Toon posts:

[ActiveSync 4.1] Fysieke geheugen dump

Pagina: 1
Acties:
  • 333 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik hoop dat ik het topic in het juiste forum ben begonnen!?
Ik heb een MDA Vario telefoon (Qtec 9100) daarbij kreeg ik Microsoft ActiveSync geleverd zodat ik via de USB bestanden op mijn telefoon kan zetten en gegevens kan sychroniseren. Op het moment dat er wordt gevraagd om het wachtwoord van mijn telefoon en ik deze heb ingevoerd krijg ik een fysieke geheugen dump en start mijn PC opnieuw op.
De software heb ik al meerdere malen opnieuw geinstalleerd, en ook heb ik andere USB poorten geprobeerd, en op een andere computer werkt het vlekkenloos.

Mijn besturingssysteem is Win XP Pro.

Helaas kan ik nergens op het internet iemand vinden met hetzelfde probleem (google gezocht)

Kan iemand mij misschien op weg helpen tot een oplossing?

Alvast hartelijk dank

• Mushjkin
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-02 16:50
Hmm,... ik weet dat het rigoreus is,.. maar ik zou de pc opnieuw instaleren.
als er betere ideen zijn lees ik het graag.

(\__/)

Verwijderd

Topicstarter
Mushjkin schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 22:10:
Hmm,... ik weet dat het rigoreus is,.. maar ik zou de pc opnieuw instaleren.
als er betere ideen zijn lees ik het graag.
Dat is uiteraard het laatste wat ik zou willen doen, maar bedankt voor je reactie :)

Verwijderd

Lees de BSOD faq eens door in WOS zou ik zeggen :)

Verwijderd

Volgens mij was er iets met activesync en virusscanners dat BSOD's veroorzaakte? Draai je er één en zo ja, welke?

Ik meende namelijk dat het kaspersky was...

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 22:57:
Volgens mij was er iets met activesync en virusscanners dat BSOD's veroorzaakte? Draai je er één en zo ja, welke?

Ik meende namelijk dat het kaspersky was...
Ik draai inderdaad kaspersky. Wat is BSOD?

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Dit probleem heb ik ook gehad, en wordt inderdaad veroorzaakt door de TC/IP stack waarvan Active Sync gebruik maakt. Een BSOD is het blauwe scherm dat je ziet met de memory dump gegevens.

Je kunt het voorkomen door in de settings van Kaspersky iets aan te passen:

Settings -> realtime protection settings -> modify -> vinkje uitzetten bij "Disable Protection against network attacks" en dan is het opgelost :)

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Verwijderd

Canaria schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 23:06:
Dit probleem heb ik ook gehad, en wordt inderdaad veroorzaakt door de TC/IP stack waarvan Active Sync gebruik maakt. Een BSOD is het blauwe scherm dat je ziet met de memory dump gegevens.

Je kunt het voorkomen door in de settings van Kaspersky iets aan te passen:

Settings -> realtime protection settings -> modify -> vinkje uitzetten bij "Disable Protection against network attacks" en dan is het opgelost :)
Jep, dat was de bijhorende oplossing, klant van me heeft het ooit gehad, vandaar dat ik het me herinnerde. Onthoud echter wel dat je nu dus ook geen netwerkbescherming meer hebt van je virusscanner. Dat is een beetje oorzaak/gevolg.

Daarnaast, een BSOD is een Blue Screen Of Death, oftewel dat blauwe scherm met een memorydump :).

Verwijderd

Topicstarter
Helaas, ik krijg nog steeds de BSOD.
Zie hier de instellingen :

Afbeeldingslocatie: http://images.lauwies-systems.nl/upload/kas.jpg

Overigens heb ik ook Kaspersky Anti Hacker v1.8.180.0 draaien. Misschien kan deze ook voor een conflict zorgen?

Verder heb ik geprobeert de activesync te draaien terwijl ik de anti hacker en virus heb afgesloten. En alsnog krijg ik BSOD.

Doe ik alsnog iets verkeerd?
Alvast mijn dank voor alle hulp tot zover! :)

Verwijderd

Tsja, het is wat rigoreus, maar ik zou eventjes alle kaspersky producten deïnstalleren en kijken of het dan wel werkt. Zo ja, dan wordt het afwegingen maken. Activesync of Kaspersky. Of misschien een update voor één van de twee?

• gavro
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-07 18:05
Erm... zou je juist niet dat vinkje aan moeten vinken? (als het aangevinkt is dan is het uitgeschakeld...)

Whoo-ah.

Verwijderd

Topicstarter
gavro_g schreef op vrijdag 24 maart 2006 @ 00:35:
Erm... zou je juist niet dat vinkje aan moeten vinken? (als het aangevinkt is dan is het uitgeschakeld...)
Bijde instellingen getest maar mocht niets baten, inmiddels alle Kaspersky software gedeinstalleerd en nu werkt het perfect. Alleen nu nog uitzoeken hoe ik ze allbij draaiend krijg natuurlijk, maar ik houd jullie op de hoogte! :)

• morscha
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22-05 08:08
deze post is net wat ik zocht, ben al twee dagen aan het klooien met die AS 4.1, ik heb namelijk ook Kaspersky en Kaspersky anti hacker... dus many thanks peeps.

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:31

Caveman

whahoehaha

Oudere versie van AS gebruiken, ik gebruik zelf 3.8 samen met kaspresky...dat werkt wel goed.

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

• morscha
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22-05 08:08
Cavie schreef op maandag 19 juni 2006 @ 09:16:
Oudere versie van AS gebruiken, ik gebruik zelf 3.8 samen met kaspresky...dat werkt wel goed.
als je een smartphone met minimaal windows 5.0 hebt, dan kun je geen oudere AS gebruiken dan 4.0 :|
Pagina: 1