Toon posts:

[XP] DEP error

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hey mensen, ik post dit even voor een vriend van me die sinds kort dit probleem heeft. hier is het stukje dat ie zelf geschreven heeft:

Sinds vanochtend krijg ik opeens te maken met DEP (data execution prevention) problemen. Om een één of andere reden zegt windows dat mijn hele muziek folder niet betrouwbaar is en ik daarom er ook niet in kan. Het is allemaal vrij vaag, want nadat ik mijn pc opnieuw opstarte kon ik de eerste keer dat ik naar mijn muziek folder ging gewoon wel muziek luisteren. Maar de tweede keer dat ik er kwam gaf hij weer de DEP foutmelding. Zo gaat het nu ook met mijn hele :/D schijf die hij nu als één en al onbetrouwbaar ziet. Om een één of andere reden doet norton antivirus 2005 het ook niet meer, maar in veiligheidmode weer wel. In veiligheidmode heb ik ook geen probleem van het DEP. Na verschillende virusscans door me computer hebben heengehaald bleek er ook geen virus of iets op te staan, dus ligt het probleem bij windows zelf. Ik heb al wat rond gekeken en wat van dezelfde problemen tegengekomen. Alleen ging het bij deze mensen niet om hele schijven/folders die een DEP melding kregen.

Ik weet niet veel van computers af,
dus houd de uitleg simpel aub!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Met Norton scannen is verre van een garantie dat je PC virus vrij is - ook als je meerdere keren scanned ;)

Ik mis de exacte foutmelding - geef die eens? :)

• NRGetic
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-07-2024

NRGetic

Fanatic

I used to be schizophrenic, but we are okay now.

Verwijderd

Topicstarter
hier een screenie van ze probleem, helpt hopelijk wat meer:

Afbeeldingslocatie: http://www.hiddencircle.net/pictures/lasthope.JPG

• Polster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:25
Zet DEP eens grotendeels uit.

Deze Computer --> Eigenschappen --> Geavanceerd --> Prestaties Instellingen --> DEP alleen voor kritieke windows toepassingen inschakelen.

Verwijderd

Topicstarter
Polster schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 16:36:
Zet DEP eens grotendeels uit.

Deze Computer --> Eigenschappen --> Geavanceerd --> Prestaties Instellingen --> DEP alleen voor kritieke windows toepassingen inschakelen.
reply van me vriend:

hij stond al altijd op DEP alleen voor kritieke windows-programma's en services inschakelen. Ik heb nou net de handleiding om DEP helemaal uit te schakelen gevolgt via de windows site, maar dat helpt echt geen moer. Eenigste verschil is nu dat die de alle programma's die dan maar ook iets willen openen van wat op de D schijf zonder foutmelding worden afgesloten....

• Ethefox
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:44
En stel nu eens in: "Turn on DEP for all programs and services except those I select".
Daar verschijnt naar alle waarschijnlijkheid windows verkenner waar je een vinkje voor kunt zetten. Nu heb je die dus behoed voor DEP interventie en moet je weer verder kunnen. Blijft overigens wel interessant om uit te vissen waarom DEP nu ingrijpt...

Verwijderd

Heb dit ook gehad. Je kunt bij DEP gewoon aangeven dat XP Explorer niet meer checked.
Pagina: 1