Toon posts:

[WinXpPro] Scrollt raar

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nadat ik een nieuw moederbord en processor heb, scrollt mn muis heel irritant en raar. Hij hangt gewoon effe en dan gaat hij weer verder, net of scrollen te zwaar is voor de processor, maar dat zou je toch niet van een AMD A64 3500+ verwachten?

Weet iemand hoe ik dit op kan lossen?

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Je hebt een nieuw moederbord, dus ook een nieuwe Windows-installatie.
Weet je zeker dat je alle benodigde drivers correct hebt geïnstalleerd?

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT
PC2: 5800X3D + RTX 3080

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10-2025
smooth scrolling aan staan?

deze computer->eigenschappen->geavanceerd->eerste knop (bij sp2)->smooth scrolling

(uit is beter dus)

[ Voor 79% gewijzigd door BasieP op 22-03-2006 23:37 ]

This message was sent on 100% recyclable electrons.

Verwijderd

Topicstarter
r00n schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 23:27:
Je hebt een nieuw moederbord, dus ook een nieuwe Windows-installatie.
Weet je zeker dat je alle benodigde drivers correct hebt geïnstalleerd?
Ik heb alle drivers opnieuw geinstalleerd, dus hij zou het gewoon goed moeten doen lijkt me...

• Optix
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-03 09:20
Er werd eerder aangenomen dat je daadewerkelijk nieuwe installatie windows heb, klopt dat?

Het slepen van windows, gaat dat ook schokkend?

.

Verwijderd

Topicstarter
NightFade schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 23:35:
Er werd eerder aangenomen dat je daadewerkelijk nieuwe installatie windows heb, klopt dat?

Het slepen van windows, gaat dat ook schokkend?
Inderdaad nieuwe windows installatie.

En slepen in windows gaat ook schokkend......

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 23:41:
[...]

Inderdaad nieuwe windows installatie.

En slepen in windows gaat ook schokkend......
Videokaart drivers wel geinstalleerd? :?
Het lijkt er sterk op dat je die vergeten bent.

[ Voor 10% gewijzigd door Satch op 22-03-2006 23:43 ]

Verwijderd

Topicstarter
BasieP schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 23:29:
smooth scrolling aan staan?

deze computer->eigenschappen->geavanceerd->eerste knop (bij sp2)->smooth scrolling

(uit is beter dus)
Helpt niet...

Verwijderd

Topicstarter
Metal schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 23:42:
[...]

Videokaart drivers wel geinstalleerd? :?
Het lijkt er sterk op dat je die vergeten bent.
Oeps.... *rent naar zn cdkastje*

• Satch
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 23:43:
[...]

Oeps.... *rent naar zn cdkastje*
Mooi dat het opgelost is, maar ik zou voortaan maar wat meer van de zoek-functie gebruik maken en logisch nadenken.

Verwijderd

Topicstarter
Metal schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 23:45:
[...]

Mooi dat het opgelost is, maar ik zou voortaan maar wat meer van de zoek-functie gebruik maken en logisch nadenken.
Ik hoop t...

//Edit:
Deed totaal niks meer, systeemherstel in veilige modus gedaan...

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2006 00:03 ]

• Optix
Het is gewoon een typisch geval van niet goed installeren van videokaart drivers, dubbel check of je goede drivers heb, download anders nieuwen

[ Voor 29% gewijzigd door Optix op 23-03-2006 01:44 ]

.

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Het wil nog wel eens gebeuren dat je een paar keer moet herstarten voordat de drivers actief worden (vooral bij ATi). Je zou ook oudere drivers kunnnen proberen, wil ook nog wel eens helpen.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de leverancier gebeld en gevraagd wat het kon zijn en die zeggen dat de videokaart incompatible is met mn moederbord, dus kan em terugbrengen voor 20% van de aankoopkosten. En dan ga ik een ASUS bord halen :)
NightFade schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 01:33:
Het is gewoon een typisch geval van niet goed installeren van videokaart drivers, dubbel check of je goede drivers heb, download anders nieuwen
heb ik al 10 dubbel gecheckt... Ook de bijgeleverde geprobeerd

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2006 10:44 ]

Verwijderd

Topicstarter
Glashelder schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 01:49:
Het wil nog wel eens gebeuren dat je een paar keer moet herstarten voordat de drivers actief worden (vooral bij ATi). Je zou ook oudere drivers kunnnen proberen, wil ook nog wel eens helpen.
Heb alle drivers die ik kon vinden voor die videokaart geprobeerd en geeneen werkte,....

//Edit:
Oeps, was niet de bedoeling om dubbel te posten ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2006 10:45 ]

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Dude je laat je zo gewoon een oor aannaaien waarschijnlijk..probeer nou gewoon wat meer drivers.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• Satch
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 10:43:
Ik heb de leverancier gebeld en gevraagd wat het kon zijn en die zeggen dat de videokaart incompatible is met mn moederbord, dus kan em terugbrengen voor 20% van de aankoopkosten. En dan ga ik een ASUS bord halen :)

[...]

heb ik al 10 dubbel gecheckt... Ook de bijgeleverde geprobeerd
Ati Radeon 9800Pro
ASUS A8V-MX
ECS K8T890-A
Ik zie niet in waarom 1 van die 2 niet compatible zouden zijn? Dit klinkt meer als een lul verhaaltje van ze om er maar vanaf te zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door Satch op 23-03-2006 16:36 ]

• Optix
Is inderdaad een stom smoesje vertaald naar: geen zin om er naar te gaan kijken. zo gaat dat vaak.

Het is echt een typisch probleem omtrend je drivers, check nog eens of je wel goede kaart bij goede drivers zoekt.

.

• Hi-Sintar
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 25-02 23:00
NightFade schreef op vrijdag 24 maart 2006 @ 02:27:
Is inderdaad een stom smoesje vertaald naar: geen zin om er naar te gaan kijken. zo gaat dat vaak.

Het is echt een typisch probleem omtrend je drivers, check nog eens of je wel goede kaart bij goede drivers zoekt.
Excuses voor de kick, maar om even terug te komen naar je probleem, je leverancier heeft gelijk. Ik heb gisteren ook dezelfde moederbord gekocht (ECS K8T890-A) en heb zelf ook de Radeon 9800Pro maar na het installeren van de Catalyst drivers blijft het beeld bij het slepen en scrollen schokkerig. Ik heb toen bij de Catalyst Control Center wat rondgekeken, blijkt dat AGP op OFF staat...Je kunt hem ook niet aanzetten. Dit komt dus omdat de K8T890-A geen AGP slot heeft maar een AGP-Express, wat inhoud dat hij de bandbreedte van een PCI slot gebruikt voor je videokaart. De Radeon 9800Pro is hier niet compatible mee. Ik ga daarom morgen of mijn moederbord omruilen voor een ander (heb eigenlijk weinig zin om alles weer uit elkaar te halen en opnieuw in te bouwen) of ik ga een nieuwe Pci-Express kaart halen. Ik wou het gewoon even melden voor diegene die hetzelfde probleem hebben...En een tip, gebruik geen Agp videokaart in een Agp-Express slot...Is gewoon veels te traag en ook niet echt goed voor je videokaart neem ik aan (bij langdurig gebruik).
Pagina: 1