor mij geen optie. Ben gewend om de apparatuur beneden ook met mijn afstandsbediening te kunnen bedienen vanuit de slaapkamer.
Het is ook mogelijk om je AB zend- en ontvangen door te trekken - daar bestaan ook kastjes voor.
Overigens vind ik persoonlijk gewenning geen reden om te zeggen geen optie - dan zouden wij ook kunnen zeggen dat je maar terug moet naar de oude situatie omdat het daar wel werkte ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Schapie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-02-2025

Schapie

Bleh...

Heb je al eens een aantal verschillende kanalen geprobeerd ?
Ik heb wel eens vaker van die Philips kastjes in m'n handen gehad en daar zat een klein schuif schakelaartje op waarmee je kanaal 1 t/m 4 kon kiezen. Probeer eens alle vier de kanalen uit misschien werkt een ander kanaal beter.

No signature found

• maXXzz
Ja, heb ook al met verschillende kanalen geprobeerd. Helpt ook niet....

Heb nu uiteindelijk maar een coax naar de slaapkamer getrokken en achterin mijn hdd recorder beneden gedouwd. Maar ohjeeeee.... nu blijkt mijn hdd altijd een scart nodig te hebben. Kan het video signaal niet naar boven krijgen.

Bestaat er niet iets dat het beeld en geluidssignaal uit een scart omzet naar coax??

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16-02 21:20

DexterDee

I doubt, therefore I might be

maXXzz schreef op vrijdag 24 maart 2006 @ 20:10:
...Bestaat er niet iets dat het beeld en geluidssignaal uit een scart omzet naar coax??
Ja, dat heet een RF modulator. Voor een voorbeeldje: http://www.mcsnet.nl/nl/dept_98.html

Kies wel een goede kwaliteit coax kabel en leg deze zonder scherpe bochten naar de slaapkamer. Je beeld zal dan van een goede kwaliteit zijn, omdat deze kabels vrij lang mogen worden.

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

Pagina: 1