Ik heb een linux mail server opgezet met de volgende apps voor mijn eigen domein baklap.nl.
SMTP server sendmail-8.13.5
IMAP/POP3 server courier-0.52.2
procmail v3.22
Het adres baklap.nl verwijst naar het IP van mijn ADSL router, en deze heeft weer als default gateway mijn linux mail server.
Nu kan ik wel goed mail versturen binnen mijn eigen domein baklap.nl ook kan ik mail naar buiten sturen vanuit mijn eigen domein.
Maar het probleem is dat ik geen mail kan ontvangen die vanaf buiten mijn domein naar mijn eigen domein wordt gestuurd. Ik het het vanaf verschillende webmails geprobeerd maar ik krijg steeds de volgende foutmelding in een mail teruggestuurd.
#5.5.0 smtp;553 sorry, that domain isn't in my list of allowed rcpthosts (#5.7.1)>
Ik weet nu niet waar ik het moet zoeken, ik heb op het internet als wel dingen gevonden dat mijn provider Wanadoo het verkeer naar mijn SMTP server zou blokken, maar ik kan nergens vinden of dit ook wel zo is.
Ook kan het misschien zijn dat het aan mijn sendmail config ligt maar dat weet is dus niet :-)
Mijn sendmail.mc
( kunnen nog wel meer foutjes in zitten, het is nog een test setup :-) )
SMTP server sendmail-8.13.5
IMAP/POP3 server courier-0.52.2
procmail v3.22
Het adres baklap.nl verwijst naar het IP van mijn ADSL router, en deze heeft weer als default gateway mijn linux mail server.
Nu kan ik wel goed mail versturen binnen mijn eigen domein baklap.nl ook kan ik mail naar buiten sturen vanuit mijn eigen domein.
Maar het probleem is dat ik geen mail kan ontvangen die vanaf buiten mijn domein naar mijn eigen domein wordt gestuurd. Ik het het vanaf verschillende webmails geprobeerd maar ik krijg steeds de volgende foutmelding in een mail teruggestuurd.
#5.5.0 smtp;553 sorry, that domain isn't in my list of allowed rcpthosts (#5.7.1)>
Ik weet nu niet waar ik het moet zoeken, ik heb op het internet als wel dingen gevonden dat mijn provider Wanadoo het verkeer naar mijn SMTP server zou blokken, maar ik kan nergens vinden of dit ook wel zo is.
Ook kan het misschien zijn dat het aan mijn sendmail config ligt maar dat weet is dus niet :-)
Mijn sendmail.mc
divert(0) VERSIONID(`1.0.1') OSTYPE(`linux')dnl DOMAIN(`generic')dnl define(`confLDAP_DEFAULT_SPEC', ` -h localhost -b dc=baklap,dc=nl')dnl define(`confLDAP_CLUSTER', `baklap.nl')dnl define(`confSMTP_LOGIN_MSG', `$j Welcome @ the SMTP Sendmail $v serving loud and proud')dnl dnl y = for do NOT allow the ANONYMOUSE AUTH method dnl define(`confAUTH_OPTIONS', `A p y')dnl define(`confCACERT_PATH', `/etc/ssl/certs/')dnl define(`confCACERT', `/etc/ssl/certs/ca.crt')dnl define(`confSERVER_CERT', `/etc/ssl/certs/server.crt')dnl define(`confSERVER_KEY', `/etc/ssl/private/server.key')dnl define(`confCLIENT_CERT',`/etc/ssl/certs/server.crt')dnl define(`confCLIENT_KEY',`/etc/ssl/private/server.key')dnl FEATURE(`local_procmail', `/usr/bin/procmail')dnl TRUST_AUTH_MECH(`LOGIN PLAIN')dnl define(`confAUTH_MECHANISMS', `LOGIN PLAIN')dnl define(`confLOG_LEVEL', `22')dnl LDAPROUTE_DOMAIN(`baklap.nl')dnl define(`ALIAS_FILE',`ldap:')dnl FEATURE(`ldap_routing') dnl FEATURE(relay_entire_domain)dnl FEATURE(`use_cw_file')dnl DAEMON_OPTIONS(`Port=25, Name=MTA')dnl DAEMON_OPTIONS(`Port=465, Name=MTA-SSL, M=s')dnl MASQUERADE_AS(`baklap.nl')dnl MAILER(`local')dnl MAILER(`smtp')dnl MAILER(`procmail')dnl Cw mail.baklap.nl dnl |
( kunnen nog wel meer foutjes in zitten, het is nog een test setup :-) )