pc gekregen met "kapot" moederbord

Pagina: 1
Acties:
  • 195 views sinds 30-01-2008

• Elve1984
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06-02 15:55
ik heb een HP compaq Evo D300 gekregen waarvan gezegd werd dat het moederbord kapot is maar als ik er spanning opzet dn begint me processor fan gewoon te draaien en me harde schijf ook. ik heb alleen geen juiste videokaart om te kijken of ik beeld heb. kan het zijn dat het moederbord toch kapot is of heb ik mazzel gehad? en wat voor nieuw moederbord zou ik eventueel in deze pc kunnen zetten iemand tips of ideeen?

groeten

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Tja, zonder videokaart is dat nooit 100% te zeggen. Regel daar eentje van en kijk wat hij doet.

En het mobo vervangen kan lastig gaan worden, voor zover ik weet zitten er in die EVO's geen standaard ATX bordjes. Heb hier zelf een tweetal planken liggen uit een EVO maar die zien er in de verste verte niet uit als ATX :P

• Elve1984
ja het is ook een 4kant moederbord. staat op dat het door compaq gemaakt is.

Verwijderd

Er staat misschien een sticker "Compaq" op, maar ze hebben het moederbord zeker niet zelf gemaakt. :P Dat ie vierkant is betekent misschien dat het een mATX moederbord is. Even langs je plaatselijke pc-boer gaan en formaten vergelijken en eventueel kijken met een videokaart, en ook vragen aan degene waarvan je de PC hebt gekregen waarom hij denkt dat het moederbord stuk is. Als je hem opstart en door laat draaien piept ie wel? (De welbekende beep die je telkens hoort als je de puter opstart.) Zo ja dan heb je grote kans dat alles werkt, al dan niet half.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Afbeeldingslocatie: http://www.shopping.com/xPI?pid=22390248&fid=1717&name=Compaq%20(281946-001)%20for%20Evo%20D300%20Motherboard
is dit het bordje?
Dan heb je of een AGP of PCI videokaart nodig iig. Het ziet er nog redelijk ATX achtig uit (microATX wel te verstaan), maar als ik zie in hoeverre die van de D500 afwijkt heb je hier nog een redelijk normaal bordje, zeker gezien de stroomaansluiting op ATX lijkt :)

• andyy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 31-01 01:03
Leondendungen schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 22:21:
en wat voor nieuw moederbord zou ik eventueel in deze pc kunnen zetten iemand tips of ideeen?
zonder system specs zijn we nergens eh

• Elve1984
hoezo system specs? als ik nieuw moederbord erinzet moet ik ook nieuwe processor hebben en geheugen dat bij dat moederbord past. veder blijven er dan weinig specs over lijkt me ????

• gabiballetje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23-11-2024
Het kan best zijn dat er iets anders is wat het niet doet, misschien vidkaart deel, misschien lijtk alles het power on te doen maar komt ie toch niet verder door mobo fout, moeilijk te zeggen zonder een complete install te doen. Tenzij je allerlei technische test zooi hebt.

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22-01 23:51

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Leondendungen schreef op zaterdag 25 maart 2006 @ 01:02:
hoezo system specs? als ik nieuw moederbord erinzet moet ik ook nieuwe processor hebben en geheugen dat bij dat moederbord past. veder blijven er dan weinig specs over lijkt me ????
Nooit erbij stilgestaan dat je ook alleen je moederbord kunt vervangen? ;)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:27
Wat voor videokaart moet er in?
Ik woon om de hoek (Maaskantje) en heb nog ergens een PCI kaartje liggen volgens mij.

Mijn profiel op Discogs

Verwijderd

ahum, Ik zie dat nogal veel topics start met nogal veel beginners vragen. Vind jji jezelf niet ontzettend lui. En als je zit te surfen kun je ook eens wat kan gaan lezen en leren! Ik vind dit erg asociaal.
:/

Je geeft niet eens voldoende gegevens, je vertelt niet wat jezelf geprobeerd hebt, dus wat moeten de mensen hier nu mee??
Nu heb je wat je denkt een meevallertje, wat waarschijnlijk niet opgaat omdat je minstens één onderdeel moet vervangen, tenminste dat hoop ik dan voor je. Beste advies is al gegeven, ga naar de PC boer, want je hebt zelf geen vervangende hardware blijkbaar. Dus je kunt niks testen.

Of koop idd zo'n kast voor 50 euro met degelijke voeding en moederbord.

Probeer niet eigenwijs te zijn op goed bedoelde antwoorden zoals wat moet ik met een moederbord. Jij hebt geen kennis itt de meeste hier!! En dan ook nog 2 topics openen voor het zelfde...niet te geloven :|

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2006 02:27 ]

Verwijderd

uhmm als je alles nieuw koopt waarom dan die brakke hp kast gebruiken, voor 3 tientjes heb je een redelijke kast met een redelijke voeding.

• Visgek82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09:54
Verwijderd schreef op zaterdag 25 maart 2006 @ 02:24:
uhmm als je alles nieuw koopt waarom dan die brakke hp kast gebruiken, voor 3 tientjes heb je een redelijke kast met een redelijke voeding.
Dit meen je toch niet echt hoop ik?

Een beetje kast met een beetje voeding begint bij 60 euro.

• Hammetje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 07-02 22:55
Visgek24 schreef op zaterdag 25 maart 2006 @ 02:33:
[...]

Dit meen je toch niet echt hoop ik?

Een beetje kast met een beetje voeding begint bij 60 euro.
ATX Midi Black PC319 300w
35,00

geen A merk, maar heb voor een vriend van mij in deze kast een athlon 64 3000+, 6600GT en 1 gig ram gebouwd. Oke, SLI gaat er niet op werken, maar voor de normale systemen is het meer dan genoeg.

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

grannymark schreef op zaterdag 25 maart 2006 @ 13:40:
[...]

ATX Midi Black PC319 300w
35,00

geen A merk, maar heb voor een vriend van mij in deze kast een athlon 64 3000+, 6600GT en 1 gig ram gebouwd. Oke, SLI gaat er niet op werken, maar voor de normale systemen is het meer dan genoeg.
Mwah, een voeding van 300W alleen al voor die prijs vind ik al zwaar twijfelachtig, laat staan als je er dan ook nog eens een kast bijkrijgt. Dit ziet er gewoon uit als erg goedkope rommel. Koop gewoon een degelijke voeding.
Als je ergens stom mee bezig bent is het een pc in zo'n brak ding hangen, dat gaat gewoon gezeik geven.

Verwijderd

mijn cases zelf koop ik ook van tybotech hoor, krijg je er nog een voeding van 400w bij, waar je nog enkele ledjes mee kan aansturen }) .
Gewoon de duurste kast van zo'n goedkoop merk kopen (was ongeveer 60€), voeding dumpen of ombouwen om nog iets anders mee te doen, deftige voeding erin en je hebt echt een deftige kast.

Als je een merkkast koopt van dezelfde prijzenklasse (vb antec SLK 3000, zonder voeding), krijg je voor die prijs een kastje terug waar ik geen tikje zou willen geven tegen dat voorste plastic deurtje. Mijn deurtje mag je vlot toe slaan, wat ik toch niet zou proberen met die Antec. Je kan gewoon het plastiek plooien door met je ene hand onderaan wat te duwen en met je andere hand bovenaan wat in de andere richting te duwen. Met een Tybotech lukt het niet (of je moet beduidend meer kracht erop steken).

edit: en tis nu niet dat ik op Case+voeding wou besparen, ik was met een antec met meegeleverde voeding stukken goedkoper af geweest dan met een OCZ met tybotechcase errond

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2006 18:59 ]

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Nu online
pricewatch: Tagan TG330-U01, 330W (ATX)

Is niet veel duurder maar wel goede voeding. Helaas geen kast ;)

[ Voor 12% gewijzigd door STIMPPYYY op 25-03-2006 19:15 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:32

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.