[CSS] IE: float tekst 1 pixel verkeerd uitgelijnd

Pagina: 1
Acties:

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Topicstarter
Moeilijk titel verzinnen, maar hopelijk voldoet deze een beetje :)

Testcase: http://home.planet.nl/~terps407/testcase.html

In Firefox/Opera werkt dit goed, in IE heb ik een raar probleem. De eerste paragraaf met tekst staat net 1 pixel van de rode zijlijn af. Firefox en Opera doen het dus wel goed en daar staat de tekst straks tegen de lijn aan

Ik dacht eerst aan de float bug van IE, maar de 3 pixel bug is volgens mij niet van toepassing: is maar 1 pixel. Daarnaast zou imo dan alle tekst 1 pixel van de zijlijn staan, maar dat is niet het geval. Toch heb ik even snel IE7 erbij gepakt en daar onstaat het probleem niet, dus denk toch dat het iets van een bekende bug is die wel gefixed is in IE7.

De kleine linker box kleiner maken helpt niet. Ook de content box left margin vergroten heeft geen effect. Heb ook lopen spelen met display: inline, maar kreeg het niet opgelost op die manier

Heeft iemand een idee waarom IE de eerste 4 regels, die gelijk staan uitgelijnd met de kleine box, een pixel op schuift :) ?

testcase ziet er nu uit als smurfentaal, maar heb alle dingen tussen de div'jes gestript.

Verwijderd

Heb je bij #content al padding:0 geprobeerd?

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10-2025
de ruimte tussen die linker box en de rechter is ook anders, denk ook dat dit de oorzaak is eigenlijk

This message was sent on 100% recyclable electrons.

• We Are Borg
  • Nu online

We Are Borg

Topicstarter
Sorry, vergeten te vermelden, ik zet voor alles een margin en padding 0px's. Weet dat sommige mensen daar niet van houden, maar ik vind het fijn werken. Kortom, padding en margin's staan op 0. Voor de zekerheid even geprobeerd bij testcase, maar werkt dus niet :)
BasieP schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 23:26:
de ruimte tussen die linker box en de rechter is ook anders, denk ook dat dit de oorzaak is eigenlijk
:X Dat was me nog niet opgevallen in het totaalplaatje, maar nu met de testcase is dat idd overduidelijk. Heb nooit gekeken naar de oorzaak daarvan omdat het me dus nog niet was opgevallen :)

[ Voor 45% gewijzigd door We Are Borg op 22-03-2006 23:29 ]

• Fuzzillogic
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-07-2025
Het lijkt toch wel sterk op de drie pixel bug eigenlijk. De Holly Hack zou uitkomst moeten bieden. Probeer die eens.

[edit]
Afbeeldingslocatie: http://fuzzillogic.dyndns.org/screenshots/Screenshot0DDA19A7.png
Dat lijken me toch echt 3px ;)

[ Voor 24% gewijzigd door Fuzzillogic op 22-03-2006 23:34 ]

• We Are Borg
  • Nu online

We Are Borg

Topicstarter
Hmm, wellicht heb je toch gelijk. Een height 1% toevoegen op de content werkt wel voor het probleem, behalve dat dan heel content box rechts onder de linkerbox wordt gezet, wat toch een rare bijwerking is :)

Edit: oeps, dat kwam omdat ik aan het rotsooien was. Height 1% lijkt toch te werken. Foutje van mij, had die 3 pixel bug niet ingeschat als zo en gebruik zelf altijd display inline daarvoor, wat nu dus niet werkt :)

Bedankt!

zou nooit zeggen dat dat 3 pixels is, maar blijkbaar toch ;)

[ Voor 30% gewijzigd door We Are Borg op 22-03-2006 23:43 ]

• ZeilDude
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19-02-2022
Hollyhack prima, dan wel op de nieuwe manier, he:

HTML:
1
2
3
<!--[if lte IE 6]>
    <style type="text/css">#content { height: 1%; }</style>
<![endif]-->

Waarom zo en niet met een * html hack? Nou lees maar: CSS hacks are starting to break.

• We Are Borg
  • Nu online

We Are Borg

Topicstarter
ik heb al een apart stylesheet gemaakt voor IE op die manier, o.a. voor min-height probleempjes :)
Pagina: 1